اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

گام‌هایی برای مقابله با اعتیاد

  • کد خبر : 756
  • 27 اکتبر 2013 - 17:05
 با مشکلی که امروز گریبان‌گیر بسیاری از خانواده‌ها از غنی و تحصیلکرده گرفته تا  فقیر، بی سواد و... چه کنیم؟ این سوالی است که سال‌هاست از یکدیگر می‌پرسیم؛ اما متاسفانه تمام این نظرها و ایده‌ها در حد حرف باقی می‌ماند و باز این اعتیاد است که جولان می‌دهد و هر روز یک نفر را به کام خود می‌کشد.

در این بین می‌توان گفت، گام‌هایی که می‌توان برای حل مشکل اعتیاد برداشت، سه مرحله است: اول پیشگیری و آگاه‌سازی افراد قبل از آشنایی و حتی مصرف یک‌بار مواد است که در این میان خانواده‌ها، مدارس و جامعه نقش بسزایی دارد. در سطح جامعه این دولت است که نقش اساسی را دارد؛ اما دولت‌ها بدون مشارکت مردم نمی‌توانند در این امر بدون مشارکت مردم موفق شوند. البته در دنیای امروز، تمام کشورها رفع معضلات و مشکلات اجتماعی را با رویکرد اجتماع محوری حل می‌کنند.
اما متاسفانه در سال‌های گذشته، سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور محدود شدند و حمایت‌های کافی از آنها نشده است تا بتوانند در این زمینه با مشارکت مردم موثر واقع باشند. درحال حاضر، نهادی که می‌تواند نقش بسزایی در این مساله داشته باشد، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها هستند. گام بعدی رفتار و واکنش ما بعد از اطلاع از آشنایی آشنایانمان با این گونه مواد است و در کنار آن، در نظر گرفتن راه‌هایی است تا جلوی پیشرفت را در همین مرحله بگیرد که دوباره عزیزمان را به زندگی عادی برگردانیم.
 اما متاسفانه گام سوم زمانی است که ما اطلاع پیدا می‌کنیم عزیزمان به این بیماری دچار شده است که در این زمینه باید با مراکز درمانی مشاوره کرد و بتوان با کار علمی و پزشکی این افراد را نجات داد؛ البته وظیفه دولت نظارت بر این مراکز نیز هست که آیا وجود این همه مرکز ترک و کمپ توانسته در مقابله با این بلای خانمان سوز ثمربخش باشد یا نه.  
مجتبی نوری 
مدیرعامل سابق  کانون یارورزان جوان
 
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.