اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

ملاک‌هایی برای استاندار

  • کد خبر : 573
  • 10 سپتامبر 2013 - 18:43
حضرت امیر(ع) می‌فرمایند: «حکومت اصلاح نمی‌شود مگر با زمامداران شایسته و زمامداران اصلاح نمی‌شوند مگر با مقاومت و پایداری مردم.»
در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته، باید گفت که حماسه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ و پیروزی دکتر روحانی حاصل مولفه‌هایی چون تدابیرداهیانه و اعتمادساز به‌عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور ازسوی مقام معظم رهبری، گفتمان علمی، اعتدالی، اصلاحی، منطقی و کارشناسانه دکتر حسن روحانی و تیم همراه که با اقبال عمومی و جریان اصلاحات همراه شد، ایجاد نشاط سیاسی و امید با حضور آیت‌اله هاشمی‌رفسنجانی و اجماع مشاوران جناب آقای خاتمی درمورد دکتر روحانی و اخلاق‌مداری جناب آقای عارف و…است. از این رو به‌نظر می‌رسد اگر به گفتمان دوران انتخاباتی دولت تدبیر و امید در جریان انتخابات توجه کنیم، شاه‌بیت سخنرانی‌ها و برنامه‌های دکتر روحانی، تاکید بر دولت کارآمد، قانون‌گرایی، حقوق شهروندی، دولت راستگویان و درست‌کاران، استفاده از ظرفیت‌های انسانی مغفول مانده، گلایه از تخریب‌ها و بد اخلاقی‌ها، ناکارآمدی سیاست خارجی و انتقاد به شیوه مذاکرات هسته‌ای، توجه به سرمایه‌های عظیم انقلاب، فضای رسانه‌ای آزاد، توجه به تشکل‌های صنفی و سیاسی، توجه به اسناد بالادستی و چشم‌انداز ۲۰ ساله، توجه جدی به نخبگان و… بوده است که اگر  این موارد بازخوانی و مورد توجه قرارگیرد، آنگاه تعیین ملاک‌های استاندار و مدیران وی در استان‌ها، کاملا روشن می‌شود که در این مجال به دو رویکرد ملی و استانی در انتخابات استانداران اشاره می‌شود.
 بر اساس رویکرد ملی، استانداران باید با توجه به ملاک‌هایی تعیین شوند تا دولت تدبیر و امید بتواند برنامه‌های خود را عملی کند. اعتقاد و قبول برنامه‌های اعلام‌شده دولت تدبیر و امید و احترام و اعتقاد به جریان پیروز و درک پیام انتخابات بدیهی‌ترین ملاک برای تعیین استاندار است. استاندار و مدیری که معتقد به رای مردم و جریان پیروز نباشد، دل در گرو دولت و برنامه‌های وی نخواهد داشت. قدرت تعامل با تمامی افراد، و نهادهای موثر از موضوع‌های مهم دیگر در انتخاب استاندار است. باید در کنار تعامل واقعی و اثربخش با مسئولان، از تعامل با مردم غافل نشد. اعتدال نیز یکی دیگر از ملاک‌ها است که به‌معنای محافظه کاری و سکون نیست، بلکه اعتقاد به فضای عقلانیت و دوری از افراط و تفریط است که به فضای افراطی‌ای که حاکم بوده، انتقاد دارد.
در رویکرد استانی، استاندار باید مدیری تحول‌گرا، توسعه‌محور، عملگرا و مدیری استراتژیک باشد. قزوین نیازمند استانداری در تراز ملی است تا بتواند ضعف‌های موجود و مشکلات را حل کند و با داشتن نفوذ ملی و جذب اعتبارات برای رفع مشکل صنایع و اجرای پروژه‌های ملی بکوشد. قزوین نیازمند استانداری با مقبولیت مردمی، پایگاه اجتماعی و کارنامه مطلوب است.

سالار قاسمی
رییس شورای سیاست‌گذاری و سخنگوی ستاد دکتر روحانی در استان قزوین

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=573

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.