اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود؛

«آریوبرزن» نمایش مقاومت و تسلیم نشدن

  • کد خبر : 10585
  • 30 ژانویه 2024 - 14:24
«آریوبرزن» نمایش مقاومت و تسلیم نشدن
نمایش حماسی و تاریخی «آریوبرزن» به کارگردانی و بازیگری «حامد مکملی» در چهل و دومین نمایشگاه تئاتر فجر به اجرا در می‌آيد.

مکملی در رابطه با این تئاتر به ایرنا گفت: نمایش آریوبرزن روایتی از یک واقعه تاریخی غرورآفرین است که مقاومت و تسلیم نشدن وی را در برابر لشگر اسکندر مقدونی نشان می‌دهد. نمایش آریوبرزن روایت واپسین سردار هخامنشی است که با یارانی اندک و به همراه خواهرش یوتاب در دربند پارس برابر لشگر اسکندر مقدونی مقاومت کرد. با توجه به از میان بردن اسناد تاریخی این سرزمین در دوره‌های گوناگون و در یورش‌های متعدد، اطلاعات چندانی درباره این سردار و وقایع تاریخی آن زمان وجود ندارد ولی برای من مهم بود که به این موضوع و به ویژه شخصیت آریوبرزن بپردازم. او کسی بود که با یاران اندکش به محاصره ارتش پرشمار اسکندر درآمد، حلقه دشمن را شکست، تسلیم نشد و در نهایت تا آخرین قطره خون مقاومت کرد.

مکملی در ادامه  به شیوه روایت این واقعه تاریخی پرداخت و گفت: نمایش آریوبرزن یک رویداد تاریخی را روایت می‌کند که در نوع خود می‌تواند در حوزه‌ اساطیر هم جای بگیرد، اما من تلاش کرده‌ام در شیوه اجرایی با وجود زبان کلاسیک نمایش، از فرم‌ها و شکل‌های پویا و نویی که از خود نمایش‌های ایرانی گرفته شده، استفاده کنم تا مخاطب روایتی کهن را در شکلی متفاوت به همراه موسیقی ببیند.

در نمایش تئاتر آریوبرزن که در چهل و دومین جشنواره فجر امسال به نمایش گذاشته خواهد شد، حامد مکملی، آیناز کاکاوند، میلاد شهرتی نائینی، مهیار هواسی، محمدمهدی تقوی، شبنم منتظری، فاطمه اسلامی، ماهان گلگلی و آرام شهسواری به ایفای نقش می‌پردازند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10585

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.