اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
تجلیل از فعالان هنر انقلاب در حوزه هنری؛

هنرمندانی که بودند هنرمندانی که نبودند!

  • کد خبر : 67
  • 11 می 2013 - 9:47
هنرمندانی که بودند  هنرمندانی که نبودند!
هنر انقلاب پا به 35 سالگی خودش گذاشته است. دیگر دارد از جوانی عبور می کند و به مرزهای پختگی می رسد. مرزهایی که باید، فصل بالندگی و اوج شکوفایی هنرمندانی باشد که محصول بیش از سه دهه از انقلاب هستند. در میان کارهایی که دیر هنگام و البته نیازمند نقد بسیار، اما به هر حال انجام شد. تجلیل از پیشکسوتان و فعالان هنر انقلاب اسلامی در استان بود که به مناسبت روز هنر انقلاب، سی و یکم فروردین ماه به همت حوزه هنری استان در تالار حافظ برگزار گردید و در جریان آن شماری از هنرمندان شاخص در این عرصه معرفی و مورد تشویق قرار گرفتند.
در این مراسم، رییس حوزه هنری استان، به ویژگی‌های هنر و هنرمند انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: حوزه هنری با بیش از سه دهه تجربه در خلق آثار هنری، تربیت هنرمندان متعهد را پشت سر نهاده و امروز در آغاز دهه چهارم تلاش دارد با محوریت هنرمند انقلابی گام تازه ای در تقویت و معرفی ارزش های والای خود بردارد.
محمد کرم اللهی افزود: تحلیل فضای هنری معلول شناخت سه اصل هنر، هنرمند و مخاطب هنری است، در رویکرد جدید حوزه هنری، محور و اساس هنرمند انقلاب اسلامی است زیرا این هنرمند متعهد ارزش مدار است که با جهانی از باورها و ارزش های مقدس با خلق آثار هنری به دلمشغولی های خود و جامعه می اندیشد و پاسخ می دهد و در خلق اثر، آرمانش را به رخ می کشد.
وی یادآور شد: براساس آموزه های آموزگار انقلاب اسلامی، سمت و سوی هنرمند انقلابی در جهت بیان آلام و دردهای بشریت ستمدیده و فریاد آرمان خواهی انسان های آزاده است چراکه این انقلاب همواره از سرچشمه خود یعنی کربلا سیراب می شود به همین خاطر جهاد در راه خدا در قلم و نگاه و اثرهنرمند متعهد خودنمایی می کند.
رییس حوزه هنری استان، جاودانگی هنر را معلول بینش توحیدی هنرمند دانست و خاطرنشان کرد: سید شهیدان اهل قلم درس های بزرگی را که در مکتب اسلام انقلابی آموخته بود را به ما آموخت، او در روایت و در عمل به ما آموخت که شهادت هنر مردان خداست و راه رسیدن به مقصود از مسیر اسلام ناب محمدی (ص) می گذرد.
کرم اللهی اضافه کرد: دعوت از فعالان هنر انقلاب اسلامی در راستای تحقق همین آرمان برنامه ریزی شده است. ما در این مرکز تلاش داریم تا امانتی که توسط هنرمندان انقلابی طی چهار دهه خلق و حفظ شده را برای نسل های پیش رو ثبت و ضبط کنیم. دانش نامه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی مجموعه بزرگی است که خاطرات و آثار این هنرمندان تجمیع و ثبت گردد.
وی برگزاری نمایشگاه آثار این هنرمندان، گفتگو با آنان و برپایی مراسم تجلیل و تکریم را سرآغاز این راه برشمرد.
در این مراسم که با شعرخوانی مهدی مردانی و حمید عابدی همراه بود، در جمع خانواده های هنرمندان با حضور دکتر رضا سمیع زاده، دکتر اسماعیل قافله باشی و محمد کرم اللهی از نادر میرزایی- نمایشگر – ، احمد پیله چی- خوشنویس- ، امیرعاملی- شاعر- ، ابوالفضل دلزنده – نقاش- ، یحیی عرشی ها- عکاس- ، حسن لطفی- فیلم ساز- ، حسن شکیب زاده- نویسنده- ، مجید وفاپور – فعال سرودهای انقلابی- ، علی اکبر پگاه – خوشنویس- و حسین زارع پور- نقاش-  با اهدا لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.
نکته قابل توجه در مراسم این بود که در پوستر منتشر شده توسط حوزه هنری، نام محمدعلی حضرتی به چشم می خورد، اما در خبر انتشار یافته از سوی روابط عمومی حوزه هنری، نامی از این هنرمند شاخص و برجسته انقلاب دیده نشد.
    
             

             

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=67

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.