اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
6
سرپرست شهرداری قزوین:

۱۱۰برنامه متنوع فرهنگی در هفته فرهنگی قزوین برگزار می‌شود

  • کد خبر : 6117
  • 26 آگوست 2019 - 7:15
۱۱۰برنامه متنوع فرهنگی در هفته فرهنگی قزوین برگزار می‌شود
درافشانی اعلام کرد: به مناسبت بزرگداشت هفته فرهنگی قزوین بیش از 110برنامه به مدت یک هفته از دوم تا 9شهریور به طور غیرمتمرکز در سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری برگزار می‌شود.
محمد درافشانی با اعلام این خبر افزود: مجموعه مدیریت شهری با شعار «قزوین شاداب–نزدیکترین مقصد» تلاش کرده‌است تا برنامه‌های فاخر فرهنگی را در هفته فرهنگی قزوین برگزار کند که از آن جمله می‌توان به برگزاری همایش تجلیل از مقام علمی و معنوی حجت‌الاسلام ابراهیمی، دومین جشنواره ملی طنز عبید زاکانی، هشتمین یادواره تجلیل از شهدای کارمند، تاریخ شفاهی گویش‌ها و لهجه‌های فرهنگ قزوین قدیم، برپایی نمایشگاه استادان برجسته ایرانی دستخط۵، مسابقات فوتبال محلات با حضور ۱۰۰تیم را اشاره کرد.
او خاطرنشان کرد: ۲شهریور به نام «قزوین، شهر نشاط، سلامت و پویایی»، ۳شهریور «قزوین، پایتخت خوشنویسی ایران و شهر شاهدان»، ۴شهریور «قزوین، شهر مفاخر و فرهیختگان»، ۵شهریور «قزوین،  شهر آئین و سنن»،  6شهریور «قزوین،  شهر فرهنگ و هویت»، ۷شهریور «قزوین، شهر هنر و هنرپروران»، ۸شهریور «قزوین،  شهر تجلی روابط اجتماعی» و ۹شهریور «قزوین، شهر دیانت و دارالمومنین» نامگذاری شده‌است.
درافشانی از جمله اهداف برگزاری هفته فرهنگی قزوین را «شناساندن ابعاد مختلف فرهنگی و هنری قزوین به شهروندان و گردشگران به عنوان مقصدی در دسترس و نزدیک»، «معرفی شهر قزوین در حوزه فرهنگی، هنری و مذهبی به مردم»، «حساس‌سازی مدیران و شهروندان نسبت به سرمایه‌های شهری» و «تلاش در جهت افزایش حس تعلق خاطر شهروندان به شهر و مشارکت با مدیریت شهری» در سطح شهر قزوین بالاخص در نواحی منفصل و مناطق کمتر برخوردار برشمرد.
درافشانی افزود: اجرای برنامه شب‌های فیروزه‌ای در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین است که از دوم تا ۷شهریور ماه به طور زنده از آنتن شبکه پنج رسانه ملی و سیمای مرکز قزوین به هموطنان و هم‌استانی‌ها تقدیم می‌شود.
او اظهارکرد: برگزاری شب نشست موسیقی و هنر، تئاتر خیابانی عصرگاهی، جشنواره کافوهای زیبای شهر من، استارت‌آپ گردشگری، نمایشگاه صنایع دستی، بازدید از خانه سالمندان و عیادت از بیماران بیمارستان‌ها، اجرای دو کنسرت بزرگ موسیقی، اجرای نقاشی خیابانی، همایش بزرگ ورزش صبحگاهی و نمایشگاه نگارگری از دیگر برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای هفته فرهنگی قزوین است.
سرپرست شهرداری، در ادامه اجرای ۱۰جنگ محله شاداب با عنوان محله مینودری را از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین برشمرد که از دوم الی ۵شهریور ماه در نواحی منفصل شهری برگزار می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در باغ نشاط، شب شعر در مراکز آموزشی، تورگشت و قزوین‌گردی، برگزاری کارگاه قصه‌گویی، اجرای نمایش عروسکی، مسابقه خوشنویسی و نقاشی با موضوع روز قزوین از دیگر برنامه‌های شهرداری قزوین است.
درافشانی همچنین از اهدای کتاب به شهروندان از ۳تا ۸شهریورماه به منظور ارتقای سطح مطالعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح محلات و نواحی منفصل شهری هم خبرداد.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.