اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

تخریب درخت ۱۰۰ ساله

  • کد خبر : 5762
  • 07 اکتبر 2018 - 11:23
در حالیکه فعالان حامی میراث فرهنگی قزوین بر حفظ باغات سنتی تاکید دارند در حیاط مسجد جامع قزوین درختی با بیش از ده ها سال قدمت قطع شده است . آنطور که در تصاویر مشخص  است قطع این درخت در یک مکان قدیمی که سابقه تاریخی زیادی دارد باعث تعجب و پیگیری بسیاری شده است .
این رخداد واکنش اعضای شورای شهر را به همراه داشت  و در صحن علنی شورای اسلامی شهر عبدالرزاقی و چگینی را به واکنش وا داشت . باید دید شاهد یک استاندارد دوگانه توسط تشکل های اجتماعی در واکنش به اینگونه رخداد ها خواهیم بود؟
قانون جدید و موج استعفاء ها
 با ابلاغ قانون منع بکار گیری بازنشسته ها؛ دراستان قزوین هم شاهد تغییر و تحولات در حوزه مدیران اجرایی خواهیم بود. استعفای «جهانی» مدیرکل امنیتی استانداری قزوین اولین اتفاق بود و آن طور که یک مقام مطلع تاکید کرد؛ استعفای یک فرماندار با سابقه هم بزودی رخ خواهد داد. این فرماندار باسابقه که ماه هاست زمزمه های رفتنش مطرح بود با حمایت یکی از افراد با نفوذ سیاسی استان، کماکان به خدمت ادامه می دهد ولی با فشار استاندار برای تغییر مواجه است.
زاهدی می ماند؟ نمی ماند؟
یک منبع نزدیک به استاندار قزوین گفت : با توجه به بازنشستگی تعدادی از استانداران با قانون جدید، از زاهدی استاندار قزوین، به عنوان گزینه اصلی جایگزینی مقیمی؛ استاندار کنونی تهران نام برده می شود. استانداری پایتخت کشور می تواند حسن ختام مناسبی برای زاهدی باتجربه باشد . باید دید استاندار قزوین تا چه حد علاقه مند به ماندن در دیار مینودری خواهد بود . برخی از جریانات سیاسی حامی دولت در استان چندان با رفتن زاهدی مخالف نیستند. زاهدی توانسته شرایط متعادلی در بین جریانات سیاسی عمده استان ایجاد کند.
گزینه های دادستانی قزوین
با رفتن «صادقی نیارکی» از دادستانی قزوین گزینه های مختلفی برای جایگزینی وی در محافل سیاسی و قضایی مطرح هستند . «کرمی» معاون دادستان قزوین که هم اکنون سرپرست دادستانی شده یکی از آن نام هاست و از «قاسمی» رییس حفاظت اطلاعات دادگستری قزوین به عنوان یکی دیگر از گزینه ها نام برده می شود . دو گزینه غیر بومی هم مطرح شده اند باید دید روند فعالیت و سیاست کلی این دستگاه مهم با دادستان جدید تغییر خواهد کرد .
تعطیلی صرافی های قزوین با سقوط دلار
با کاهش شدید و ناگهانی قیمت دلار در سطح کشور، صرافی های قزوین به طور موقت تعطیل شدند. افت قیمت دلار از ۱۸ هزار تومان، به زیر ۱۰ هزار، مردم را برای فروش دلار راهی بازار کرده اما
صرافی ها فعلاً از خرید و فروش ارز خودداری می کنند و به طور موقت فعالیت خود را متوقف کرده اند تا قیمت دلار به ثبات برسد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5762

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.