اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
یادداشت

محکومیم به امیدی

  • کد خبر : 5527
  • 05 آوریل 2018 - 10:01
محکومیم  به امیدی
 در این سال پر از خبر، شاهد رخدادهایی بودیم که به قول دادستان تهران در 40سال پس از انقلاب بی‌سابقه بوده‌است.

حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر در استان قزوین، پرشور و تاثیر‌گذار بود. مردم در این سال، به وظیفه خود عمل کردند و با مشارکت خود، علاوه براینکه سرنوشت کشور را تعیین کردند، جهت‌گیری کلان  کشور را هم  مشخص کردند.
با این مشارکت سیاسی بالا و احساس مسئولیت، انتظار خدمت و تلاش صادقانه از منتخبان بیش از گذشته احساس می‌شود؛ ولی حوادث تلخ دی ماه نشان داد، بسیاری از افراد جامعه از شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی چندان رضایت ندارند و باید جهت‌‌ها و هدف‌‌ها و استراتژی‌ها اصلاح شود؛ درواقع تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان در جهت خواست و نیازهای اساسی مردم،  در اداره مملکت و سطح استان،بازنگری کنند.
متاسفانه آمار بیکاری باوجود تلاش‌های صورت گرفته، نگران‌کننده‌است و این معضل ارتباط مستقیم با ناهنجاری‌های اجتماعی چون طلاق و اعتیاد و… دارد. در استان قزوین هم براساس آمارهای رسمی و غیررسمی، شاهد افزایش این آمارهای نگران‌کننده هستیم؛ از این رو صاحب نظران تاکید دارند که برای برون‌رفت از سیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و … باید از توان و پتانسیل  عموم مردم به واسطه تشکل‌های مردم نهاد استفاده کرد و به طورکلی مردم در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی ها مشارکت کنند.
هرچند پیشتر جامعه شناسان پیامد بی‌توجهی به مطالبات مردم را بارها و بارها هشدار داده‌بودند؛ اما توجه چندانی به آن نشد.  بنابراین برای کاهش دردهای جامعه،باید تسهیل‌گری در امور در دستور کار قرار گیرد و تنها به آمار و نشست‌ها و تشکیل کارگروه‌ها اکتفا نشود.
امروز اشتغال، رونق اقتصادی، نشاط اجتماعی، مشارکت مردم در امور و حفظ محیط زیست جزو مهمترین اولویت‌های استان قزوین هستند؛ ازاین رو باید دولتمردان و نمایندگان مجلس و ارکان حکومت برای پیشرفت و توسعه  قزوین، به این اولویت‌ها توجه کنند و با اصلاح بازبینی امور، امیدواری و نشاط را به جامعه تزریق کنند.
در این زمینه با استفاده ازتوان بانوان و جوانان در مسئولیت‌ها می‌توان بخشی از مسائل را از پیش راه برداشت و امید و انگیزه را به جامعه تزریق کرد؛ این درحالی است که عمر بالای مدیریتی در استان می‌تواند مانع خلاقیت شود که از ارکان توسعه است؛ بنابراین با ایمان به توانمندی‌های جوانان و بانوان، می‌توان  قزوین را در مسیر صحیح توسعه و پیشرفت قرار داد.
در این بین مطبوعات و رسانه‌ها نقش مهم و محوری ایفا می‌کنند. باید اذعان کرد به دلیل مشکلات ساختاری و هزینه‌های بالای سیاسی و اقتصادی و … انتشار و عرضه یک نشریه مستقل و حرفه‌ای، آن هم در شهری چون قزوین، کاری بسی دشوار و شاید گفت غیرممکن باشد! ولی تمام تلاش‌ها و سعی مجموعه «فروردین‌امروز» این است که در زمان حیات نشریه، استقلال خود را حفظ و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند؛ در واقع نشریه‌ای را روانه دکه‎ها کند که بتواند اعتماد خوانندگان را جلب کند و یار باشد، نه بار!
 مجموعه فروردین امروز، سال۱۳۹۶ را با این هدف‌گذاری به پایان برد. امید است که در سال پیش رو باوجود همه محدودیت‌ها، فروردین امروز، بتواند نماینده بخشی از افکار عمومی باشد و با نگاه نقادانه و دلسوزانه به ارتقای استان در همه زمینه‌ها کمک کند. هرچند راه دشوار است؛ اما محکومیم به امید.

امیر رجبی

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=5527

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.