اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7
نگاهی به شرایط تیم‌های قزوینی حاضر در لیگ‌های کشور

تیم‌های قزوینی در فراز و فرود

  • کد خبر : 506
  • 28 آگوست 2013 - 22:29
تیم‌های قزوینی در فراز و فرود
لیگ‌های برتر کشور در رشته‌های مختلف یکی پس از دیگری شروع می‌شوند. در این بین استان قزوین هم دارای نمایندگانی است که از جمله آن‌ها می‌توان به تیم بسکتبال تکماش قزوین، هندبال و فوتبال کاسپین اشاره کرد که در این گزارش، فروردین امروز سعی می‌کند به‌طور مختصر به شرایط آنها بپردازد.

تکماش قزوین:  تیم بسکتبال تکماش قزوین نخستین تیم بومی بود که سال گذشته و پس از برنامه‌ریزی‌های مستمر هیات بسکتبال استان قزوین، توانست با بازیکنانی که بیشترشان بومی بودند و با سرمربی‌گری ابوالقاسم کیانی مربی نام‌آشنای بسکتبال کشور، در رده جوانان به لیگ برتر راه پیدا کند. صعود تکماش قزوین به لیگ برتر بسکتبال ایران برای دوست‌داران ورزش قزوین بسیار لذت‌بخش بود، چرا که آنها تا کنون طعم واقعی داشتن یک تیم لیگ برتری را نچشیده بودند؛ اما با صعود تکماش به لیگ برتر این امر محقق شد. بدون تردید امسال اوضاع برای بسکتبال کمی متفاوت است، چرا که شرایط لیگ برتر با شرایط لیگ دسته اول کاملا تفاوت دارد. برخی از شنیده‌ها حاکی از آن است که هیات بسکتبال قزوین تا کنون برای راهی کردن یک تیم خوب به لیگ برتر با دو مربی خارجی مذاکراتی انجام داده است. این در حالی است که هفته گذشته صفحه ورزش یکی از هفته‌نامه‌های محلی استان از انصراف دادن تکماش برای حضور در لیگ برتر خبر داده بود و علت این موضوع را هم نداشتن بودجه مناسب لیگ برتر عنوان کرده بود. این خبر که البته از سوی مسوولان هیات بسکتبال استان تکذیب نشد، بسیاری از هواداران بسکتبال استان را به تأمل واداشت، زیرا دوست‌داران بسکتبال قزوین پس از نتایج خوب تکماش در سال گذشته انتظارشان از این تیم بالا رفته است و حالا می‌خواهند تکماش را نه در قامت یک مدعی در سال اول که در قامت یک تیم متوسط در لیگ برتر بسکتبال کشور ببینند. به هرحال باید منتظر ماند و دید که آیا اصلا تکماش در لیگ برتر بسکتبال کشور حضور پیدا می‌کند و اگر می‌کند چه میزان از بازیکنان بومی و چه میزان از بازیکنان غیر بومی استفاده می‌کند.
هندبال کاسپین: هیات هندبال استان قزوین سال گذشته پس از قهرمانی نوجوانان قزوین در لیگ برتر کشور و با توجه به اعلام آمادگی باشگاه کاسپین برای تیم داری در رشته هندبال یک تیم بزرگسال را با عنوان تیم هندبال کاسپین قزوین راهی لیگ برتر کرد، تیمی که البته پیش و بیش از هرچیز در آن حاشیه ها به چشم می‌خورد. باخت‌های پی‌در‌پی هندبالی‌ها باعث شد تا باشگاه کاسپین، مرتضی ململی را به عنوان مدیر امور هندبال باشگاه کاسپین معرفی کند تا شاید او بتواند به این تیم سر و سامان دهد، اما اضافه شدن ململی هم نتوانست تاثیر مثبتی بر این تیم داشته باشد و شکست‌ها هم چنان ادامه یافت ولی در حالی که همه ورزش دوستان قزوین پیش‌بینی می‌کردند، این تیم به لیگ دسته اول کشور سقوط کند، این اتفاق نیفتاد و بازیکنان غیر بومی تیم توانستند در هفته‌های آخر با کسب پیروزی مقابل مس کرمان تیم را در لیگ برتر حفظ کنند. اما امسال هم گویی همان اتفاقات سال پیش در حال تکرار است. هیات هندبالی‌ها با فشار به باشگاه کاسپین، امسال هم تیمی را روانه لیگ برتر کردند؛ اما همان طور که از نتیجه هفته اول پیداست این تیم هم دارای قدرت مناسبی برای لیگ برتر نیست. محمد باقری چهره نام‌آشنای ورزش قزوین امسال سرمربی‌گری این تیم را برعهده دارد و رضا طاهری هم مدیرعامل است. در مورد هندبال هم حالا باید نشست و دید که آیا دو برابر شدن بودجه این تیم می‌تواند کمکی به این تیم بکند یا آن که این بودجه هم چنان جوابگوی این تیم نخواهد بود.
فوتبال کاسپین: داستان تیم فوتبال کاسپین در سال گذشته بسیار مفصل است و البته اهالی ورزش آن را به خوبی می‌دانند؛ به همین خاطر سعی می‌کنیم به شرایط امسال تیم کاسپین بپردازیم.  پس از اتفاقات سال گذشته که برای باشگاه کاسپین افتاد و این تیم نتوانست انتظارات را با مجید رضایی برآورده کند، مسوولان باشگاه به سراغ مربی غیربومی رفتند و تصمیم گرفتند یوسف نادریان را که سال گذشته توانسته بود نفت و گاز گچساران را به لیگ یک برساند به کاسپین بیاورند. یوسف نادریان هم این سمت را پذیرفت و البته در اولین مصاحبه‌اش با خبر ورزشی قول صعود را به ضرس قاطع داد و گفت که می‌خواهد تحولاتی را در این تیم به وجود بیاورد. همین گونه هم شد. بیشتر بازیکنان بومی رفتند و بازیکنان غیر بومی جایگزین شدند. کاسپین هم اکنون در حال تمرینات فشرده است تا بتواند حضور قدرتمندی در لیگ دسته دوم کشور داشته باشد و آن طور که نادریان گفته به لیگ دسته اول کشور صعود کند. آن چه که درمورد تغییرات کاسپین می‌توان گفت این است که آمدن یوسف نادریان یک اتفاق مثبت است؛ چرا که او در لیگ دسته دوم کشور دارای کارنامه مثبتی است که همین کارنامه می‌تواند امید تازه‌ای به تیم دهد. در مورد کاسپین هم باید منتظر ماند و دید که آیا نادریان می‌تواند قول‌های خود را عملی کند و تیم را به لیگ دسته اول کشور برساند یا نه. 

محمد نوری

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=506

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.