اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

برخورد جدی با سفره‌خانه‌ها

  • کد خبر : 5617
  • 22 جولای 2018 - 13:20
در چند هفته اخیر دادستانی،برخورد جدی با سفره خانه‌های متخلف شهرقزوین داشته‌است. پس از آنکه سفره خانه‌های اطراف شهر باوجود تذکر، باز قلیان عرضه می‌کردند، دادستانی وارد عمل شده و صاحبان برخی سفره‌خانه‌های متخلف را بازداشت و حتی روانه زندان کرده و تعدادی از سفره‌خانه‌ها را هم پلمپ کرده‌است.
چند سالی است که قانون ممنوعیت عرضه قلیان در کشور به صورت متفاوت اجرا می‌شود؛ درحالی‌که در تهران و کرج و… قلیان در سفره خانه‌های عرضه می شود، ولی قانون ممنوعیت عرضه قلیان با جدیت در شهر قزوین اجرا می‌گردد.
قرارداد دلاری
شهرداری … قرارداد سنگینی با نماینده سازمان بین‌المللی …منعقد کرده و در سال‌های گذشته مبالغ سنگینی به صورت ارز پرداخت کرده‌است. گفته می‌شود اجرای این قرارداد ابهامات بسیاری دارد. این درحالی‌است که باوجود مبالغ پرداخت شده، هیچ دستاوردی هم نصیب آن شهرداری نشده‌است.
قزوینی یا شمالی؟
علیرضا جهانبخش، ستاره موفق فوتبال کشور بعد از جام جهانی به قزوین آمد و مورد تقدیر شورای اسلامی شهر قرار گرفت؛ البته او پس از قزوین، به رشت رفت و شورای اسلامی این شهر هم، یک واحد مسکونی به اواهدا کرد؛ اما نکته اساسی اینجاست که بالاخره جهانبخش قزوینی است یا شمالی؟  شاید هم آقای گل هلند دو تابعیتی است!
توقف احداث جاده قزوین ـ کلاچای
مدیرکل حفاظت محیط استان، درحالی از توقف عملیات احداث پروژه بزرگراه قزوین ـ کلاچای به دلایل محیط ‌زیستی خبر داده که ۵ سال از زمان آغاز اجرای این پروژه می‌گذرد. پسندیده دراین رابطه گفته‌است: مطالعات این پروژه به‌صورت ناقص انجام شده‌بود و تنها بخشی از مسیر موردبررسی قرارگرفته بود!  نکته اینجاست، ساخت بزرگراهی که انتهایش بن‌بست است، چه مزیت‌هایی دارد و چه آسیب‌هایی به محیط ‌زیست وارد می‌کند.این گفته‌های مدیرکل محیط زیست است که نگران کننده‌است. اکنون این سئوال مطرح می‌شود که چه نهاد یا مسئولی مسئولیت این بی‌تدبیری را می‌پردازد.
تلاش برای تغییر مدیرکل بومی
برخی چهره‌های با نفوذ سیاسی برای تغییر یکی  از مدیران کل بومی و موفق استان تلاش می‌کنند. این مدیر بی‌حاشیه که مسئولیت یکی از ادارات مهم فرهنگی را برعهده دارد، سابقه سال‌ها دفاع از میهن را در کارنامه دارد. این تلاش‌ها در حالی صورت می گیرد که برخی سیاسیون و افراد موثر در معادلات قدرت استان به عدم استفاده از مدیران بومی و جوان انتقاد داشته‌اند و این سیاست دوگانه که از سوی وزارتخانه هم پیگیری می شود باعث تعجب فعالان سیاسی و فرهنگی  شده‌است.
برکناری تنها بخشدار زن
گفته می‌شود تنها بخشدار زن در استان قزوین قرار است جای خود را به یک بخشدار مرد بدهد. این تغییر درحالی صورت می‌گیرد که دولت روحانی همواره شعار  تقویت حضور زنان را در پست‌های مدیریتی می‌دهد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5617

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.