اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
هشدار رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین:

نظارت بر وکلا مانع احقاق حقوق مردم نشود

  • کد خبر : 8900
  • 22 فوریه 2022 - 13:27
نظارت بر وکلا مانع احقاق حقوق مردم نشود
رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: استقلال وکلا به معنی عدم نظارت نیست و همه آحاد جامعه در هر رسته شغلی باید تابع مقررات و قوانین باشند اما نظارتی باید بر وکلا صورت گیرد که مانع احقاق حقوق مردم نشود.

به گزارش فروردین امروز؛ سید محمد حسینی، رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز وکیل مدافع برگزار شد با تبریک شصت و نهمین سالگرد استقلال کانون وکلا و روز وکیل مدافع، گفت: در قانون اساسی از مهمترین اصول ملت، حق دفاع مردم نام برده شده و در کنار حق آزادی، حق بیان، حق حیات و حق شغل، ‌از حق دفاع هم یاد شده که از مهمترین حقوق بشری و انسانی تلقی می شود و در دین اسلام نیز از آن نام برده شده است.

حسینی اضافه کرد: استقلال وکیل آنقدر مهم است که در سال ۱۳۳۱ در زمان ملی شدن صنعت نفت، لایحه قانونی استقلال کانون وکلا تصویب شد که نشانگر اهمیت این موضوع بوده و کماکان به قوت خود باقی است و بعد از ۶۹ سال این قانونگذاری درست را گرامی می داریم.

این مسوول گفت: تمام تلاش حقوق دانان و صاحب نظران بر این است که به هر قیمت استقلال کانون، وکیل و قاضی حفظ شود که استقلال هر دو زمینه حفظ داردسی عادلانه است و چون اگر استقلال وکلا حفظ نشود افراد ذی قدرت و ذی نفوذ به خود اجازه می دهند پروانه وکلا را برای رسیدن به اهداف خود به مخاطره بیندازند.

حسینی افزود: هرچه در حفظ استقلال کانون و وکلا تلاش کنیم اولین فایده آن به جامعه می رسد و موجب می شود وکیل، شجاعانه از وکلا دفاع کند.

وی تصریح کرد: این استقلال به معنی عدم نظارت نیست و همه آحاد جامعه در هر رسته شغلی باید تابع مقررات و قوانین باشند اما نظارتی باید بر وکلا صورت گیرد که مانع احقاق حقوق مردم نشود.

حسینی اضافه کرد: برای نظارت بر وکلا دادسرای انتظامی کانون وکلا تشکیل شده و بالاتر از آن، دادگاه وکلا و بعد از آن دادگاه عالی انتظامی قضات داریم که بر وکلا نظارت می کنند و تنها مساله ما این است که با تضعیف استقلال وکلا زمینه اظهار نظر آنها از بین برود.

وی با بیان اینکه اتحادیه سراسری کانون وکلاهای دادگستری ایران به نام اسکودا فعالیت می کند، افزود: این اتحادیه، هیات رییسه و بازرس دارد که از طریق انتخابات تعیین می شوند و نقش و برنامه آن، انسجام بخشی و ارتقای کانون وکلا است و باید با قدرت از موجودیت ابتکار عمل کانون وکلای سراسری دفاع کنیم.

این مسوول با اشاره به طرح تسهیل در کسب و کارها، گفت: اگر این طرح تصویب شود قانون گذاری به سمتی می رود که کم سوادان می توانند پروانه وکالت بگیرند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=8900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.