اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
8
وعده‌ها در خصوص رشد و توسعه و رفع مشکلات مردم تاکستان سرابی بیش نبود

امیر طاهرخانی:تغییر مدیران غیر همسو با دولت حق اصلاح‌طلبان است

  • کد خبر : 2744
  • 22 مارس 2015 - 1:34
امیر طاهرخانی:تغییر مدیران غیر همسو با دولت حق اصلاح‌طلبان است
امیر طاهرخانی، نماینده پیشین مردم شهرستان تاکستان در مجلس از معدود چهره‌های اصلاح‌طلب استان به‌شمار می‌رود که بیان صریح و بی پرده‌اش در مورد مسائل سیاسی استان، شفافیت مواضع او را دوچندان ساخته است. در آستانه سال نو، با این چهره سیاسی، که گفته می‌شود خود را برای کاندیداتوری مجلس دهم نیز آماده می‌کند، درباره برخی مسائل سیاسی استان به گفت‌و‌گو نشستیم؛

 وضعیت سیاسی استان و جناح‌بندی‌های سیاسی را چگونه می‌بینید؟
وضعیت سیاسی استان قزوین متأثر از کل کشور است؛ تا قبل از روی کار آمدن دولت آقای روحانی، فضای سیاسی کشور کاملاً یک‌سویه بود، اصولگرایان همه امکانات را در اختیار داشتند و در مقابل، اصلاح‌طلبان فاقد کمترین امکانی حتی برای انعکاس نظرهایشان بودند. اما با پیروزی دولت تدبیر و امید که در نتیجه حمایت جدی جریان اصلاح‌طلب مردمی کشور اتفاق افتاد فضای سیاسی بهتر از گذشته شده است. هر چند باید تلاش شود تا همه گروه‌های سیاسی امکان فعالیت عادلانه را داشته باشند. این نکته را هم باید تأکید کنم که پایگاه اجتماعی جریان‌های همسو با دولت در وضعیت بهتری نسبت به سایر گروه‌ها به‌خصوص اصولگرایان قرار دارد که در صورت وجود رقابت سالم، نتیجه بهتری خواهند گرفت.
 انتخابات مجلس دهم، سال آینده برگزار می‌شود. قصد دارید مجددا در این کارزار حضور داشته باشید؟
اگر‌چه تا برگزاری انتخابات زمان زیادی باقی مانده و نمی‌توان اظهار‌نظر صریحی کرد، ولی به‌هر‌حال آماده‌ام به‌عنوان وظیفه، هر جایی که می‌توانم به مردم خدمت کنم، حضور داشته باشم.
 به‌نظر می‌رسد برخی اختلافات در میان اصلاح‌طلبان، مانع وحدت آنان در مناطق خاصی از استان به‌ویژه در انتخابات مجلس دهم خواهد شد.
اختلافات زیادی وجود ندارد، آن مقدار اختلاف هم مربوط به‌شیوه و روش حرکت در افرادی است که مسوولیت پذیرفته‌اند نسبت به دیگرانی است که مسوولیت ندارند. ضمن اینکه برنامه حرکت اصلاح‌طلبان متأثر از همفکران‌شان در کشور است و قطعاً با هماهنگی عمل خواهند کرد. اختلافات جزئی هم تا آن زمان حل خواهد شد و نگرانی چندانی وجود ندارد. اصلاح‌طلبان در حمایت از دولت کاملا متفق‌القول هستند و در این جریان، هیچ زمانی مثل امروز وحدت نداشته‌اند.
 فکر می‌کنید اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو به چه میزان خواهند توانست به کرسی‌های استان در مجلس دست  یابند؟
این موضوع بستگی دارد به اینکه چه کسانی از جریان‌های اصلی سیاسی استان در عرصه انتخابات حضور یابند. من فکر می‌کنم حداقل ۳کرسی از ۴کرسی استان در مجلس به جریان همسو با دولت برسد؛ چرا که اصولگرایان کارنامه موفقی در دولت و مجلس از خود به جا نگذاشتند و مردم همه موارد را زیر نظر دارند.
 جایی گفته بودید ظاهرا پیام انتخابات به تاکستان نرسیده است. آیا واقعا وضعیت در شهرستان تاکستان تغییر خاصی نیافته است؟
