اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

محسن هاشمی گزینه اصلاح‌طلبان؟

  • کد خبر : 6780
  • 14 نوامبر 2020 - 10:43
خبر اول اینکه، اخیرا در محافل سیاسی استان بحث کاندیداتوری «محسن هاشمی» مطرح شده است و چند چهره مطرح و تاثیرگذار سیاسی استان به دنبال استفاده از نفوذ خود در جلب نظر نیروها و پتانسیل‌های استان برای ورود پرقدرت‌تر این چهره بیشتر اجرایی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری هستند.

این در حالیست که در محافل سیاسی کشور از محمدرضا خاتمی، اسحاق جهانگیری و حتی محمدجواد ظریف به عنوان گزینه‌های اصلاح‌طلبان نام برده می‌شود. محسن هاشمی رابطه دیرینه‌ای با حجت‌الاسلام قدرت‌ا… علیخانی و محمد علیخانی دارد و در صورت قطعی شدن حضورش، اصلاح‌طلبان استان نقش اصلی حمایت از وی را برعهده خواهند داشت. با این همه، وی تاکید کرده است که در انتخابات۱۴۰۰ کاندیدا نخواهد شد.

جمع‌آوری امضا برای باقر علیخانی

گفته می‌شود: محمدباقر علیخانی رییس اسبق سازمان صنایع و معدن استان به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی تصدی مسئولیت سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی کشور مطرح شده است. این چهره سیاسی اجرایی توسط روح‌اله عباسپور و رجب رحمانی نمایندگان استان به عنوان گزینه مطرح شده بود که ۴۰نماینده مجلس هم از وی حمایت کردند، ولی در جلسه‌ای که در مجلس برگزار شد؛ رییس کمیسیون صنایع با انتصاب وی به دلیل ماه‌های پایانی دولت مخالفت کرد. علیخانی مدیر تکنوکرات اصولگرا که در رزومه‌اش مدیرعاملی مرکز ملی فرش ایران نیز مشاهده می‌شود در انتخابات مجلس یازدهم بیش از ده هزار رای آورد.

اصولگرایان و انتخابات شورای شهر

و خبر آخر اینکه، اصولگرایان استان برای انتخابات شورای اسلامی شهر برنامه جامعی را در نظر گرفته‌اند. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به عنوان مهمترین جریان اصولگرای استان با دبیری «رضا سبحانی‌فر»، نقش اصلی را در این برنامه‌ریزی برعهده دارد. اخیرا در جریان برگزاری انتخابات هیات موسس این جریان سیاسی، چهره‌های پا به سن گذاشته اصولگرا از جمله جعفر شهاب‌زاده همراه چهره جوانی چون قاسم الهیاری به عضویت هیات هفت نفره موسس درآمدند. در کنار این تشکل، ائتلاف بزرگ پیروان ولایت با محوریت حزب موتلفه اسلامی هم لیست مستقلی را ارائه می‌دهد. جبهه فرهنگی انقلاب هم به عنوان یک جریان شاخص به وسیله نزدیکان امام جمعه حضور فعالی در این انتخابات خواهد داشت. هم اکنون رسانه‌های اصولگرا تلاش خود را برای مطرح کردن کاندیداهای این جریان سیاسی در انتخابات سال آتی شورای شهر از جمله دکتر مهدی خانی، وحید زرگر، علی فرمانی، حسین صلح‌جو، قدوسی‌فر و… آغاز کرده‌اند. گرچه به نظر نمی‌رسد اصولگرایان بتوانند با یک لیست در این انتخابات به جمع‌بندی برسند، اما گفته می‌شود نمایندگان قزوین هم در تعیین لیست‌ها نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6780

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.