اطلاعیه

  • امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
5
چهره‌های سیاسی استان از ویژگی‌های مدیران جدید می‌گویند

اعتقاد به سیاست‌های دولت، انتظار اولیه از مدیران

  • کد خبر : 1137
  • 10 ژانویه 2014 - 20:58
اعتقاد به سیاست‌های دولت، انتظار اولیه از مدیران
فروردین امروز- با گذشت سه هفته از آغاز به کار استاندار جدید قزوین، تغییرات خاصی در معاونان و مدیران حوزه استانداری اتفاق نیفتاده است و بسیاری از فعالان سیاسی، چشم به انتصابات قریب الوقوع روزبه دوخته‌اند تا براساس چینش‌های مدیریتی وی، نسبت به دورنمای تحولات استان اعلام‌نظر کنند.

 اگرچه روزبه، سوابق طولانی در امر مدیریت دارد و فرد شناخته شده‌ای در استان است، اما پیشینه اصولگرایانه و دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه‌اش، سبب تردید در بین اصولگرایانی که وی را برای استانداری معرفی کردند و همچنین اصلاح‌طلبانی شده است که در ابتدا با انتخاب او موافق نبودند، اما سرانجام با رایزنی‌های صورت گرفته، به موافقان روزبه پیوستند. این تردید، به نوعی جریان‌های سیاسی را برای اعلام موضع در شرایطی برزخ‌گونه قرار داده است.
با این حال، بررسی ویژگی‌های مورد نیاز افراد برای انتخاب آنان به عنوان مدیران دولت تدبیر و امید در استان، از دید فعالان جریان‌های سیاسی منطقه می‌تواند تا حدودی به روشن شدن موضع آنان نسبت به این موضوع کمک کند.
سید ناصر قوامی، از چهره‌های اصلاح‌طلب استان، دیدگاه سیاسی مدیران جدید را اولویت اول آنان می‌داند و با بیان اینکه توجه به خواسته‌های مردم در انتخابات، مهم‌ترین ملاک برای انتخاب مدیران دولت در استان است، به «فروردین امروز» می‌گوید: مردم در انتخابات گفتمان اعتدال را برگزیدند و بدیهی است که مدیران دولت نیز باید همسو با این گفتمان باشند و توانایی برآورده کردن خواسته‌های مردم، یعنی تغییر در وضعیت مدیریت استان را داشته باشند.
نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم، معتقد است کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای اصولگرا حضور داشتند، نمی‌توانند جایی در مدیریت دولت داشته باشند، زیرا اگر به برنامه‌های دکتر روحانی اعتقاد داشتند، مطمئنا در ستاد ایشان فعالیت می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه استاندار باید در انتخاب معاونان و مدیران، ابتدا به فکر حفظ آبروی خود و همچنین تحول استان باشد، می‌افزاید: در جلسه ای که در خدمت استاندار محترم بودیم، بنده عرض کردم که، نشود شخص ضعیفی را از مسوولیت بردارید و شخص ضعیف‌تر دیگری را جایگزین کنید.
با این حال، یکی از نمایندگان اصولگرای استان در مجلس، معتقد است تدیّن، مهم‌ترین ویژگی است که باید در انتخاب مدیران در نظر گرفته شود و ضعف در این ویژگی را آفت بزرگی برای مدیران می‌داند. سید مرتضی حسینی، به «فروردین امروز» می‌گوید: در صورت وجود تخصص، تدین و آشنایی با علم مدیریت در کنار یکدیگر می‌توان به برآورده کردن خواسته‌های مردم توسط مدیران امیدوار بود.
وی این نکته را هم مورد تاکید قرار می‌دهد که، مدیران استان باید از ظرفیت‌های نمایندگان مجلس استفاده کنند، اما متاسفانه برخی از آنها یا نمی‌خواهند و یا توانایی این کار را ندارند که در نهایت این مساله به استان ضربه خواهد زد.
حسینی البته از اظهارنظر درباره شایعه انتخاب چهره‌ای نزدیک به اصلاح‌طلبان برای تصدی معاونت سیاسی، امنیتی استانداری اجتناب می‌کند و موضع‌گیری‌اش را به بعد از این انتخاب موکول می‌کند.
در این میان، یک فعال سیاسی اصلاح طلب، از انتخاب روزبه به عنوان استاندار راضی به نظر می‌رسد و از دیدگاه‌های وی حمایت می‌کند. حسن رییسیان، در خصوص انتخاب‌های استاندار، نوک پیکان را به سمت گزینه‌های پست‌های دولتی نشانه می‌گیرد و به ما می‌گوید: کسی که خود را ملتزم به اجرای سیاست‌های دولت نمی‌داند و دیدگاه‌اش با رییس جمهور در تضاد است، بدیهی است که باید از قبول مسوولیت خودداری کند.
وی، با بیان اینکه اولویت دولت در استان باید رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری باشد، می افزاید: امروز شاهد افزایش بیکاری در بین جوانان هستیم، که مفسده‌هایی همانند اعتیاد نیز دستاورد آن است که گریبان‌گیر مردم ما را گرفته است و حل این معضلات می‌بایست در اولویت نخست قرار گیرد که برای این امر نیز باید تیم اقتصادی منطقه با دولت هماهنگ باشد.
این فعال سیاسی، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت احزاب، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها را در سطح استان نیز مهم می‌داند و داشتن تحمل صدای مخالف و سعه صدر از سوی مسوولین را زمینه رسیدن به این مهم معرفی می‌کند.
شایستگی، تجربه، تعهد، درایت و دوراندیشی، صبوری، مشورت، خوش‌رویی، پاسخگو بودن و تدین؛ ۹شاخصه‌ای است که آیت اله محمدی تاکندی توجه به آنها را برای انتخاب مدیران اصلح از سوی استاندار الزامی می‌داند.
وی پایبندی به دین، قانون و وجدان را لازمه مدیریت معرفی می کند و به «فروردین امروز» می‌گوید: کسی که مسوولیتی را قبول می‌کند، باید خود را در مقابل خدا و مردم پاسخگو بداند و به گونه‌ای عمل کند که مردم به آسانی بتوانند حرف خود را به گوش وی برسانند و واهمه‌ای از بیان آن نداشته باشند.
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری، خودرأی بودن مسوولان را، آفت آنان بر می‌شمارد و اضافه می‌کند: مدیران باید از فکر و تجربه کسانی که سال‌ها در عرصه‌های مختلف موفق عمل کرده‌اند و با اطلاع و دلسوز هستند، استفاده کنند. آیت‌اله تاکندی با اشاره به روند انتخاب استاندار و همدلی ایجاد شده در بین شخصیت‌های سیاسی استان پس از انتخاب روزبه، همچنین می‌گوید: با انتخاب ایشان بگو مگوها کم شده و وحدت و آرامش در استان ایجاد شده و ان‌شاا… با راهنمایی‌هایی که شخص استاندار از همه گروه‌ها خواهد گرفت، خواسته‌های مردم برآورده شود.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1137

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.