به گزارش فروردین امروز؛ «ابراهیم شیخ»، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، در طی سفر خود به استان قزوین و بازدید از کارخانه یونیلیور بر اهمیت ترخیص کالاها و ماشینآلات از گمرک، اختصاص مناسب ارز، تامین منابع مالی تاکیدکرد و تسریع حل این چالشها را اولویت وزارت صمت دانست.
«مهدی نورانی»، مدیر ارشد ارتباطات و امور سازمانی یونیلیور ایران نیز طی این دیدار به معرفی فعالیتها و محصولات این مجموعه پرداخت و از سرمایهگذاریهای اخیر و همچنین آینده نزدیک خبرداد.
نورانی حضور بیش از ۲۱سال یونیلیور در ایران و تداوم و استمرار فعالیتهای این شرکت را افتخاری بزرگ دانست و به پیشرفت منبعیابی و رسیدن به ۹۲درصد استفاده از منابع داخلی برای تولید محصولات اشاره کرد.
وی افزود: «امروزه در کنار سرمایهگذاریها و پیشرفتهای سازمان، افتخار میکنیم تمامی کارکنان یونیلیور ایران را هموطنانمان تشکیل میدهند که نشانهای از بلوغ و توانمندی کارکنان این شرکت برای مدیریت امور و فعالیتها بدون نیاز به افراد خارج از کشور است.»
در جریان بازدید و معرفی خطوط تولید کارخانه یونیلیور در ایران، خطوط تولید جدید این کارخانه که با سرمایهگذاریهای کلان در حال احداث هستند نیز معرفی شدند.

خط تولید مایع لباسشویی جدید با سرمایهگذاری بیش از ۱۱میلیون یورو، یکی از پروژههای کلیدی یونیلیور ایران با ظرفیت تولید ۱۳هزار تن در سال اول و بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته، امکان تولید محصولاتی با کیفیت برتر را فراهم میکند. از نوآوریهای برجسته در این زمینه میتوان به استفاده از تکنولوژی «پروفایبر» در محصولات کامفورت اشاره کرد.
همچنین خط تولید اسپریهای بدن، دیگر پروژه قابلتوجه این کارخانه، با سرمایهگذاری بیش از ۳میلیون یورو و ظرفیت تولید ۱٫۲میلیون قوطی در سال، با جدیدترین نوآوریها و فناوریهای منحصربهفرد در آیندهای نزدیک به بهرهبرداری خواهد رسید. با اجرای این پروژهها، ظرفیت تولید کلی کارخانه یونیلیور ایران به بیش از ۵۵هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.
در کنار خطوط تولیدی و در راستای فعالیتهای زیستمحیطی و پایایی یونیلیور، این شرکت در حال احداث یکی از پیشرفتهترین تصفیهخانههای پساب در فضایی به وسعت ۵۰۰متر مربع است که با افتتاح آن در آیندهای نزدیک، توانایی تصفیه مستقیم ۱۵۰مترمکعب در روز پساب صنعتی کارخانه به توانمندیهای یونیلیور ایران اضافه خواهد شد.
یونیلیور ایران تولیدکننده برندهای کلییر، داو، کلوسآپ، لوکس، سانسیلک، سیگنال، امو، رکسونا، دامستوس، کامفورت و سیف در سه حوزه زیبایی و تندرستی، مراقبت فردی و شوینده خانگی است که اهداف خود را بر اشتغالزایی، منبعیابی داخلی، توانمندسازی جوانان و مشارکت در شکوفایی اقتصادی متمرکز کرده است.