متأسفانه همانطوری که می‌دانید درصد تغییر و تحول در تاکستان نسبت به کل کشور و حتی مناطق استان بسیار ناچیز بوده است، آن مقدار هم که انجام گرفته، بیشتر آن برخلاف برنامه‌ها و سیاست‌های دولت بوده است. وعده‌های آقای استاندار هم در خصوص رشد و توسعه و رفع مشکلات مردم تاکستان نیز، سرابی بیش نبود و نه‌تنها تحقق نیافتند بلکه ما در خصوص پروژه‌ها حرکت معکوس داشته‌ایم و امروز، مدیریت شهرستان کارنامه موفقی ندارد و مردم به‌شدت نسبت به این وضعیت انتقاد دارند. اگر بخواهم قدری موضوع را شفاف‌تر بیان کنم باید بگویم از مجموع پست‌های موجود در شهرستان، تنها ۶ مورد به همراه فرماندار تغییر صورت گرفته که ۲ مورد طرفدار دولت، ۲ مورد بی‌طرف و سه مورد به همراه فرماندار که وزنه سنگین دارند؛ احمدی‌نژادی هستند و این وضعیت در آموزش و پرورش بسیار بدتر است به‌نحوی که بدترین کارنامه را داشته است. متأسفانه باید تأکید کنم نماینده عالی دولت در استان، شهرستان تاکستان را رها کرده است.
 فرماندار تاکستان اخیرا از عدم هماهنگی با وی برای انتصاب رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان انتقاد کرده بود. آیا برای انتصاب رییس دانشگاه باید با فرماندار هماهنگی کرد؟
در این خصوص چند نفر از روحانیون و تعدادی از اساتید دانشگاه موضع‌گیری کرده‌اند؛ همان‌طورکه از آن اظهار‌نظرها برمی‌آمد دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد غیردولتی است و خیلی نیاز به هماهنگی ندارد. گلایه دوستانمان این است که چرا آقای حیدری که نماینده عالی دولت در منطقه است با انتصاب افرادی که طرفدار دولت هستند مخالفت می‌کند و افراد معرفی‌شده از طرف ایشان کسانی هستند که با دولت مخالفت دارند. از طرف دیگر مگر صدای مردم تاکستان در مخالفت با انتصاب ایشان شنیده شد؟ یکی از وظایف فرماندار، رصد‌کردن وضعیت آموزش عالی در منطقه است و اینکه برای پیشرفت آن‌ها برنامه داشته باشد. با توجه به وضعیت دانشگاه به جهت مدیریت ضعیفی که بر آن حاکم بود و به گفته خودشان دانشگاه را به خاک سیاه نشانده‌اند! ایشان باید از این تغییر استقبال می‌کردند. ضمن اینکه انتظار دانشگاهیان و نخبگان شهرستان این است که برای خروج دانشگاه آزاد از بحرانی که نتیجه عملکرد برخی از افراد است کمک کنند نه سنگ‌اندازی! و مردم هم انتظار دارند تا آقای فرماندار کارنامه کاری خودش در این مدت را به‌صورت شفاف بیان کند.
  به‌عنوان سوال آخر، مایلم بدانم به‌نظر شما دولت روحانی چقدر توانسته است به وعده‌هایش عمل کند؟
فراموش نکنیم که دولت در چه شرایطی سر کار آمد و کشور را با چه وضعیت اقتصادی تحویل گرفت و وضعیت نابسامان اقتصادی مردم و کشور قابل کتمان نیست، ولی آنچه مسلم است دولت به وعده‌هایی که داده، پایبند است و در جهت تحقق آن‌ها می‌کوشد و در این مدت هم نشان داده است که علی‌رغم مشکلات عدیده و پیچیده، کارهای اساسی و زیر بنایی خوبی مانند تنش‌زدایی در عرصه سیاست خارجی و انجام مذاکرات هسته‌ای و فعالیت احزاب و مبارزه با فساد، طرح مهم سلامت در کشور، مهار تورم و… را پیش برده و انجام داده است و امیدواریم در آینده نیز با اطمینان بیشتری، گام‌های اساسی دیگری برای رفع مشکلات کشور بردارد.  

شروین کیانی

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2744

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.