اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
اما و اگرهای انتخابات مجلس و شکست غیر قابل انتظار مدعیان

قزوین در شگفتی  

  • کد خبر : 10680
  • 18 مارس 2024 - 10:52
قزوین در شگفتی  
پیروزی «سالار ولایتمدار» معروف به سردار آبنوش شوک عجیبی به همه جریان‌ها وارد کرد و هنوز هیچ‌کدام از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، مردمی که رای دادند، مردمی که رای ندادند، کاندیداهای خودی و نخودی از کما در نیامدند و همه می‌پرسند این رانده شده از طیف‌های مختلف اصولگرایان غیربومی که در دوره قبل در شهر و منطقه خود رای نیاورده، چگونه تنها با چند تا پوستر، چند تا فیلم عادی تبلیغاتی در فضای مجازی با ستادی که از ستاد سایر کاندیداها بی سرو صداتر بود، این همه رای آورد و بی چک‌وچونه، راهی مجلس دوازدهم شد.

حالا آبنوش، سردار سابق سپاه قزوین از این شهر به آن شهر می‌رود و در جشن پیروزی خود با حضور دوستان و دشمنان اصولگرای خود سخنرانی می‌کند و پیروزی خود را در انتخابات خواست خداوند قادر و متعال می‌داند.

خبر می‌رسد که حداقل سه نفر از کاندیداها به این پیروزی نگاه انتقادی دارند و با اعلام اعتراض خواستار رویت و سرشماری آرای همه صندوق‌ها شده‌اند .

در پاسخ به برخی تشکیکات مطرح شده برخی منتقدین کاندیدای پیروز، اما مجریان انتخابات می‌گویند چون رای‌گیری با دستگاه‌های هوشمند صورت گرفته، نمی‌توان دست‌کاری صورت گرفته باشد.

معترضان معتقدند شماره کارت ملی افراد را که قبلا جمع‌آوری کرده بودند، بدون اطلاع آن‌ها و بدون تایید هویت به دستگاه داده‌اند و به‌نام آن‌ها رای در صندوق ریخته‌اند. اگرچه فیلم این نوع تخلفات در سایر استان‌ها درآمده ولی در استان قزوین هنوز مدرکی برای این نوع تعدی‌ها به بیرون درز نکرده و مسئولان برگزاری انتخابات تاکید می‌کنند انتخابات در صحت و سلامت برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات تعداد واجدین شرایط در حوزه قزوین را بدون در نظر گرفتن افغانی‌هایی که کارت تبعه ایرانی گرفته و حق رای داشتند ۶۸۸هزار و ۵۹۹نفر اعلام کرده بود. این در حالی است که بعدا تعداد آرای ماخوذه صحیح۲۰۲هزار و ۳۵۳نفر اعلام شد و این یعنی ۴۸۶هزار و ۲۴۶نفر یا در انتخابات شرکت نکرده‌اند و یا اینکه به هیچ‌کدام از کاندیداها رای نداده‌اند.  

 برخی منابع می‌گویند بدون احتساب آرای باطله که اعلام نشده و تنها شایع شده حدود ۶۰هزار نفر بوده، هرگز نمی‌توان شرکت ۴۱درصدی مردم در انتخابات شهرستان قزوین را تایید کرد. عدم اعلام آرای باطله از سوی مراجع رسمی بر دامنه این شایعات و بدگمانی‌ها افزوده است.

جالب اینکه فرد اول با کسب ۵۹۸۶۸رای توانسته از مجموع ۶۸۸۵۹۹رای را از آن خود کند و نفر دوم پیروز انتخابات با کسب ۵۲۷۵۶رای که با نفر سوم فقط دو هزار رای و نفر سوم هم با نفر چهارم باز فقط با دو هزار رای اختلاف دارد، توانسته‌اند در مرحله اول به مجلس راه پیدا کنند‌.

«بهنام محمودی»، فعال رسانه‌ای نزدیک به داود محمدی، کاندیدای معترض در فضای مجازی خود درصد آرای کاندیداهای پیروز را حتی خیلی کمتر از حد معمول دانست و درصد آرای منتخبان مجلس شهرستان قزوین را به نسبت واجدین شرایط رای دادن به ترتیب؛ سالار ولایتمدار [آبنوش] ۸/۷درصد و فاطمه محمد بیگی ۷/۶درصد اعلام نمود .این در حالی است که مراجع رسمی هنوز درصد آرای کاندیدای منتخب را اعلام نکرده‌اند.

یک پیچ اینستاگرامی هم که هم‌زمان با انتخابات فعالیت خود را آغاز کرده بود، در مورد نصف شدن آرای فاطمه محمدبیگی پرسیده است: آیا خانم نماینده که بنابر اعلام مراجع رسمی دوره قبل ۱۰۰هزار رای آورده و در این دوره نصف آرای دوره قبل و فقط با ۵۰هزار رای نماینده شده باید دست‌های خود را به علامت پیروزی بالا ببرد؟!

«جابر خرم‌نیا»، فعال رسانه‌ای اصولگرا نیز پس از پایان رای‌گیری در کامنت یک مطلب انتخاباتی نوشت: مردم مشت محکمی بر دهان نامزدهایی زدند که حلقه فاسدی به دور خود چیده بودند.

این می‌تواند تایید انتخاباتی باشد از سوی گروه‌هایی که سردار را در لیست انتخابات خود قرار ندادند و شاید اشاره او به نماینده‌ای باشد که از حقوق راننده و کارکنان دفتر خود خبر نداشت و از اکثر لیست‌های اصولگرایان کنار گذاشته شد.

جالب است بدانیم بسیاری از کسانی که به سردار آبنوش بعد از کناره‌گیری از شورای وحدت اصولگرایان معترض بودند و حتی همین کناره‌گیری او را نشانه‌ای از عدم کار تشکیلاتی می‌دانستند یا در لیست‌های جناح‌های فکری خود، اسم او را خط زده بودند و محمدمهدی انصاری را به‌جای وی نشانده بودند، بعد از پیروزی سردار ولایتمدار از او به عنوان کاندیدای پیروز اصولگرایان نام بردند و حتی سرزنش‌های قبلی خود را کنار گذاشته و به تمجید و تعریف از او پرداختند .

اگرچه انتخابات تمام شده و رئیس ستاد انتخابات بعد از اعلام آرا با حضور و سخنرانی خود در جشن پیروزی سردار آبنوش به نوعی آب پاک بر روی دست معترضان ریخت؛ اما به نظر می‌رسد هنوز آتش‌های زیر خاکستری هست که ممکن است زبانه بکشد و انتخابات قزوین را به مرحله دوم بکشاند؛ چرا که اگر سردار آبنوش آنقدر قدرت در تهران دارد که براساس ادعای یک اصولگرا در جمع اصولگرایان برای یک کاندیدای ردصلاحیت شده مدعی اصلاح‌طلبی تایید صلاحیت بگیرد، حتما قدرت خواهد داشت از آرای اعلامی به نفع خود نیز پاسداری نماید؛ اما فاطمه محمدبیگی، جز اصولگرایان قزوین که اکنون به‌خاطر کنار گذاشتن سردار آبنوش، زیر فشار برخی اصولگرایان حامی سردار قرار دارد، چگونه می‌توانند در صورت پیروزی اما و اگرهای کاندیدهای معترض که هر کدام یل‌هایی در تهران دارند، از او دفاع کنند تا از اسب پیروز نیافتد و در دور دوم مجبور به تاخت دوباره نشود؟

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10680

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.