اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7
حجت‌الاسلام عابدینی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

جایگاه نماز جمعه را نباید بین جریان‌های سیاسی تقسیم کرد

  • کد خبر : 2730
  • 22 مارس 2015 - 1:04
جایگاه نماز جمعه را نباید بین جریان‌های سیاسی تقسیم کرد
در روزهای پایانی سال93، با حکم مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی به‌عنوان امام جمعه جدید شهر و نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین معرفی شد و فصل جدیدی از فعالیت‌های خود را در این جایگاه مهم و تأثیر‌گذار آغاز کرد. انتشار ویژه‌نامه نوروزی هفته‌نامه فروردین‌امروز بهترین فرصت بود تا به سراغ خطیب جمعه شهر و نماینده ولی‌فقیه در استان برویم و با دیدگاه وی نسبت به مسائل جاری در قزوین آشنا شویم. امام جمعه جدید شهر قزوین بارها در طول مصاحبه بر استواری‌اش در مسیر تحقق منویات رهبری تأکید کرد و معتقد است اهداف نماز ‌جمعه را تنها با مشی پدرانه می‌توان به مرحله تحقق رساند و نباید این جایگاه را بین جریان‌ها و احزاب خاص سیاسی تقسیم کرد.


  اجازه بدهید در ابتدای مصاحبه به اتفاقات سال۹۳ اشاره کنیم. دیدگاه و ارزیابی شما از سالی که گذشت، چیست؟
– سال۹۳ را در مجموع سال خوبی برای مردم استان و کشور عزیزمان دیدم و معتقدم نقش اثرگذار ملت منسجم و معتقد به ولایت‌ فقیه در صحنه‌های مختلف گواه روشنی بر این موضوع است. ان‌شااله سال جدید نیز، سال پربرکتی برای ایران اسلامی و استان ولایتمدار ما باشد.
  چه پیش‌بینی از آینده استان در سال۹۴ دارید حاج‌آقا؟
– در استان قزوین به برکت برخورداری از مردم ولایتمدار و همراه با نظام ولایی اقدامات خوبی صورت گرفته و دفاع ملت متحد و منسجم ولو دارای سلایق گوناگون سیاسی از آرمان‌های امام(ره) و رهبری باعث شد تا سال شورانگیزی برای استان ما رقم بخورد. در طلیعه سال جدید نیز مقام معظم رهبری، حکمی به نام بنده صادر کردند که در حقیقت به نام تمام مردم بود و ایشان در این حکم با عنایت ویژه از فرهیختگی مردم قزوین تجلیل کردند. سال پیش رو به‌نظر من می‌تواند سال خوبی برای استان باشد و معتقدم در سال۹۴ برنامه‌های خوبی در عرصه‌های مختلف استان صورت خواهد گرفت.
  برخی فعالین سیاسی با حضور شما در کسوت امامت جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان، از تقویت جریان اصولگرایی سخن گفتند و معتقدند سایر طیف‌های سیاسی در دوران شما به انزوا کشیده خواهند شد. این موضوع را تأیید می‌کنید؟
– با حضور بنده در جایگاه امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه در استان، جایگاه اهل نماز، اهل فکر، اهل اسلام، اهل معتقد به امام(ره) و مقام معظم رهبری و به‌طور‌کلی کسانی که به اعتلا و عزت ایران و جهان اسلام می‌اندیشند تقویت خواهد شد. تقسیم‌بندی‌کردن جایگاه نماز جمعه  بین جریان‌های سیاسی را درست نمی‌دانم. جایگاه امامت جمعه یعنی جایگاهی که می‌بایست به همه بندگان خدا با دیدگاه و سلیقه‌های خاص به دید فرزندان خود توجه کرد. شما به مشی رفتاری مقام معظم رهبری در مقابل جریان‌های سیاسی هم توجه کنید متوجه می‌شوید ایشان نیز در طی این مدت همه جریان‌های سیاسی را زیر چتر خود جمع کرده‌اند و مانند یک پدر با آن‌ها برخورد می‌کنند. ما هم در استان قزوین قصد داریم همان خواسته‌ای که رهبر معظم انقلاب در حکم بنده گوشزد کرده بودند مبنی بر اینکه با مشی پدرانه با همه افراد برخورد شود را محقق کنیم. ما وظیفه داریم همه جریان‌های سیاسی را به سمت افزایش تعصب و علاقه نسبت به سربلندی کشور و ولایت فقیه راهنمایی کنیم.
  می‌خواهیم بدانیم مواضع حجت‌الاسلام عابدینی پیش از حضور در جایگاه نماز جمعه و بعد از آن نسبت به مسائل روز جامعه چه تغییری کرده است؟
– زمانی که مقام معظم رهبری به‌طور مستقیم بنده را خطاب قرار دادند و اعلام کردند که باید امام جمعه مفسر جایگاه ایشان در جامعه باشد، من هم باید در این مسیر حرکت کنم. البته فکر می‌کنم همواره در همین مسیر گام برداشته‌ام و در طی مدتی که در جایگاه‌های مختلف مسوولیت داشته‌ام بر نگاه پدرانه در مسائل تأکید کرده‌ام و امروز نیز در جایگاه امامت جمعه این مسأله را با جدیت بیشتری دنبال خواهم کرد. فرانگری به مسائل جامعه یکی از الزامات امروز است و معتقدم همین فرانگری که من در طی سال‌های مختلف به مسائل داشته‌ام باعث شد تا مقام معظم رهبری به بنده عنایت داشته باشند و این حکم را صادر کردند.
 سال گذشته نسبت به برخی موارد معترض بودید و انتقاداتی را به استاندار قزوین وارد دانستید. اولا همزمانی انتخاب شما و سالروز انتقادتان از استاندار را چطور ارزیابی می‌کنید؟ ثانیا ارتباط امروز شما با استاندار چگونه است؟
– آقای روزبه استاندار محترم نیز همانند همه مردم این دیار مورد احترام بنده هستند. اما همانطور‌که احترام به افراد واجب است، انتقاد نیز می‌تواند در برخی موارد مؤثر باشد. انتقاد و احترام در تناقض با هم نیستند. من اگر از کسی مأیوس شوم، از او انتقاد نمی‌کنم ولی وقتی که نسبت به برخی موارد انتقاد دارم یعنی اینکه نسبت به مخاطب آن انتقاد، احترام قائلم. ارتباط ما با همه برادرانه است و امیدوارم بتوانیم در سایه وحدت و همدلی توفیق خدمت بیشتر به مردم را پیدا کنیم.  

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2730

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.