اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5

شوک

  • کد خبر : 1261
  • 25 ژانویه 2014 - 22:30
نوجوانان، ‌بزرگسالان چاق آینده

ایسنا – یک کارشناس تغذیه گفت: نوجوانان دارای تغذیه نامناسب و کم تحرک، بزرگسالان چاق آینده خواهند شد. فرزانه برک  گفت: عوامل خطر بروز چاقی و اضافه وزن در دوران بزرگسالی از سال‌های نوجوانی و حتی کودکی فرد وارد عمل می‌شوند وی ‌افزود: تغذیه نامناسب به معنی مصرف زیاد انواع نوشابه و نوشیدنی‌های آماده، میان وعده‌های پُرکالری با ارزش غذایی کم، غذاهای سرخ شده و انواع غذاهای آماده مانند‌ پیتزا، سوسیس و کالباس است. برک اضافه کرد: نوجوانان برای پیشگیری از چاقی و اضافه وزن در آینده، باید علاوه بر اینکه تغذیه‌ای مطابق راهنمای هرم غذایی داشته باشند، روزانه حداقل ۳۰ دقیقه از فعالیت ورزشی بهره‌مند شوند و در برنامه آنان گنجانده شود. این کارشناس تغذیه تصریح کرد: همه باید از طبیعی بودن وزن و نمایه توده بدنی خود اطمینان حاصل کنند.

اضافه وزن، مشکل ۸۰ درصد زنان قزوینی

فروردین امروز – ۸۰ درصد از زنان ۴۵ تا ۴۹ ساله قزوین وزن دارند. مدیرگروه سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی به نتایج ارزیابی انجام شده در پنج هزار و ۸۸ نفر از زنان میانسال قزوینی اشاره کرد و گفت: در این بررسی، مشخص شد که فقط ۲۰ درصد از آنان در وضعیت مطلوب قرار دارند  و بقیه این افراد، دچار اضافه وزن، چاقی و چاقی شکمی هستند. دکتر ناهید یزدی افزود: در بررسی از نظر شیوه زندگی سالم، نزدیک به ۲۳ درصد از افراد ارزیابی شده وضعیت مطلوب و ۷۷ درصد افراد وضعیت نامطلوبی از نظر تغذیه، فعالیت بدنی و مصرف موادمخدر دارند. وی تصریح کرد: در بررسی از نظر بیماری های غیرواگیر ۴۳ درصد وضعیت مطلوب و ۵۷ درصد دیگر مبتلا به دیابت، فشار خون و چربی خون بالا هستند. یزدی خاطرنشان کرد: در بررسی از نظر بیماری های اسکلتی ـ عضلانی، ۵۴ درصد افراد وضعیت مطلوب و ۴۶ درصد وضعیت نامطلوب از نظر پوکی استخوان،آرتروز و کمردرد دارند.

سوء تغذیه، عامل کاهش توانایی ذهنی افراد

فروردین امروز – سوء تغذیه ناشی از ریزمغذی ها، حلقه معیوبی را سبب می شود که با مختل کردن سلامتی و کاهش توانایی ذهنی و یادگیری افراد سبب کاهش توانمندی های اقتصادی و افزایش فقر در جامعه می شود. کارشناس تغذیه شبکه بهداشت بویین زهرا با بیان اینکه برای کودکان و نوجوانان، باید ریزمغذی های آهن و ویتامین A را مدّ نظر داشت تصریح کرد: مطابق سند سبد غذایی مطلوب برای جامعه، هر ایرانی به منظور تأمین حداقل  80 درصد نیاز به پنج ماده ریز مغذی کلیدی شامل: پروتئین، ویتامین A ، ویتامین ب ۲ ، آهن و کلسیم، باید روزانه و به طور متوسط ۳۱۰ گرم نان، ۹۵ گرم برنج، ۲۰ گرم ماکارونی، ۲۶ گرم حبوبات، ۷۰ گرم سیب زمینی، ۳۰۰ گرم سبزی، ۲۸۰ گرم میوه، ۳۸ گرم گوشت قرمز، ۶۴ گرم گوشت سفید، ۳۵ گرم تخم مرغ، ۲۵۰ گرم لبنیات، ۳۵ گرم روغن و ۴۰ گرم قند و شکر دریافت کند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.