اطلاعیه

  • امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
4

بازدید استاندار از کلیسای حضرت مریم

  • کد خبر : 1148
  • 10 ژانویه 2014 - 21:31
بازدید استاندار  از کلیسای حضرت مریم
استاندار قزوین با حضور در کلیسای مسیحیان آشوری، عید غسل تعمید و سال نو میلادی را به پیروان حضرت عیسی مسیح (ع) تبریک گفت.

مرتضی روزبه که دوشنبه شب به همراه حجت الاسلام امینی، مشاور امور روحانیون استان و سعید میربها، فرماندار قزوین در مراسم غسل تعمید آشوریان ساکن قزوین حضور یافته بود با کشیش رایان عیسی و چند خانواده مسیحی دیدار و گفتگو کرد. وی با اظهار خوشحالی از حضور در جمع پیروان این اقلیت دینی، برای آنان آرزوی توفیق و سربلندی کرد و گفت» تقارن جشن های میلاد حضرت مسیح (ع) با ماه ربیع الاول و میلاد حضرت ختمی مرتبت(ص) را به فال نیک می گیریم و امیدواریم سال خوبی برای مسلمانان و مسیحیان کشور باشد. استاندار قزوین افزود: مسوولان استان برای پیگیری امور مسیحیان آمادگی کامل دارند و در استانداری هم در خدمت مسیحیان هستیم و اگر نیازی به حضور در جلسات خاص شما هست، شرکت می کنیم. روزبه همچنین در خصوص پیگیری و تعیین تکلیف قطعه زمینی در محدوده چهار راه ولیعصر که متعلق به کلیسای حضرت عیسی ابن مریم است نیز دستور لازم را صادر کرد.
در جریان این دیدار، کشیش رایان عیسی ضمن تشکر از حضور استاندار در مراسم جشن مسیحیان قزوین اظهارداشت: بسیار خرسندیم که عالیترین مقام اجرایی استان در جمع اقلیت های دینی و مسیحیان حضور گرمی دارند و این حرکت موجب دلگرمی ما شده است. وی تصریح کرد: کلیسای گری گوری و کلیساهای ارتدوکس شرق معتقدند با گذشت شش روز از آغاز سال نو میلادی، امشب میلاد حضرت مسیح است لذا مراسم غسل تعمید را برگزار می کنند که بر اساس باور پیروان آئین ارتدوکس، مراسم غسل تعمید حضرت مسیح در رود اردن در چنین روزی صورت گرفته است و مسیحیان با دعای مذهبی و انجام این غسل گناهان خود را شستشو می دهند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.