اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

رد صلاحیت دو نماینده پیشین

  • کد خبر : 6309
  • 24 دسامبر 2019 - 8:01
خبر اول اینکه، گفته می‌شود: هیات اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تاکستان، صلاحیت دو کاندیدای شاخص این حوزه را تایید نکرده است.
 این دو کاندیدا، نمایندگان پیشین شهرستان تاکستان در مجلس بوده و از نیروهای منتسب به دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا محسوب می‌شوند. رد صلاحیت این دو نماینده ادوار مجلس، بازتاب قابل توجهی در محافل سیاسی استان داشته است.

 هیات های اجرایی با ترکیب متفاوت
شنیدیم، بسیاری از افراد معرفی شده از سوی فرماندار شهرستان قزوین برای عضویت در هیات اجرایی انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه قزوین مورد قبول هیات نظارت قرار نگرفته و ترکیب هیات اجرایی بسیار نزدیک به هیات نظارت بر انتخابات برگزیده شده است. این درحالی است که در لیست فرماندار برای معرفی اعضای هیات اجرایی، عضو شورای شهر، مدیرکل و افراد شناخته شده بسیاری وجود داشته که هیچ کدام مورد تایید هیات نظارت قرار نگرفته‌اند. با این حال، اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس یازدهم در حوزه قزوین، نزدیک به جریان راست هستند که با تصویب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس معرفی و منصوب شده‌اند.

 اصلاح طلبان و ترکیب تازه
با خبر شدیم، هفته گذشته فعالان سیاسی حدود ۲۰حزب و تشکل سیاسی اصلاح‌طلب استان با برگزاری نشستی در حسینیه امینی‌ها، روند حضور در عرصه انتخابات انتخابات مجلس یازدهم را مورد بررسی قرار دادند. این شورا به نوعی جایگزین شورای اصلاح‌طلبان استان گردیده که حجت‌الاسلام سید ناصر قوامی ریاست آن را بر عهده دارد و اکثریت اعضای آن نیز در این شورا عضویت دارند. این اتفاق در حالی رخ داد که در چند سال گذشته، جلسات اصلاح‌طلبان در حسینیه قوامی برگزار می‌شد.

 اصلاح‌طلبان «پیشرو» هم آمدند
خبر دیگر اینکه، حزب «اصلاح‌طلبان پیشرو» با مسئولیت محمدحسین زرآبادی، فعالیت رسمی خود را در استان آغاز کرده است. گفته می‌شود این حزب به تازگی به عضویت شورای احزاب و تشکل‌های اصلاح طلب استان در آمده و در جلسه اخیر این شورا حضوری فعال داشته است. علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات کشور است.

 لایق هم رد شد
و دست آخر اینکه، رضا لایق، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ناشنوایان در صفحه اینستاگرامی خود، از رد صلاحیتش توسط هیات اجرایی انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه قزوین و عدم پیگیری آن خبر داد. گفته می‌شود علت عدم احراز صلاحیت رضا لایق، مباحث مربوط به فدراسیون کشتی در هنگام مسئولیت رسول خادم است. در آن زمان خادم طی نامه‌ای به مسئولان خواستار تعیین تکلیف کشتی‌گیران ایرانی در رویارویی با کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی شد. مسئولیت لایق به عنوان «دبیر» فدراسیون در آن مقطع، حالا سبب عدم احراز صلاحیت او در انتخابات شده است.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6309

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.