اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
6

کارگاهی برای پیشگیری از خودکشی در قزوین

  • کد خبر : 4869
  • 25 ژوئن 2017 - 5:21
کارگاهی برای پیشگیری  از خودکشی در قزوین
 پس از افزایش آمار مرگ‌های غیرطبیعی در قزوین، آموزش و پرورش استان اعلام کرده‌ است، کارگاهی برای پیشگیری از خودکشی برگزار می‌کند.

 آنگونه که پایگاه خبری- تحلیلی «دوات» گزارش داده‌است،آمارها نشان می‌دهد استان قزوین با جمعیتی در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، در سال گذشته ۱۳۱ مرگ غیرعادی داشته‌است.
 بر اساس آمار پزشکی قانونی استان قزوین، تعداد کسانی که در سال گذشته بر اثر مسمومیت با سموم و… از جمله قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند، ۲۰ نفر اعلام شده که نسبت به ۱۴ نفر در سال ۹۴، ۴۳ درصد افزایش داشته است.
آمار خودکشی‌ها در استان قزوین به این موارد ختم نمی‌شود؛ چراکه ۴۱ نفر از جمعیت این استان در سال ۹۵ بر اثر حلق‌آویزی جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد در سال ۹۴، ۳۱ نفر بوده است.
مجموع این آمار، بیانگر آن است که حداقل ۱۳۱ نفر از جمعیت استان قزوین در سال ۹۵ به دلایلی که در حیطه آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند، جان داده‌اند که این عدد در برابر جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان، نگران‌کننده است.
براین اساس، با فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش این استان قصد دارد کارگاهی آموزشی برای اطلاع‌رسانی در ز مینه خودزنی و خودکشی و راه‌های پیشگیری از آن برگزار کند.
معاون تربیت بدنی آمورش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با دوات، درباره این دوره‌ها می‌گوید: به دلیل ضرورت اجتماعی شدن و لزوم مشارکت جدی برای حل معضلات اجتماعی، در نظر داریم که پنجم تیر ماه که مصادف با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است، ۲۰ کارگاه توجیهی برای معاونان و مدیران آموزش، برگزار کنیم.
به‌گفته عین‌اله صادقی، در این کارگاه‌ها، متخصصان روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی، اطلاعات لازم برای جلوگیری از خودزنی و خودکشی و چگونگی شناسایی و برخورد با این معضل اجتماعی را برای معاونین و مدرسین حوزه آموزش و پرورش استان شرح خواهند داد.
او با بیان اینکه افزایش آمار خودزنی و خودکشی نگران‌کننده است، می‌گوید: تنها کاری که به‌عنوان مدیران آموزش و پرورش استان از ما ساخته است به مسئله آموزش برمی‌گردد که سعی داریم در این مسیر گام‌های موثری برداریم.
البته در آمار پزشکی قانونی، سن کسانی که به مرگ غیرطبیعی فوت کرده‌اند، اعلام نشده؛ اما به نظر می‌رسد با برگزاری کارگاه آموزشی ازسوی آموزش و پرورش، می‌توان میانگین سنی این افراد را دریافت.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4869

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.