اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

قزوین میزبان همایش روزهای فرهنگی روسیه در ایران بود

  • کد خبر : 6247
  • 12 نوامبر 2019 - 10:30
قزوین میزبان همایش روزهای فرهنگی روسیه در ایران بود
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین میزبان برگزاری سومین روز از برنامه‌های هفته‌‌ فرهنگی روسیه در ایران در تاریخ دوشنبه 20آبان ماه بود. این مراسم که با هدف تقویت روابط فرهنگی دو کشور با  حضور۷۰تن از هنرمندان و مقامات کشور روسیه و جمعی از مسئولان استان در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد با اجرای حرکات سنتی، آئینی، نمایشی و اجرای موسیقی‌های سنتی همراه بود.

به گزارش خبرنگار فروردین امروز؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این همایش هنر را مولفه مهمی در تقویت دیپلماسی فرهنگی و برقراری پیوند میان ایران و روسیه برشمرد و اظهارکرد: این همایش به عنوان رویدادی فرهنگی به آشنایی هرچه بیشتر فرهنگ کشور میهمان در کشور میزبان کمک می‌کند و منجر به تقویت دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور می‌شود.

علی فرخ‌زاد تصریح کرد: ایران و روسیه از قرن‌های گذشته با یکدیگر روابط دو سویه‌ای داشته و تفاهم‌نامه‌های بسیاری میان این دو کشور به امضاء رسیده، البته این روابط همواره بر اساس احترام متقابل بوده، این همایش نیز فرصتی برای تقویت و تعامل بیشتر هر دو کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین عنوان‌کرد: در سند چشم‌انداز توسعه استان، موضوع گردشگری به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی تدوین شده و این همایش فرصت مناسبی برای تقویت روابط گردشگری میان روسیه و استان قزوین است.

اجرای روزهای فرهنگی، پیوند دو ملت را تقویت می‌کند

رهبر ارکستر گروه لگزینکا و گروه‌های نمایش آیینی روسیه در حاشیه برگزاری همایش روزهای فرهنگی این کشور در در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: اجرای روزهای فرهنگی علاوه بر افزایش تعامل‌‌های اقتصادی و گردشگری، پیوند فرهنگی میان ملت‌های ایران و روسیه را تقویت می‌کند.

جامبولات ماگومدوف افزود: برگزاری هفته‌های فرهنگی فرصت مناسبی است تا زمینه تعامل‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور ایران و روسیه افزایش یابد.

وی با تاکید بر این که باید در مسیر تقویت هرچه بیشتر روابط فرهنگی حرکت کنیم؛ اضافه کرد: سال گذشته در روسیه روزهای فرهنگی ایران برگزار شد از این ‌‌رو امسال تصمیم گرفتیم روزهای فرهنگی روسیه را در ایران برگزار کنیم  تا بتوانیم بخش کوچکی از فرهنگ و هنر غنی فدراسیون روسیه را برای مردم ایران به نمایش بگذاریم.

ماگومدوف درباره دلیل انتخاب استان قزوین برای برگزاری روزهای فرهنگی روسیه در ایران عنوان کرد: استان قزوین در قرن‌های مختلف مهد دانشمندان و عالمان بزرگی بوده، این ظرفیت در کنار وجود آثار و بناهای تاریخی موجب شد این استان برای برگزاری روزهای فرهنگی روسیه در ایران انتخاب شود.

وی بیان کرد: در این همایش گروه‌های حرکات آیینی کوبانسکو کازاچی، موزه وولگاگراد و لگزینکا بخشی از فرهنگ اصیل روسیه را به نمایش گذاشتند و امیدواریم این همایش به برقراری تعامل‌های جدید میان دو کشور منجر شود.

دیپلماسی فرهنگی مولفه مهمی برای پیوند میان ملت‌ها است

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگاران دیپلماسی فرهنگی را مولفه مهمی در تقویت روابط و پیوند میان ملت‌ها عنوان و اظهارکرد: درحال حاضر یکی از رویکردهای مهم مسوولان استان برای توسعه و رونق قزوین، جذب گردشگر است که برگزاری همایش هفته فرهنگی روسیه می‌تواند در تحقق این هدف اثربخش واقع شود.

سیدکاظم مجابی، توسعه گردشگری قزوین را فرصتی برای تقویت سایر حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های فنی، فرهنگی و اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: اجرای بخشی از برنامه‌های هفته فرهنگی روسیه در قزوین، فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان  به مردم روسیه است و امیدواریم بتوانیم فرهنگ غنی و جاذبه‌های گردشگری استان را به سایر کشورها معرفی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فنی و تخصصی استان قزوین در حوزه ساخت و ساز عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان می‌تواند ظرفیت‌های قزوین در زمینه تولید مصالح‌‌ ساختمانی، ترویج مقررات ملی ساختمان و خدمات فنی و مهندسی را به کشور روسیه معرفی کند تا صادرات این ظرفیت‌ها به روسیه نیز رونق یابد.

گفتنی است، همایش روزهای فرهنگی روسیه در ایران از ۱۸ تا ۲۳آبان ماه سال جاری در استان‌های تهران و قزوین برگزار شد که در استان قزوین استانداری قزوین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اجرای آن مشارکت داشتند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6247

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.