اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
با هدف کاهش زندانیان؛

طرح پابند الکترونیک در قزوین اجرا می‌شود

  • کد خبر : 5361
  • 31 ژانویه 2018 - 9:04
طرح پابند الکترونیک در قزوین اجرا می‌شود
رییس کل دادگستری قزوین گفت: طرح پابند الکترونیک در استان با هدف کاهش جمعیت زندانیان و اصلاح مجرمان در میان جامعه اجرا می شود.

براساس پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در نشست شورای مسئولان قضایی استان  با اعلام این خبر افزود: بررسی آرای محاکم قضایی استان نشان داد ۱۰۰ تن از زندانیان استان می توانند براساس قانون از پابند الکترونیک استفاده کنند. او افزود: تا پایان امسال تعداد ۲۰ نفر از این زندانیان به صورت آزمایشی به وسیله پابندهای الکترونیکی از زندان خارج خواهند شد.
این مقام قضایی استان قزوین به سیاست کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد و گفت: اجرای طرح پابند الکترونیک در جرائمی که شخص ناخواسته مرتکب جرم غیرخشنی شده است موجب کاهش جمعیت کیفری زندان ها شده و شرایط اصلاح مجرم در درون جامعه را فراهم می سازد.
رییس کل دادگستری قزوین به برخورد بدون اغماض با مجرمان جرائم خشن و امنیتی اشاره کرد و گفت: البته زندان جای اصلاح بسیاری از جرائم غیر خشن و جرائم ناخواسته نیست؛ چون فرصت اصلاح شدن برای مجرم وجود ندارد و لازم است که شخص با حضور در جامعه و کمک جامعه اصلاح شود.
حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: لازم است نگاه جامعه و حتی قضات به حبس و زندان تغییر کند؛ زیرا در بسیاری از جرائم از زندان باید به عنوان دوای آخر استفاده کرد.
او افزود:باید بتوانیم طبق قانون بیشتر از احکام جایگزین حبس استفاده نماییم که همین امر در سال های آینده موجب کاهش جمعیت کیفری زندان ها خواهد شد.
قدرتی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های دنیا تفاوت های بسیاری داشته و دارد چرا که این انقلاب رهبرش، مردمش، هدفش و سرزمینش با سایر انقلاب ها متفاوت بوده و است.
رییس کل دادگستری قزوین خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای رهبری دینی و مردم ولایت مدار و مومن به ارزش ها و سرزمینی با تاریخی سراسر ضد استکباری بوده است که این وجوه و خصیصه های مختلف را می توان در ابعاد مختلف انقلاب اسلامی شاهد بود.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5361

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.