اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

سرقت شبانه سارقان حرفه ای از مغازه طلافروشی

  • کد خبر : 504
  • 28 آگوست 2013 - 22:17
سرقت شبانه سارقان حرفه ای از مغازه طلافروشی
فروردین امروز:  سارقان حرفه ای با طراحی نقشه دقیق، یک مغازه طلافروشی را در مرکز شهر مورد دستبرد قرار دادند.

ساعت ۵:۴۵ سبامداد شنبه دوم شهریورماه امسال، نگهبان پاساژ علوی، واقع در سه راه خیام قزوین که از آتش سوزی در یک مغازه در حال تعمیر در خیابان بلاغی باخبر شده بود به سرعت با آتش نشانی تماس گرفت.
دقایقی بعد که آتش نشانان خود را به محل حادثه رساندند، با فرونشاندن دامنه آتش متوجه شدند، دیوار همجوار با یک مغازه طلافروشی در پاساژ علوی تخریب شده و سارقان با استفاده از دستگاه هوابرش، ضمن شکافتن ورق آهنی حفاظتی مابین دو مغازه، بدنه فولادی گاوصندوق طلافروشی را که دقیقا پشت دیوار قرار داشته است نیز برش دادند و احتمالا اقدام به سرقت موجودی آن کرده اند.
به گزارش خبرنگار «فروردین امروز»، با مشخص شدن سرقت از مغازه طلافروشی، ماموران کلانتری ۱۲ بازار که به دنبال تماس صاحب طلافروشی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از ماجرا با خبر شده بوده بودند، با حضور در محل حادثه به تحقیق درباره چگونگی وقوع این سرقت حرفه‌ای پرداختند.
بررسی های پلیس با استفاده از تصاویر ضبط شده در دو دوربین مداربسته متعلق به مغازه‌های اطراف محل سرقت نشان می‌دهد، در ساعات نخست بامداد شنبه، چند سارق حرفه ای که به‌ نظر می ‌رسد از مدت‌ها پیش با شناسایی مغازه طلافروشی، نقشه ای دقیق و حساب شده را برای سرقت از آن طراحی کرده اند، یک دستگاه خاور باری را در مقابل مغازه در حال تعمیر در خیابان بلاغی قرار داده و سپس با تخریب قفل کرکره این مغازه وارد آن شده و عملیات تبهکارانه خود را برای سرقت از طلافروشی آغاز کرده اند.
همین یافته ها نشان می دهد؛ سارقان در کمترین زمان ممکن که از ساعت ۳ تا ۵ بامداد در جریان بوده است، با تخریب بخشی از دیوار بین مغازه در حال تعمیر و طلافروشی، ضمن شکافتن ورقه آهنی حفاظتی بین این دو مغازه به وسیله دستگاه هوا برش، به گاوصندوق طلافروشی دسترسی پیدا کرده و با همین روش اقدام به برش بدنه آن کرده و سپس طلاجات موجود در آن را به سرقت برده اند.
پیگیری «فروردین امروز» نشان می دهد؛ سارقان که بین ۲ تا ۴ نفر بوده اند، پس از انجام این سرقت طراحی شده بلافاصله محل را ترک کرده و برای آنکه ردی از خود به جای نگذارند که در پیگیری‌های پلیس مورد استفاده قرار بگیرد، اقدام به آتش کشیدن مغازه در حال تعمیر کرده اند.
تاکنون مقدار طلاهای به سرقت رفته مشخص نبوده است و اظهارات ضد ونقیضی در این باره شنیده می‌شود؛ ولی برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که بین ۲ تا ۴ کیلو مصنوعات طلا شامل انواع دستبند، گردنبند و حلقه و … در جریان این عملیات تبهکارانه مورد دستبرد قرار گرفته است.
براساس همین پیگیری‌ها، با ارجاع پرونده سرقت از طلافروشی از کلانتری ۱۲ بازار به پلیس آگاهی استان، تیمی از کارآگاهان زبده اداره مبارزه با سرقت، تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان حرفه ای آغاز کرده اند. کارآگاهان احتمال می‌هند سارقان حرفه‌ای که دست به این سرقت کم سابقه زده‌اند، غیر بومی باشند.
کارآگاهان امیدوارند با استفاده از اطلاعات به دست آمده از دوربین های مدار بسته و همچنین یافته های تحقیقاتی خود، به سرعت به ردی از این سارقان حرفه ای دست یابند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=504

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.