اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خبرداد؛

تحصیل بیش از ۸ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور قزوین

  • کد خبر : 6169
  • 18 سپتامبر 2019 - 5:11
تحصیل بیش از ۸ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور قزوین
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین از تحصیل بیش از ۸ هزار دانشجو در ۱۳۷رشته در دانشگاه پیام نور استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار فروردین امروز؛ رضا رسولی شربیانی رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد گفت: در حال حاضر ۹مرکز دانشگاهی در استان فعالیت می کند و به دلیل گستردگی شعبه های دانشگاهی در استان اولین دانشگاهی هستیم که در همه بخش ها و شهرها مشغول فعالیت هستیم. 

وی افزود: در حال حاضر ۸هزار و  ۳۰۹دانشجوی فعال در ۱۳۷رشته در مقطع کارشناسی در استان تحصیل می کنند.

رسولی شربیانی تصریح کرد: با برخورداری از ۷۲نفر اعضای هیئت علمی توانسته ایم زمینه تحصیل یک هزار و ۷۰۰دانشجو را در ۲zرشته در مرکز قزوین در مقطع کارشناسی ارشد فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: در سال جاری ۲۲دانشجوی دانشگاه های پیام نور استان موفق به کسب رتبه های تک رقمی در المپیاد دانشگاه های کشور شدند و ۳۰درصد پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسری کشور نیز جذب این دانشگاه شده اند.

وی با بیان اینکه برنامه های این دانشگاه کتاب و منبع محور است بیان کرد: رسالت دانشگاه پیام نور آماده سازی شرایط تحصیل در مقاطع بالاتر است و از نظر فرهنگی و اخلاقی دانشگاه پیام نور همواره در کمیسیون‌های دانشجویی استان مورد تقدیر قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین یادآورشد: متاسفانه دو سال است که افزایش رشته ای در دانشگاه نداشته ایم و برای به روز رسانی رشته ها و پاسخگویی به نیازهای علاقمندان شرایط ایجاد ۹ تا ۱۰رشته در مقطع کارشناسی ارشد را داریم که امیدواریم با همکاری مسئولان استان این امر محقق شود.

رسولی شربیانی گفت: در حال حاضر در دو رشته شیمی و علوم سیاسی شرایط تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا را مهیا کرده ایم. 

وی ارتباط دانشگاه و صنعت را از مهمترین دغدغه های خود عنوان کرد و افزود: در این راستا خانه دانشگاه و صنعت راه اندازی شده اما متاسفانه سازمان صمت هیچگونه همکاری در این خصوص با دانشگاه نداشته است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با اشاره به اینکه به طور متوسط دانشجویان این دانشگاه از قشر متوسط جامعه هستند، گفت: طبق برنامه ریزی و تفاهم نامه های متعددی که با صندوق بنیاد علوی و بانک های طرف قرارداد امضا کرده ایم هیچ یک از دانشجویان دانشگاه پیام نور دغدغه شهریه تحصیل نخواهند داشت.

رسولی شربیانی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند در هر سال تحصیلی دو میلیون تومان وام دریافت کنند و به دانشجویان مقطع ارشد نیز برای انجام کارهای پژوهشی ۲۰میلیون تومان اختصاص می‌ یابد.

وی ادامه داد: ۱۰۰درصد شهریه این دانشگاه در طول زمان تحصیل بدون محدودیت با استفاده از وام بانکی با سود یک و چهار درصدی محاسبه می شود و پرداخت آن بعد از فارغ التحصیل شدن صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6169

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.