اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
7
محمد علیخانی در گفت‌و‌گو با فروردین‌امروز:

لطف اصولگرایان شامل حال ما شد!

  • کد خبر : 3833
  • 21 مارس 2016 - 17:15
لطف اصولگرایان شامل حال ما شد!
رد صلاحیت کارنامه‌داران سیاست قزوین که در مجلس دستی بر آتش داشتند، باعث شد تب و تاب انتخابات در دیار مینودری مقداری فروکش کند، تا آخرین روزها و حتی آخرین ساعات همگان منتظر حضور "شیخ‌قدرت" و "محمد علیخانی" بودند و در روزهایی که برخی از اصلاح‌طلبان قزوین دیگر ناامید شده بودند، با تدبیر و تلاش فرزند ارشد "علیخانی" ورق برای اصلاح‌طلبان قزوین برگشت.

 امیدواری و همت "محمد" در حمایت همه جانبه از کاندیدای اصلاح‌طلبان در آن جلسه معروف شورای اصلاح‌طلبان استان هیچ‌گاه از ذهن حاضرین در جلسه پاک نمی‌شود که با وجود مخالفت برخی از بزرگان و با‌تجربه‌های سیاست، یک تنه اعلام کرد که من ۶۰هزار رای به‌عنوان کف رای برای خانم "زرآبادی" را تضمین می‌کنم. شاید در آن زمان خیلی‌ها این ادعای "محمد" را جدی نمی‌گرفتند ولی تلاش یک هفته‌ای فرزند ارشد "شیخ اصلاحات" و رای آگاهانه مردم، نتیجه‌ای را  رقم زد که همه سیاسیون استان را شگفت‌زده کرد و در نهایت، کارنامه اصلاح‌طلبان پس از انتخابات به دست راست آنها داده شد تا پیروز ماراتن انتخابات شوند.
در روزهای پایانی سال با طعم پیروزی به سراغ "محمد علیخانی" پسر سیاست قزوین رفتیم تا با وی حول محور رد صلاحیت اصلاح‌طلبان و روند انتخابات و آینده استان به گفت‌و‌گو بنشینیم.

حاج‌محمد‌آقا به‌عنوان اولین سوال به‌دلیل اصلی ردصلاحیت شما بپردازیم چرا دوباره رد صلاحیت شدید؟
متاسفانه رد صلاحیت‌ها اکثرا سیاسی بود و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب نیز به‌همین‌دلیل از صحنه رقابت حذف شدند، شما ببینید اگر من مشکل داشتم چرا حاج‌آقا را رد کردند، چرا آقای قوامی را رد کردند، یا دلیل رد صلاحیت خانم دکتر یوسفی چه بود، آقای دکتر درویشی و … را چرا رد کردند؟
 دقیقا علت رد صلاحیت شما اعلام نشد؟
بند معروفی هست به‌نام یک و سه عدم التزام به اسلام و نظام و ولایت فقیه؛ همان چیزی که جلوی نام بسیاری از بزرگان اصلاحات استان و کشور دیده می‌شود!

 برخی سیاسیون معتقد بودند بعد از این رد صلاحیت پرونده علیخانی‌ها در استان دیگر بسته می‌شود، این ردصلاحیت لطمه‌ای به روحیات شما نزد؟
ما دیگر به این چیزها عادت داریم و از کودکی در سیاست بزرگ شده‌ایم، برخی افراد که رد صلاحیت شده بودند افسردگی گرفتند و از خانه‌هایشان بیرون نمی‌آمدند و برخی نیز می‌گفتند در انتخابات شرکت نمی‌کنیم. ولی انسان سیاسی از میدان بیرون نمی‌رود، معتقدم یا باید کار سیاسی نکنیم یا محکم باشیم بنابراین تا آخرین لحظه پای کار بودیم و فعالیت کردیم. خداوند به همه امور آگاه و جای حق نشسته است و دیدیم که مردم با رای آگاهانه خود پاسخ این برخوردها را دادند.

  آقای علیخانی در عرض چند روز چه فرآیندی رخ داد که ورق برای خانم زرآبادی و سایر نمایندگان اصلاح‌طلبان قزوین برگشت و آنها راهی مجلس دهم شدند؟
این فضای ایجادشده بیشتر مرهون لطف و محبت اصولگرایان بود که در حق اصلاح‌طلبان روا داشتند! نتیجه‌اش چیزی شد که اکنون می‌بینیم و در واقع اصولگرایان در این انتخابات و انتخابات قبلی (انتخابات ریاست جمهوری سال۹۲) نقش اصلی را داشتند چرا که طوری طراحی کرده بودند که اصلاح‌طلبان موفق نشوند اما در نهایت نتیجه کارهایی که آنها کردند به نفع اصلاح‌طلبان شد. درکل اصولگرایان عامل اصلی پیروزی اصلاح‌طلبان بودند و آنها باید بنشینند و از این کارهایشان درس بگیرند که متاسفانه درس نمی‌گیرند. از طرفی هم مردم هوشمندانه برای تغییر تصمیم گرفتند که  تا این جا هم گام اول و دوم نشان داد که مردم رای آگاهانه دادند.

