اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
آن سوی خبرها

تکاپو برای پارلمان شهری

  • کد خبر : 4392
  • 10 دسامبر 2016 - 15:37
خبر اول اینکه،چهره‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت خود را برای انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین آغاز کرده‌اند. دراین‌بین برخی چهره‌های غیرسیاسی با بهره‌گیری از نفوذ اجتماعی خود، تلاش‌های مضاعفی را از چند ماه قبل بدین منظور شروع کرده‌اند و جلسه‌های متناوبی را برگزار می‌کنند. در میان این افراد، چند فعال پرنفوذ فرهنگی، قهرمان ورزشی، رییس هیات های ورزشی، فعالان اقتصادی و بازرگانی دیده می‌شوند.
کاهش نرخ بیکاری در استان
گفته می‌شود: برابر اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، با ایجاد ۱۳هزار و ۴۴۴شغل جدید در قزوین نرخ بیکاری امسال برای اولین بار از نرخ بیکاری کشور کمتر شد. بر اساس این آمار، نرخ بیکاری در پایان سال گذشته ۱۲.۴درصد بود که در پایان بهار امسال به ۱۱.۹درصد رسید. به گفته مسعود بابایی، در حال حاضر و بر اساس آخرین ارزیابی انجام‌شده، نرخ بیکاری استان به ۱۱.۶درصد کاهش‌یافته است و نخستین بار وضعیت بیکاری به کمتر از نرم کشوری رسیده است.

 امضای سه نماینده پای استیضاح
شنیدیم، سه تن از نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نامه استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی را امضا کرده‌اند. سید حمیده زرآبادی، روح‌الله بابایی‌صالح و بهمن طاهرخانی با پیگیری استیضاح آخوندی موضع قاطع و مشترکی را در این زمینه گرفته‌اند. چند ماه پیش، قدرت‌الله علیخانی از عملکرد وزیر راه و شهرسازی به‌شدت انتقاد کرده بود و بابایی‌صالح هم در مجلس به آخوندی تذکر داده بود. آگاهان سیاسی از احتمال رای مثبت نمایندگان مجلس به استیضاح این وزیر کابینه روحانی خبر می‌دهند.

 قطار سریع‌السیر و بندر خشک چینی
باخبر شدیم، با تشکیل جلسه مشترک تخصصی با حضور استاندار قزوین و هیات سرمایه‌گذار چینی، مذاکره برای ایجاد بندر خشک و شبکه ریلی قطار پرسرعت در استان وارد مرحله جدی‌تری شده است. هیات سرمایه‌گذاری و اقتصادی کشور چین در سفر به قزوین، راه‌های توسعه مناسبات اقتصادی و اجرای طرح توسعه شبکه ریلی و بندر خشک در قزوین را بررسی کردند. به نظر می‌رسد چینی‌ها برنامه‌ای جدی برای سرمایه‌گذاری در استان دارند. در این جلسه ماکت قطار سریع‌السیر ایران و چین و همچنین کلکسیونی از تمبرهای چینی توسط چینی‌ها به فریدون همتی اهدا شد.

 ۹۰هزار پرونده مختومه شد
و دست‌آخر اینکه، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان از رسیدگی و مختومه شدن بیش از ۹۰هزار پرونده قضایی طی شش ماه نخست سال جاری خبر داده است. عبدالله آقاعلیخانی گفته است: «با توجه به رشد ۱۰درصدی ورودی پرونده به دادگستری نسبت به سال قبل و مجموعه اقدامات انجام‌شده جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها؛ شاهد رشد سه‌درصدی خروجی شعب دادسرا در شش‌ماهه اول سال۹۵ نسبت به سال قبل و نیز رشد ۱۰و ۲۸درصدی خروجی در شعب دادگاه‌ها و اجرای احکام کیفری هستیم.»

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4392

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.