اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
نائب رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین:

وکیل تعهدی به نتیجه مثبت در پرونده‌ها ندارد

  • کد خبر : 10103
  • 12 آگوست 2023 - 11:22
وکیل تعهدی به نتیجه مثبت در پرونده‌ها ندارد
نائب رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین گفت: وکیل تلاش می‌کند تا جایی که مقررات اجازه می‌دهد از موکل دفاع کند اما تعهدش به نتیجه مثبت در پرونده‌ها نیست.

به گزارش فروردین امروز؛ جواد چیتگر، نائب رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین به همراه حسن‌زاده مدیر روابط عمومی این مرکز در بازدید از هفته‌نامه “فروردین‌امروز” که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت، گفت: خبرنگاران باید بدون وابستگی به نهاد حاکمیتی و حکومتی آنچه اتفاق می‌افتد را شفاف بیان کنند و انعکاس‌دهنده ‌صدای مردم باشند.

چیتگر در این دیدار اظهارکرد: رسانه‌ها با وجود محدودیت‌هایی که دارند اما به معنای واقعی کلمه باید بیانگر تمام خواسته‌های مردم و نگرش‌های متفاوت باشند و با بی‌طرفی و انصاف نسبت به انعکاس رویدادها اقدام کند.

نائب رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین با بیان اینکه نگاه صحیحی به مسئله وکالت وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه رسانه‌ها خصوصا صدا و سیما نسبت به اطلاع‌رسانی درخصوص وظیفه و جایگاه وکلا در جامعه خوب عمل نکردند که باید با فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها این دیدگاه اصلاح شود.

نائب رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین توضیح داد: به طور مثال شخصی که سراغ وکیل می‌رود معتقد است حتما باید او را پیروز کند در حالی که در عالم واقعیت اینطور نیست، وکیل تلاش می‌کند تا جایی که مقررات اجازه می‌دهد از موکل دفاع کند اما تعهدش به نتیجه مثبت در پرونده‌ها نیست.

نائب رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین به وظایف این مرکز اشاره کرد و گفت: اساسی‌ترین وظیفه این مرکز تربیت وکیل، برگزاری آزمون، پذیرش افراد دارای دانشنامه حقوق برای امر وکالت، توانمند کردن آن‌ها و صدور پروانه وکالت به این اشخاص است.

نائب رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین تاکیدکرد: همچنین کسانی که توانایی گرفتن وکیل را ندارند می‌توانند توسط این مرکز خدمات رایگان دریافت کنند و در نهادهای حمایتی هم مانند کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان خدمات ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین دارای ۸۵۰نفر عضو است که ۲۵۰نفر کارآموز هستند و هرساله بر تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.