اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13

بلاتکلیفی اصلاح‌طلبان قزوین

  • کد خبر : 8108
  • 15 می 2021 - 11:52
بلاتکلیفی اصلاح‌طلبان قزوین
در پی رد صلاحیت‌های گسترده کاندیداهای اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر قزوین، اصلاح‌طلبان در بلاتکلیفی به سر می‌برند؛ درواقع کاندیدایی برای ارائه در لیست ندارند.

وضعیت چنان برای اصلاح‌طلبان بغرنج شده که یکی از سیاسیون شاخص این جریان گفته است “چنین وضعیتی در انتخابات شوراها بی‌سابقه بوده که  حتی گزینه‌های حداقلی برای شرکت در انتخابات نداشته باشیم.”

 البته شرایط این جریان در انتخابات ریاست جمهوری هم در ابهام است و به نظر می‌رسد برنامه‌ای در این زمینه هم وجود ندارد.

رایزنی‌های بی‌نتیجه

رایزنی‌ها و پیگیری‌ها با نمایندگان برای تایید صلاحیت کاندیداهای رد صلاحیت شده تا این لحظه نتیجه نداده است و به نظر می‌رسد هیچ کاندیدای شاخصی در این مرحله تایید نشده و همه چشم انتظار هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها باشند.

لابی؛ بی لابی

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که عضو هیات نظارت بر انتخابات استان است با قاطعیت و جدیت تمام بر رد صلاحیت برخی افراد که از سوی یکی از مراجع چهارگانه رد شده‌اند، ایستاده و گفته در مورد حوزه انتخابیه قزوین اجازه تعیین تکلیف و لابی را نمی‌دهم.

انتقاد اصولگرا علیه اصولگرا

روح اله عباسپور، رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان، از برخی افراد در هیات نظارت انتقاد تندی کرده است.

او به تسنیم گفته است: متاسفانه بعضی افراد در هیات نظارت مطالبی را به بیرون و افکار عمومی تزریق می‌کنند تا نزد جریان انقلاب و اصولگرایی برای خود وجهه انقلابی و اصولگرایی درست کنند. این کار نظارت بر فرآیند انتخابات را مشکل می‌کند!

موضع‌گیری طوفانی

رضا بهمنی، اصولگرای خارج نشین که موضع‌گیری‌های متفاوتی می‌گیرد، در جدیدترین توئیت‌های خود انتقاد تندی به برخی چهره‌های اصولگرا و حتی نماینده مجلس داشته است.

 او در توئیتی از فاطمه محمدبیگی، جواد قدوسی‌فر و حمزه قربانی و عملکرد هیات نظارت بر انتخابات شوراها انتقاد کرد و گفته به زودی افشاگری‌هایی در این مورد می‌کند.

تشکیل جبهه اصلاح‌طلبان قزوین

با حضور “چمن خون” نماینده اصلاح‌طلبان تهران، تشکل جبهه اصلاح‌طلبان قزوین فعالیت خود را آغاز کرد. در این تشکل حدود سی نفر عضو هستند که دبیران احزاب اصلاح‌طلب استان به همراه هشت عضو حقیقی از اعضای تشکیل دهنده این جبهه هستند.

سیده حمیده زرآبادی، حسن رئیسیان، مهدی عبدالرزاقی، سعید دقیقی، رحیم سرکار و… عضو شخصیت‌های  حقیقی این تشکل هستند؛ البته حجت‌الاسلام قوامی، مشارکتی در این جبهه ندارد.

 گفته می‌شود او پیشنهاد داده بود، علی صفری، علیرضا ترابی، منیره قوامی و سالار قاسمی عضو شخصیت‌های حقیقی باشند که پذیرفته نشد. نبود طیف قوامی در این جبهه تازه تاسیس نشان‌دهنده ادامه اختلافات در این جریان سیاسی است. جلسات این تشکل به صورت آنلاین برگزار شد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8108

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.