اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
گفت وگوی نوروزی با بهترین مربی تکواندو جهان

عید کنار شیاپچانگ حسابی خوش می‌گذرد

  • کد خبر : 4650
  • 04 آوریل 2017 - 13:22
عید کنار شیاپچانگ حسابی خوش می‌گذرد
فاطمه صفرپور مربی خوشنام تکواندو قزوین با قهرمانی در جهان با تیم ملی و انتحاب به‌عنوان بهترین مربی جهان کام تکواندو قزوین و کشور را شیرین کرد تا پرچم تکواندو، حالاحالاها بالا بماند.
انتخاب به‌عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان، پس از سال‌ها فعالیت در کسوت دستیار در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان اتفاق خوشایند دیگری بود که زندگی ورزشی صفرپور را دستخوش تغییراتی کرد. بانوی پرجنب وجوش، کنار شیاپچانگ با کسب این افتخارات روی ابرها راه می‌رود و در اندیشه فتح میادین آتی است تا خود را به‌عنوان فرد شماره یک مربیگری تکواندو معرفی کند. در شرایطی که بهترین مربی تکواندو جهان مشغول آماده‌سازی هوگوپوشان برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و جام جهانی بود با وی همکلام شدیم.

 95سال مدنظر شما بود؟
خدا را شکر سال خوبی بود و قهرمانی جهان و انتخاب به‌عنوان بهترین مربی جهان و قهرمانی اوایل سال در آسیا با کسب سه مدال و… اتفاقات خوبی بود که برایم افتاد، ضمن اینکه امسال بیشتر در اردو بودم و از دانشگاه جاماندم که امیدوارم سال آینده سال بهتری باشد و نتایج بهتری را کسب کنیم و مسئولان هم بیشتر به ما اهمیت دهند.
 چه چیزی در این سال کامتان را شیرین و چه چیزی تلخ کرد؟
قاعدتا انتخاب به‌عنوان بهترین مربی جهان برای اولین بار و تاریخ سازی در این زمینه، نقطه عطفی در زندگی ورزشی من در سال ۹۵ بود و درحالی‌که می‌توانستیم در مسابقات قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه برگزارشد به راحتی دو مدال طلا بگیریم، این اتفاق نیفتاد و خاطره تلخی در ذهنم باقی گذاشت.
 امسال هم طبق روال عید را دور از خانواده و کنار بچه‌ها هستید؟
بله؛ اردوی ما از ۲۵بهمن آغازشده و تیم‌های جوانان و بزرگسالان، خود را برای مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در آذربایجان و قهرمانی جهان ۲۰۱۷ که ۹-۳تیرماه در موجونگ کره جنوبی برگزار می‌شود آماده می‌کنند که خوشبختانه اردوی خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و باتوجه به اینکه فروردین ماه تورنمنت G2مراکش را جهت ارزیابی عملکرد بچه‌ها برای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در پیش داریم باید امسال هم قید در کنار خانواده بودن را بزنیم.
 قاعدتا باید سین‌های سفره هفت سین خاطرات خوبی را در ذهنتان تداعی کند.
من همه چیز را در تکواندو می‌بینم؛ ولی سبزی سبزه مرا یاد رنگ سبز پرچم ایران می‌اندازد و شادابی سنبل را هم به خنده بچه‌ها تعبیر می‌کنم و سکه هم که برکت خودش را دارد و… .
 شما در عیدی دادن هم مانند کوچ هوگوپوشان دستی بر آتش دارید؟
معمولا در اردو به بچه‌ها پول نو می‌دهم و دورهمی با آن‌ها لذت خاصی دارد؛ چراکه من آن‌ها را جزئی از خانواده‌ام می‌دانم و عید کنارشیاپچانگ حسابی خوش می‌گذرد.
 قبول دارید مقداری رسم و رسومات کمرنگ شده ‌است؟
بله؛ خیلی کمرنگ‌تر شده و همه به نوعی درگیر کار هستند و از هیجان و دلخوشی‌های قدیم دور شده‌ایم که امیدوارم این حس و حال به جمع خانواده‌ها برگردد.
 درمورد کلمات زیر در قالب تک جمله اظهارنظرکنید.
تکواندو: همه عمرم را برایش گذاشته‌ام، شیاپچانگ: استرس، پولادگر: مرد روزهای سخت، شاگردان: دوستشان دارم، تکواندو قزوین: روبه رشد ، فاطمه صفرپور: امیدوار به حضور در المپیک.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.