اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5

مُهر توقف محیط زیست بر جاده الموت، تنکابن

  • کد خبر : 1254
  • 25 ژانویه 2014 - 22:20
مُهر توقف محیط زیست بر جاده الموت، تنکابن
فروردین امروز - پروژه احداث جاده قزوین، الموت، تنکابن در سال 82 و در پی سفر مقام معظم رهبری به قزوین به تصویب رسید  و تا امروز، فاز نخست آن شامل 62 کیلومتر و حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی به اجرا درآمده است. 

پروژه ای که سبب رونق اقتصادی منطقه و همچنین کاهش طول مسیر قزوین به تنکابن از ۳۸۸ به  148 کیلومتر خواهد شد، اما در این بین یکی از مشکلات مطرح در احداث جاده، تاثیرات منفی احتمالی است که اجرای این پروژه بر محیط زیست خواهد داشت.
اتفاقی که سبب واکنش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان شده و وی تاکید کرده است: قبل از اجرای هر طرح ملی باید گزارش زیست محیطی آن ارائه شود و این طرح فاقد این گزارش است و به دلیل عبور بخشی از جاده از پوشش های گیاهی و گذرگاه حیات وحش، نگران وضعیت تخریب محیط زیست آن هستیم که فعلا کار متوقف شده است. در این میان اما، مدیرکل راه و شهرسازی استان معتقد است که سخنان علیپور به درستی نقل نشده است و یا اینکه گزارش ارائه شده به ایشان اشتباه بوده، چرا که فازهایی از پروژه که محیط زیست آن ها را تایید نکرده، شروع نشده است تا متوقف شود.
محمدزاده با بیان این سخنان از داشتن تاییدیه ارزیابی زیست محیطی برای فازهای ساخته شده خبر می دهد و به «فروردین امروز» می گوید: فاز اول با مسافت ۶۲ کیلومتر و همچنین ۳۱ کیلومتر از فاز دوم که تماما در اراضی استان قزوین است دارای تاییدیه زیست محیطی است.  وی می افزاید: ۲۱ کیلومتر از فاز دوم که در اراضی مازندران است تا زمانی که تاییدیه زیست محیطی برای هر یک از فازهای این پروژه داده نشود، کاری شروع نخواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین در خصوص شرایط و پیشرفت پروژه می گوید: قرارداد اجرای این پروژه ۳ ساله است و از امسال آغاز شده است و در صورت تامین منابع مالی، کار ساخت این پروژه در موعد مقرر به پایان خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1254

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.