اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
رقابت پُر رنگ در انتخابات مهندسان

تنها یک نفر حاضر به استعفا شد

  • کد خبر : 3269
  • 29 سپتامبر 2015 - 12:15
تنها یک نفر  حاضر به استعفا شد
با استعفای تنها یکی از کاندیداهای عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان که مشمول نظریه وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم عضویت کارکنان مراجع صدور پروانه ساختمان در این هیات ها شده بودند، این انتخابات با رقابت 87 نفر، شانزدهم مهر ماه سال جاری برگزار می گردد.

علی فرج زاده ها، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان تنها فردی بود که استعفا داد و با وجود برخی گمانه زنی ها در باره احتمال استعفای ۱۳ کاندیدای دیگر که به دنبال نظریه وزیر در منع شرکت کارکنان وزارت کشور، شهرداری ها و اعضای شوراهای شهر و روستا، می بایست برای حضور در این انتخابات از مسوولیت خود کناره گیری می کردند، این افراد همچنان در مشاغل خود باقی ماندند و عدم استعفا، سبب رد صلاحیت آنان توسط هیات اجرایی شد.
گرچه گفته شد که علی فرخزاد، مدیرعامل کنونی سازمان نظام مهندسی استان برای شرکت در این انتخابات، استعفای خود از عضویت در شورای شهر قزوین را تسلیم این شورا کرد، اما اعضای شورا با استعفای او مخالفت کردند و بدین ترتیب، نایب رییس شورای شهر همچنان در پارلمان شهری ماند و بدین ترتیب ناچار به خداحافظی با سازمان نظام مهندسی شد.
این اتفاق در حالی روی داد که ائتلاف بزرگ مهندسان که منتسب به هیات مدیره کنونی سازمان است، برای پیروزی پر رنگ در این انتخابات به حضور فرخ زاد و مجابی؛ دو کاندیدای اثر گذار خود که با نظریه وزیر ملزم به استعفا از شورای شهر بودند، چشم دوخته بود، اما ماندن این دو و ۱۱ کاندیدای دیگر در مسوولیت هایشان، احتمال کسب دوباره اکثریت اعضای هیات مدیره کنونی توسط این ائتلاف را تحت تاثیر قرار می دهد.
در همین حال، به گفته مدیر کل راه و شهرسازی، استان در زمان تمدید مهلت سه روزه برای ثبت نام داوطلبین عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان، ۳۱ نفر داوطلب ثبت نام کردند که این تعداد بیش از ۲ برابر تعداد کاندیداهای حذف شده بر اساس ابلاغیه وزیر بود.
مانی فر تاکید کرد: «در این انتخابات، ۹۷ نفر کاندیدا شدند که ۶۶ نفر در مرحله اول و ۳۱ نفر در زمان مهلت تمدید ثبت نام کردند و از مجموع این شرکت کنندگان، ۸۷ نفر توسط هیات اجرایی انتخابات تایید صلاحیت شدند که این عده برای عضویت در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان با هم رقابت خواهند کرد.»
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=3269

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.