   شما به‌عنوان حامی اصلی خانم زرآبادی؛ از دلایل انتخاب خانم زرآبادی به‌عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان قزوین بگویید؟ برخی از ایشان به‌عنوان کاندیدای رزرو اصلاح‌طلبان برای زمان رد صلاحیت‌ها خبر می‌دهند.
خانم زرآبادی فردی تحصیلکرده و از خاندان شناخته شده و اصیل هستند و اگر هم بعضی‌ها می‌گویند که از سه ماه قبل این انتخاب طراحی شده بود کذب محض است و در واقع زمانی که تمام کاندیداهای ما حذف شدند با بررسی در شورای اصلاح‌طلبان استان به چند نفر رسیدیم که در نهایت نظرها روی ایشان مثبت بود و با رای‌گیری که انجام شد ایشان انتخاب شدند و در شرایطی که برخی می‌گفتند باتوجه به رد صلاحیت چهره‌ها و زمان کم شما موفق نمی‌شوید دیدید که با ایستادگی نیروهای معتقد این اتفاق افتاد.

   به‌نظر می‌رسد تعداد زیادی از افرادی که خود را منتسب به اصلاح‌طلبان می‌دانستند در صحنه انتخابات پشت شما را خالی کردند.
در کل نیروهای معتقد زیادی ایستادند اما عده اندکی هم که همیشه از قبل دنبال برنده می‌گردند به خاطر محاسبات اشتباهشان جیم شدند! اتفاقا همان عده‌ای که رفته بودند فردای رای آوردن خانم زرآبادی شروع کردند به زنگ زدن و اینکه ما هم با شما بودیم، اینگونه فرصت‌طلب‌ها همیشه هستند و اکثر مشکلات به اینها برمی‌گردد.

  دلیل خاصی داشت تنها یک نفر را از حوزه قزوین و البرز و آبیک از جانب اصلاح‌طلبان انتخاب کردید درحالی که شاید این تعداد به دونفر می‌رسید شاید الان کرسی دیگر مجلس در این حوزه هم از آن اصلاح‌طلبان می‌شد.
اگر روال عادی بود در انتخابات دو کاندیدا معرفی می‌کردیم ولی به‌دلیل حذف چهره‌های اصلی و اتفاق نظر روی خانم زرآبادی و زمان بسیار کم، فکر کردیم اگر برای دوکاندیدا وارد شویم در زمان کوتاه احتمال موفقیت نفردوم کم است که به همین جهت با در نظر گرفتن جمیع جهات از جمله اولویت ما که حذف افراطیون بود در این حوزه با یک کاندیدا وارد شدیم. البته معرفی نکردن نفر دوم به نفع آقای داود محمدی هم شد.

  پیش‌بینی‌تان از تعامل نمایندگان جدید مجلس چطور است؟
از گذشته در مسائل کلان استان همواره اتفاق نظر بوده است و مشکلی در زمینه همکاری نمایندگان استان وجود ندارد. ضمن اینکه الان اکثریت با هم هماهنگ هستند.

  برخی معتقدند تعدادی از نماینده‌های راه‌یافته در استان که در لیست اصلاح‌طلبان بودند سابقه اصولگرایی هم دارند، چه تضمینی وجود دارد که در ادامه به آرمان‌های اصلاح‌طلبی وفادار بمانند؟
کسانی که حمایت شده‌اند سابقه تندروی ندارند و چهره‌های معتدلی هستند و بعضی هم سابقه اصولگرایی معتدل دارند و از طرفی هم خود اینها مسایلی از مدعیان اصولگرایی دیده‌اند که به حقانیت اصلاح‌طلبان پی برده‌اند، البته دوستان میثاق نامه‌ای را هم با اصلاح‌طلبان امضا نموده‌اند، خواسته ما هم چیزی جز خدمت و تلاش برای رفع مشکلات مردم و کشور عزیزمان نیست.

  بالاخر تغییر  مدیران غیر همسو با دولت کی آغاز می‌شود با تغییر نمایندگان، مردم نظرشان را در مورد جهت‌گیری سیاست‌ها اعلام کردند. برای تحقق شعارها با مدیرانی که به شعارهای دولت معتقد نیستند چه کار باید کرد؟
مدیریت اجرایی استان اصلاح شده است و مثل گذشته نیست. این مدیریت با دولت هماهنگ است و خود را مجری سیاست‌های دولت می‌داند و هر کجا که مدیری نتواند خودش را با دولت هماهنگ کند قطعا تصمیم لازم را خواهند گرفت. البته در شرایط قبل برخی مدیران مدعی بودند به خاطر  فشارهای افراطیون شرایط کار کردن برایشان مهیا نیست و سخت بود، حالا دیگر بهانه‌ای برای این دسته افراد نیز نمانده است.

  عملکرد دکتر همتی استاندار جدید قزوین را در این چندماه گذشته چطوردیدید؟
آقای همتی استاندار و مجری سیاست‌های دولت است و در این مدت نشان داده مدیری کارکشته و با تدبیر هستند.

  نظرتان درباره روزبه استاندار سابق قزوین چیست؟
ایشان با حامیان دولت در استان مشکل داشتند و سیاست‌هایشان با دولت مستقر همخوانی نداشت و نهایتا همین امر عامل تغییر ایشان شد.

  درمورد شورای اصلاح‌طلبان استان بگویید، این شورا دیگر کانون جهت‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها شده است؟
نیروهای خوبی در شورای اصلاح‌طلبان استان وجود دارند به جز یک مورد که به مصوبات شورا ملتزم نبود و باید در مورد ایشان در شورا تصمیم‌گیری شود. البته بنده معتقدم با وجود نیروهای بسیار ارزشمند در شورا با هم می‌توان  نسبت به جذب نیروهای معتقد و پرتلاش دیگر اقدام نمود.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=3833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.