اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
چشمه‌های آبگرم؛ ظرفیت مغفول مانده

وقتی آبی برای گردشگری گرم نمی‌شود

  • کد خبر : 6373
  • 25 ژانویه 2020 - 10:04
وقتی آبی برای گردشگری گرم نمی‌شود
«ظرفیت‌های گردشگری باید در تمام نقاط استان مورد توجه قرار بگیرد و مخصوصا در کنار آبگرم یل گنبد و آبگرم خرقان که از جاذبه‌های گردشگری قزوین محسوب می‌شوند، تمهیدات لازم برای رفاه حال گردشگران اتخاذ شود.»
 این جمله‌ها بخشی از سخنان علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین است. سخنانی که بارها و بارها تکرار شده‌اند، اما در این سال‌ها نه اتفاق خاصی برای دستیابی به آنچه گفته شده، افتاده و نه از چشمه‌های آبگرم در جنوب و غرب استان، آبی برای توسعه گردشگری استان گرم شده است.
موضوعی که فرماندار شهرستان آوج معتقد است ناشی از نوع برخورد دستگاه‌های دولتی با سرمایه‌گذارانی است که به منظور تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در این حوزه وارد میدان شده‌اند، اما اینگونه برخوردها سبب شده تا تمایل و رغبت فعالیت در آن‌ها کور ‌شود.
نصرت‌اله علیرضایی می‌گوید: به علت تجربه ناموفق در زمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه، متاسفانه سرمایه‌گذاران جدید نیز رغبتی برای حضور در آبگرم خرقان را ندارند و تا طرح‌های فعلی به نتیجه نرسند نمی‌توان برای فعال‌سازی از ظرفیت چشمه‌های آبگرم معدنی به منظور رونق گردشگری استفاده کرد.
او می‌افزاید: نباید طرح‌های سرمایه‌گذاری طولانی شوند و باید تلاش می‌کنیم مجوز‌ها و استعلام‌های طرح‌های گردشگری موجود از جمله در بخش آبگرم زودتر صادر شوند و دستگاه‌های مسئول به روان‌سازی آن‌ها کمک کنند.
فرماندار آوج در عین حال تاکید می‌کند: آبگرم خرقان با مشکل اوقافی بودن اراضی و معارض روبروست که در حال حل و فصل هستیم و بخش زیادی از انرژی خود را برای فعال کردن این طرح به کار گرفته‌ایم.
روایت معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان از موانع موجود بر سر راه توسعه زیرساخت‌های استفاده از ظرفیت چشمه‌های آبگرم معدنی در استان قابل توجه است. نادر محمدی می‌گوید: در دولت دهم و در جریان اولین سفر رییس جمهوری وقت به قزوین، آبگرم خرقان در شهرستان آوج و آبگرم یله گنبد در بخش کوهین به عنوان مناطق نمونه گردشگری استان انتخاب شدند.
او می‌افزاید: پس از آن، به منظور سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، آبگرم یله گنبد به شرکت چشمه احرار و آبگرم خرقان نیز به شرکت عرشیا واگذار شد، اما به دلایل مختلف از جمله مشکلات ناشی از دریافت مجوز‌های لازم از دستگاه‌های مربوطه، اقدامی از سوی آنان در جهت ایجاد زیرساخت و یا راه اندازی مجموعه‌های آب درمانی و تفریحی در این مناطق انجام نشد.
این مسئول اضافه می‌کند: در پی این اتفاق با فراخوان مجدد، سرمایه‌گذار جدیدی برای آبگرم خرقان جذب شد که پس از تهیه زمین، کار ساخت یک مجموعه مدرن آب درمانی، تفریحی و اقامتی در شهر آبگرم آغاز شد اما با ۳۰درصد پیشرفت به علت مشکلات مالی سرمایه‌گذار متوقف شد.
محمدی با بیان اینکه، یک طرح دیگر سرمایه‌گذاری مربوط به مجموعه شرکت عرشیا نیز در شهر آبگرم متوقف شده است، تصریح می‌کند: اگر طرح‌های سرمایه‌گذاری فعلی در آبگرم با اختصاص تسهیلات مورد نیاز توسط بانک‌ها به نتیجه برسند بدون شک در آینده سرمایه گذاران جدید نیز به این حوزه ورود پیدا می‌کنند.
او همچنین مشکل آبگرم یله گنبد را نداشتن امکانات زیربنایی و خدماتی از جمله راه دانسته و خاطرنشان می‌کند: ۱۶کیلومتر از جاده مربوط به این آبگرم خاکی است و در سال‌های گذشته زیرسازی پنج کیلومتر آن انجام شده، اما هنوز آسفالت آن کامل نشده است که امیدواریم با کمک دولت بتوان مشکلات موجود در این منطقه نمونه گردشگری را مرتفع کنیم.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.