اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
5
شهردار جدید و برنامه‌هایی که در دست دارد

صباغی و مشکلات بی‌شمار در شهرداری

  • کد خبر : 8536
  • 29 سپتامبر 2021 - 12:17
صباغی و مشکلات بی‌شمار در شهرداری
«مهم‌ترین مشکل قزوین سوءمدیریت است، ما در مدیریت شهری با درنظر گرفتن جمعیت، جغرافیا و ظرفیت نباید مشکل مالی داشته باشیم، در حالی که شهرداری قزوین پنج سال کسری بودجه داشته و ورشکسته شده است.» آنچه آمد بخشی از سخنان مهدی صباغی شهردار منتخب قزوین به هنگام ارایه برنامه‌هایش در صحن پارلمان محلی بود.

برنامه‌هایی که اولویت آن‌ها را باید در پرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، ارتقای امکانات و زیرساخت‌های شهری مورد توجه قرار داد.

شهردار منتخب که هم اکنون مراحل صدور حکم او در وزارت کشور در جریان است، بر این باور است که پروژه‌های عمرانی شهرداری باید با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی انجام شود و با به‌کارگیری فرهنگ کار جهادی و بسیجی در مدیریت شهری و حضور در صحنه اجازه تخلف و فساد در بدنه شهرداری را نخواهد داد.

توجه به بافت تاریخی و باغستان سنتی، ایجاد شهری امیدبخش و امیدآفرین، افزایش مشارکت‌های مردمی، همراه‌سازی و مسئول‌سازی دستگاه‌های مؤثر، سلامت اداری و مقابله با فساد، محرومیت زدایی و توجه به حاشیه‌نشینی و مناطق کم برخوردار، مدیریت بهینه منابع و مصارف و اداره بهره‌ور و آبرومندانه شهر، تعامل و به‌کارگیری خیران، استفاده از تسهیلات بانکی، سلامت و چابک‌سازی اداری و حذف موانع و فشار بر مردم، توسعه خدمات الکترونیکی با هدف کاهش مراجعات حضوری از جمله دیگر برنامه‌های محوری مطرح شده توسط شهردار منتخب قزوین بود.

مهدی صباغی در حالی رای اعتماد اکثریت اعضای شورای شهر را به عنوان شصت و چهارمین شهردار قزوین کسب کرد که نشست علنی انتخاب شهردار از میان چهار گزینه، جنجالی‌ترین جلسه پارلمان محلی در طول سال‌های اخیر بود. در این نشست، فاطمه اشدری پس از سخنان رییس شورای شهر درباره نحوه انتخاب شهردار با تشکیک در وضعیت اشتغال سردار صباغی عنوان کرد: «ابهام‌هایی در رابطه با بازنشستگی این گزینه به گوش می‌رسد که نیاز است وضعیت او مشخص شود؛ چون بدون شک این ابهام می‌تواند در انتخاب اعضا مؤثر باشد.» فرج‌اله فصیحی رامندی اما در پاسخ تاکید کرد: «سردار صباغی بازنشسته نشده و اشتغال وی تداوم داشته و هم‌اکنون نیز ادامه دارد، اما اینکه بعدها بازنشسته شود و یا نه بحث دیگری است که باید بررسی شود.»

این تشکیک که توسط علی فرمانی دیگر عضو شورای شهر نیز مطرح شد، شورا را وارد حاشیه کرد، آنگونه که یکی دیگر از اعضای پارلمان محلی با اشاره به سخنان خارج از جلسه رییس شورا درباره عدم تایید صلاحیت برخی از گزینه‌ها، خواستار روشن شدن این موضوع شد. قاسم اللهیاری گفت: «رییس شورا بیان کرده به او رسماً اعلام کرده‌اند که اگر دو نفر از کاندیدها انتخاب شوند، قطعاً رد صلاحیت می‌شوند.» این اظهارات که بازتاب قابل توجهی بین خبرنگاران داشت، آنگونه بود که رییس شورا تاکید کرد: «نباید موضوعات جلسات غیرعلنی، علنی شود و رسیدگی به این مباحث در حوزه اختیارات شورای شهر نیست!»

این پاسخ اما پایان جنجال در جلسه رای‌گیری نبود و اللهیاری با بیان اینکه، چرا باید در وسط جلسه فردی از بیرون تماس بگیرد و به رییس شورا اعلام کند که رأی‌گیری باید یک مرحله‌ای باشد، تاکیدکرد: «ما نماینده مردم هستیم و به هیچ‌کس وامدار نیستیم و نباید اجازه دهیم برخی‌ها از بیرون شورای شهر را مدیریت کنند.»

با این همه، فرجام رای‌گیری در این نشست جنجالی، رای اعتماد شش عضو شورای شهر به مهدی صباغی بود که او با کسب اکثریت آرا، شهردار منتخب قزوین شد. براساس نتایج آرا، حسین معصوم دو رای به‌دست آورد و غلامحسن اسلامی‌صدر صاحب یک رای شد. عجیب آنکه، مهدی کاظمی که یک ماه و اندی پیش از آن، با رای همه اعضای شورا، سرپرست شهرداری شده بود، حتی یک رای هم کسب نکرد!

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8536

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.