اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
پایانی برای پنج سال برزخی؛

برادر قاتل بخشیده شد

  • کد خبر : 7693
  • 15 فوریه 2021 - 10:07
برادر قاتل بخشیده شد
مرد روستایی که در درگیری با برادر خود، او را ضربات چاقو از پای درآورده بود، پس از 5سال با رضایت اولیای دم از قصاص گریخت.

این پرونده پس از آن در پلیس آگاهی تاکستان گشوده شد که سال۹۴، وقوع یک درگیری خونین در روستای دیال‌آباد شهرستان به پلیس آگاهی گزارش شد. با حضور کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی در صحنه جنایت معلوم شد در پی درگیری بین دو برادر، یکی از آنان با ضربات سلاح سرد به قتل رسیده است.

براساس یافته‌های کارآگاهان، مقتول در حال نصیحت برادر خود برای استفاده نکردن از موادمخدر بوده که این موضوع سبب نزاع بین او و برادرش می‌شود و در نهایت با بالا گرفتن درگیری بین آنان، فرد معتاد با چاقو به سمت برادر خود حمله‌ور شده و او را با زدن زخم کاری از پای درآورده و به سرعت از صحنه نزاع متواری می‌شود.

در حالی که برادر مجروح به علت شدت جراحت‌های وارده، جان خود را از دست داده بود؛ ساعتی پس از این درگیری خونین، ضارب فراری توسط کارآگاهان پلیس ردیابی و در مخفیگاه خود دستگیر شد. گرچه متهم به قاتل در ابتدا منکر دست داشتن در هر گونه قتلی شد، اما سرانجام در جریان تحقیق و بازجویی فنی پلیس لب به اعتراف گشود و به درگیری خونین با برادرش که به قتل او انجامید، اقرار کرد.

با تکمیل تحقیقات قضایی و صدور قرار مجرمیت، پرونده به دادگاه کیفری استان ارجاع شد. در جریان برگزاری دادگاه، مرد روستایی به دفاع از خود پرداخت، اما سرانجام با توجه به اقرار صریح به ارتکاب قتل، ادله موجود در پرونده و همچنین تقاضای اولیای دم، به قصاص نفس محکوم شد، اما پس از گذشت ۵سال از وقوع قتل، با تلاش دادستان تاکستان، اولیای دم از تقاضای خود برای قصاص قاتل صرف نظر کردند و بدین ترتیب، مرد جوان که دستش به خون برادر آغشته شده است؛ از چوبه دار گریخت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با تایید این خبر گفت: در آستانه میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) با ورود دادستانی به سازش در این پرونده، به حمداله با تلاش مستمر و همچنین برگزاری نشستی ۳ساعته با  اولیای دم مقتول، انان  اعلام رضایت کرده و زمینه آزادی این محکوم به قصاص فراهم شد.

قاضی حسین رجبی همچنین افزود: در جریان این درگیری، مقتول که دارای دو فرزند بود در سال۹۴ توسط برادر ۳۳ساله خود که اعتیاد به مواد مخدر داشت مورد ضرب و جرح قرار گرفت و به قتل رسید.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=7693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.