اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
گزارش «فروردین امروز» از لحظه‌های «کم‌ارزش»

۱۷۰ میلیون تومان برای یک سال اوقات فراغت در قزوین

  • کد خبر : 493
  • 28 آگوست 2013 - 21:36
۱۷۰ میلیون تومان  برای یک سال اوقات فراغت در قزوین
با همه محدودیت‌ها برای تفریح و گذراندن ساعت‌های بیکاری، باز هم می‌شود دنبال جایی برای خوش بودن و لذت بردن از زندگی گشت.

 لحظه‌های ملال‌آور بیکاری، وقتی با روزهای بلند تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها همراه می‌شود، خسته‌کننده‌تر هم می‌شوند. البته به هر دلیلی در کشور ما اوقات فراغت همه را بیشتر یاد نوجوان ها و جوان‌هایی می‌اندازد که از مدرسه و دانشگاه فارغ شده‌اند. برای همین وقتی از مسئولان مرتبط با اوقات فراغت صحبت می‌کنیم بیشتر توجهشان به جوانان و نوجوانان است. البته همه این توجه‌ها نتیجه‌ای جز ۱۷۰ میلیون تومان بودجه سالانه برای اوقات فراغت در استان قزوین ندارد. سینماهایی که قیمت بلیتشان برای خیلی از جوان‌ها گران محسوب می‌شود با فیلم‌های ضعیف و صندلی‌های خالی، پارک‌هایی که بعدازظهرهایش جایی است غم‌انگیز و گاه خطرناک، تفریحگاه‌هایی با فاصله نیم ساعت از مرکز قزوین و… حال روز این روزهای شهر قزوین برای اوقات فراغت است.
محسن حق شناس، مدیر کل ورزش وجوانان استان قزوین، به «فروردین امروز» می‌گوید: سازمان ورزش و جوانان در زمینه اوقات فراقت جوانان کار پایشی می‌کند و با برگزاری همایش‌ و نشست‌هایی از جوانان تجلیل می‌شود. حق شناس درباره بودجه سازمان برای اوقات فراغت اظهار می‌کند: بودجه سازمان ورزش و جوانان استان قزوین سالانه ۷۰ میلیون تومان است. این سازمان مجری برنامه‌های جوانان نیست و برنامه‌های مربوط به جوانان که از سوی دستگاه‌های دارای مخاطب جوان اجرا می‌شود را هماهنگ می‌کند و پوشش می‌دهد.
علی، صاحب یکی از آموزشکده های هنری نیز می‌گوید: خیلی از خانواده‌ها اوقات فراغت فرزندانشان را با پرداختن به کارهای هنری پر می‌کنند اما این مسئله بستگی زیادی به علاقه و استعداد خود آنها دارد، نه خواست و تمایل ما. ‌مثلا بسیاری از خانواده‌ها همیشه آرزو داشته‌اند بتوانند ‌سازی‌ بنوازند اما چون نتوانسته‌اند به این خواست خود برسند، یادگیری ساز مورد علاقه خودشان را برای فرزندشان انتخاب می‌کنند؛ حال آنکه شاید فرزندشان هیچ تمایلی به نواختن آن ساز نداشته باشد. ‌
سعید وزیری نژاد، مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین هم به «فروردین امروز» می‌گوید: بودجه سازمان فرهنگی ورزشی در زمینه اوقات فراقت سالانه ۱۰۰میلیون تومان است که در سال ۹۲ این سازمان ۷۰ رشته آموزشی برای جوانان و نوجوانان اختصاص داده است و کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های هنری، آموزش شهروندی و آپارتمان‌نشینی، مشاوره فردی و… برگزار می‌کند.
وزیری نژاد می‌گوید: در سال ۹۲ سازمان فرهنگی ورزشی احداث ۷ خانه فرهنگ را در دستور کار خود قرار داده است که در حال حاضر برنامه آموزشی و فرهنگی در ۱ فرهنگسرا، چهار خانه فرهنگ، چهار کتابخانه، چهار مجموعه ورزشی و ۲ موزه برگزار می‌شود.
او معتقد است: در استان قزوین متاسفانه بقیه دستگاه‌ها در زمینه اوقات فراغت حرکت لاک پشتی دارند و همه دستگاه‌های اجرایی باید با همکاری هم برنامه‌های اوقات فراغت را عملی کنند.
حسین، صاحب یکی از کلوپ‌های بازی رایانه‌ای می‌گوید: بسیاری از جوانان و نوجوانها علاقه فراوانی به بازی‌های کامپیوتری و کار کردن با کامپیوتر واینترنت دارند که آنها نباید ساعات طولانی به اینگونه فعالیت‌ها یا تماشای تلویزیون مشغول شوند؛ چراکه معمولا عوارض زیادی به دنبال دارد.
امیرحسین دانشجوی دانشگاه آزاد می‌گوید: دیدوبازدید از دوستان  در پارک‌ها و مکان‌های تفریحی، پیاده‌روی در هوای آزاد و ورزش یکی از برنامه‌های مفید برای پرکردن اوقات فراغت است.
ما آدم ها در هر شغل و جایگاهی که باشیم یا در هر کدام از دهه‌های عمر که به سر ببریم، به تفریح و سپری کردن اوقات فراغت خود نیاز داریم، به این که در ساعت‌هایی که کاری برای انجام دادن نداریم، برنامه و هدفی داشته باشیم که جسم و جانمان را جلا دهد و حس زنده و پویا بودن را به ما برگرداند و گاهی انجام یک کار هنری و سرگرم شدن با آن، خواندن کتاب، شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، ورزش و تحرک جسمی، تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی هم می تواند انتخاب مناسبی برای سرگرم شدن در اوقات فراغت باشد.

ایمان آقایاری

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=493

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.