اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
4
نزول سه پله ای فوتسال بانوان قزوین در لیگ برتر

چه کسی جوابگوی این نتایج است؟

  • کد خبر : 281
  • 25 ژوئن 2013 - 0:50
چه کسی جوابگوی این نتایج است؟
تیم فوتسال بانوان«کاسپین» قزوین، رقابت‌های این فصل لیگ برتر فوتسال زنان ایران را با کسب عنوان پنجمی به پایان برد. این اتفاق درحالی رقم خورد که شاگردان «آمنه محمودی» مربی نام آشنای فوتسال بانوان قزوین و کشور، فصل پیش توانسته بودند مقام نایب قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص بدهند.
 فاصله «کاسپین» در این فصل با «ملی حفاری اهواز» که قهرمان لیگ برتر شد، ۲۰ امتیاز بود، این درحالی است که بانوان قزوینی، سال قبل، فاصله کم و رقابت نزدیکی با این تیم خوزستانی برای تصاحب صدرجدول داشتند.
درحالی شاهد نزول سه پله‌ای کاسپین در فصل جاری هستیم که امتیاز این تیم پیش از آغاز رقابت‌های این فصل از هیات فوتبال به باشگاه کاسپین واگذار شد؛ از این رو انتظار می‌رفت این تیم با یافتن حامی مالی و رفتن به زیرمجموعه این باشگاه حداقل بتواند نتایج درخشان فصل پیش را دوباره رقم بزند و در قد و قواره تیمی مدعی ظاهر شود و از عنوان نایب قهرمانی خود دفاع کند؛ اما کاسپین در این فصل، کم فروغ تر از سال‌های پیش ظاهر شد.
 درحالی که همه گمان می‌کردند تغییر و تحولات مدیریتی در این تیم موجب می‌شود تا بانوان فوتسالیست قزوینی بتوانند نتایج بهتری کسب کنند، این امر محقق نشد و رفتن زیر مجموعه باشگاه کاسپین برای این تیم گران تمام شد.
مشکلات مالی را می‌توان از مهمترین مسایلی عنوان کرد که در نتایج تیم کاسپین در این فصل دخیل بوده است. با وجود آنکه‌ این تیم در زیرمجموعه باشگاه کاسپین قرار گرفت؛ اما محمودی، سرمربی تیم تا یک هفته پیش از پایان مسابقات از بدقولی مسوولان این باشگاه انتقاد کرده بود و با اشاره به مبلغ کم و ناچیز قرارداد بازیکنان خود از عدم دریافت بخش زیادی از همین قراردادهای کم خبر داده بود.
البته در مقابل برخی این گونه موضع گیری کردند که چگونه تیم «حجاب» قزوین با بودجه کمتری توانست نایب قهرمان شود؟ اما این موضعگیری هم با واکنش محمودی روبه رو شد. او گفت: «این درست است که نایب قهرمانی کاسپین در فصل پیش که با نام حجاب در مسابقات حاضر شده بود در شرایط مالی به مراتب بدتری  انجام شد؛ اما در این میان نباید عنصر انگیزه را دست کم گرفت و به آن بی‌توجه بود».
شاگردان محمودی، فصل قبل  را به گونه ای سپری کردند که می دانستند پشتوانه مالی محکمی ندارند که بخواهند به آن تکیه کنند و آن را از دست بدهند و این در حالی است که این فصل آن‌ها امیدوار بودند باشگاه کاسپین تیم را از نظر مالی تقویت کند؛ چون این امر محقق نشد، آن ها هم بی انگیزه شدند و نتوانستند نتایج دلخواه و مورد نظر را کسب کنند.
مشکلات مالی، تنها عامل کسب نتایج ضعیف کاسپین در این فصل نبوده است؛ بلکه در کنار این مساله نبودن «فرحناز حیدری» و «راضیه مرادی» از بازیکنان اصلی و با تجربه کاسپین به دلیل  حضور در مسابقات لیگ برتر فوتبال  نیز از عوامل رقم خوردن این نتیجه است؛ البته مصدومیتهای پیدرپی «بهناز طاهرخانی» بازیکن جوان و ملی پوش این تیم هم در کسب چنین نتیجه‌ای بی‌تاثیر نبوده است.
تغییر و تحولات و یارگیری بازیکنان لیگ برتر در این فصل به گونه ای رقم خورد که همه تیم‌های مدعی توانستند خود را تقویت کنند و تیم‌های خود را برای کسب عنوان قهرمانی به میدان بفرستند.
اگر همه این عوامل را در کنار هم بگذاریم، می‌توانیم دلایل سقوط سه پله‌ای کاسپین در این فصل را تبیین کنیم و امیدوار باشیم با رفع این مشکلات در فصل آینده، بانوان قزوینی بتوانند نتایج بهتری نسبت به فصل‌های پیشین بگیرند.
در هر حال باید منتظر ماند و دید آیا در صورت تداوم تیم‌داری کاسپین و ادامه حضور این تیم در لیگ برتر فوتسال بانوان، این تیم می‌تواند در قد و قامت یک تیم قدرتمند و مدعی ظاهر شود یا اینکه بازهم شاهد نزول رتبه نماینده قزوین در این رقابت‌ها خواهیم بود؟

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=281

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.