اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
جهانگیری در سفر یک روزه به قزوین خبر داد

ماجرای یک فساد دیگر؛ ۳۰میلیون دلار گم شد !

  • کد خبر : 4127
  • 27 آگوست 2016 - 14:21
ماجرای یک فساد  دیگر؛  ۳۰میلیون دلار گم شد !
«در شرایطی که می‌دانستیم وضع اقتصادی کشور اصلاً مناسب نیست، مصمم شدیم وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشیم و با هدف‌گذاری که صورت گرفت ظرف 3سال تورم 40درصدی را به 8.7درصد رساندیم».

معاون اول رییس جمهوری که در نخستین روز هفته دولت به منظور بازدید از وضعیت استان، افتتاح چند طرح بزرگ صنعتی و دیدار با منتخبان استان به قزوین سفر کرده بود، در جلسه شورای اداری با بیان این مطلب، اظهار کرد: «درآمد ۱۱۸میلیارد دلاری کشور در سال۹۱ با اتفاقاتی که پس از تحریم‌ها افتاد به ۳۶میلیارد دلار در سال۹۴ رسیده بود، اما دولت توانست با درایت، کشور را با این درآمد مدیریت کند».
اسحاق جهانگیری، افزود: «رشد اقتصادی دولت در سال۹۴ کمتر از دو درصد بود و این برای دولت رشد مطلوبی به حساب نمی‌آمد بلکه اقتصاد ما باید به شتاب و رشد ۸درصدی که مورد نظر مقام معظم رهبری است دست پیدا کند».
وی در دیدار با منتخبین استان در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز با بیان اینکه پرچم مبارزه با فساد را اعتقادی برداشته‌ است، تاکید کرد: «عده‌ای هر دروغی را جعل کردند تا شاید من را در راه مقابله با فساد وادار به عقب‌نشینی کنند».
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به پرونده فساد نفتی یادآور شد: «هنوز ابعاد قضیه بابک زنجانی باز نشده، اما حتی یک نفر از آن‌هایی که روی حقوق‌های میلیونی معرکه گرفتند نیامدند این قضیه را باز کنند. در حالی که می‌توان از این داستان ده‌ها فیلم ساخت و کتاب نوشت».
جهانگیری اضافه کرد: «یک جوان با زد و بند دو میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار که بخشی از آن نفت و بخشی از آن پول است را به دست آورده، مدعی شده که چون تحریم هستیم دلار را به من بدهید تا بین پیمانکارها توزیع کنم و بعد از آن مدعی شده که بانکم تحریم شده و نمی‌توانم توزیع کنم. در حالی که اصلا چنین مساله‌ای نبوده است».
وی ادامه داد: «آن بانک که کاغذی بوده و باید مشخص شود چه کسانی نوشته‌اند و امضا کرده‌اند که این حجم از پول در اختیار این بانک قرار گیرد. ساده‌ترین مساله این است که این شخص اعدام شود. البته قبول داریم که باید مجازات شود ولی از آن مهم‌تر این است که این پول به کشور باز گردد و مساله مهم دیگر اینکه مشخص شود چطور چنین اتفاقی شکل گرفته است. آیا آن زنجیره پاره شده یا حلقه‌های این زنجیره هنوز هستند و همچنان ژست انقلابی می‌گیرند».
معاون اول رییس جمهور با اشاره به یک فساد اقتصادی دیگر خاطرنشان کرد: «به خاطر آزرده نشدن خاطر مردم خیلی از مسائل را نمی‌گوییم. زمانی گروهی تصمیم گرفتند که در دوران تحریم از یکی از کشورهای خارجی پول بیاورند. در بانک مرکزی آنجا ۱۳۰میلیون دلار تحویل آن‌ها دادند و همان‌طور در هواپیما نشستند و وقتی به ایران بازگشتند ۱۰۰میلیون دلار به بانک مرکزی تحویل دادند. وقتی هم پرسیده می‌شود که ۳۰میلیون دلار چه شد می‌گویند نمی‌دانیم گم شده است. تا این لحظه هم گم شده است».
وی با بیان اینکه عده‌ای اصرار دارند اقتدار دولت را به چالش بکشند، اظهار کرد: «این عده اگر دلسوز هستند اشتباه می‌کنند چرا که اگر دولت ضعیف شود نظام ضعیف می‌شود آن هم در منطقه‌ای که ما قرار داریم. بخش عظیمی از منطقه به نام داعش و تکفیری‌ها درگیر است و قطعا برنامه اول‌شان جمهوری اسلامی بوده است. در شرایط متلاطم این‌چنینی نیروهای مسلح ما به خصوص سپاه انصافا درخشیدند و باید قدرشان را بدانیم ولی حتما دولت مقتدری هم باید سر کار باشد اما عده‌ای به اشتباه فکر می‌کنند اگر دولت ضعیف شود خودشان قدرت پیدا می‌کنند».
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: «توفیقات اقتصادی دولت زیاد بوده و آن‌ها که اصرار می‌کنند دولت را ناموفق نشان دهند ظلم می‌کنند. البته با توجه به شرایطی که وجود داشت مانند رکود تورمی، پایین آمدن قیمت نفت و مشکلات دیگر قطعا هنوز مشکلاتی وجود دارد و این‌ها واقعیت‌هایی است که حل‌شان زمان نیاز دارد اما مردم به خوبی احساس می‌کنند که باید تیمی برای کشور برنامه‌ریزی کند که می‌تواند با برنامه‌هایش به کشور کمک کند».
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4127

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.