اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7
دومین انتصاب دولت روحانی در قزوین

«پُرزحمت» سکان صنعت و تجارت استان را در دست گرفت

  • کد خبر : 913
  • 27 نوامبر 2013 - 14:28
«پُرزحمت» سکان صنعت و تجارت استان را در دست گرفت
عباسپور: عذرخواهی می‌کنیم، ادغام اشتباه بود!

بیوگرافی
متولد: سال ۱۳۳۹ اردبیل
مدرک تحصیلی: مهندسی صنایع از دانشگاه امیرکبیر
سوابق اجرایی: ۲۰سال مسوولیت مدیرکلی صنایع در استان‌های اردبیل، گیلان و آذربایجان شرقی 

بعد از ۴۴ ماه، با تودیع اولین رییس سازمان صنعت و تجارت و معدن استان قزوین، این سازمان، دومین رییس خود را شناخت و «علی پُرزحمت» در روزهایی که استان در تب وتاب انتخاب استاندار است، بر صندلی ریاست این سازمان عریض و طویل تکیه زد. پُرزحمت که یکی از مدیران با سابقه‌ی عرصه تولید و صنعت است، درحالی از سوی نعمت زاده، وزیر صنعت، به قزوین آمد که بیست سال سابقه مدیریت در استان‌های مختلف کشور را در کارنامه خود دارد و باید ادامه دهنده راهی باشد که حسن جمشیدی‌ها، اولین رییس سازمان صنعت و تجارت آغازگر آن بوده است.
در مراسم معارفه پُرزحمت، دو تن از نمایندگان مجلس حضور داشتند و باز هم، احمد عجم، مانند معارفه سالار قاسمی،رییس سازمان آموزش و پرورش غایب مراسم بود. عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن و نماینده اصولگرای مجلس، در این مراسم نیز منتقد بود و با انتقاد از دولت تدبیر و امید، در سخنانی گفت: صد روز وعده داده شده دولت برای تحّول در وضعیت کشور گذشت؛ ولی حداقل در استان قزوین هیچ اتفاق  خاصی نیفتاده است! هنوز مشکل گشایش اعتبار و LC وجود دارد و سهم صنعت وتولید در اجرای هدفمندی یارانه تاکنون پرداخت نشده است.
عباسپور، در ادامه با اشاره به تاثیر تحریم‌ها و ادغام وزارت بازرگانی با صنایع و معادن گفت: این ادغام، یک کار نامیمون و اشتباه بود. چهار وزارتخانه ادغام شد که ما نمایندگان مجلس برای این کار غیرکارشناسی، عذرخواهی می‌کنیم. متاسفانه اینجا باید بگویم تحریم‌ها، تاثیرش را گذاشت و یک جو روانی حبابی در جامعه ایجاد کرد و هزینه‌های سنگینی به صنعت و تولید وارد کرد. امروز صنعت، تولید و اشتغال ما، با چالش‌های اساسی روبرواست و امیدواریم با حضور آقای پُرزحمت، تحولی اساسی در این بخش مهم اتفاق بی‌افتد.
عباسپور، در حالی این انتقادات و وضعیت را تشریح کرد که این روزها یکی از منتقدان وزیر صنعت،معدن و تجارت است و در روز معارفه، نعمت زاده را برای پاسخگویی به سئوالش به کمیسیون کشانده بود؛ اما خودش در قزوین و معارفه پُرزحمت حضور داشت!
داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی هم  در این مراسم با تشکر از تیم دیپلماسی هسته‌ای به خاطر نتیجه مذاکرات با قدرت‌های بزرگ جهانی، در سخنانی گفت: صنعت در استان قزوین، جایگاه بسیار مهمی دارد. مشکلات در این بخش کم نیست؛ اما با این روند درحال رشد بخش‌های مختلف کشور و جهت‌گیری مثبت دولت تدبیر و امید، شرایط برای تحّول در این بخش فراهم شده است. البته مجموعه نمایندگان استان، آماده همکاری با دولت و مدیران اجرایی استان است؛ از این رو باید قدم عملی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان برداشته شود.
علی پرزحمت، رییس سازمان صنعت و تجارت و معدن استان نیز در سخنان کوتاهی به اولویت‌های کاری‌اش در سمت جدید پرداخت‌ وگفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در شهرک‌های صنعتی استان و بالا بردن بهره‌وری در واحدهای صنعتی غیرفعال و نیمه فعال و صیانت از واحدهای تولیدی موجود، از اولویت‌های کاری من است که امیدوارم با حمایت نمایندگان استان و استاندار، بتوانم ثمربخش باشم.
در این مراسم، حسن جمشیدی‌ها، رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت با ارایه آماری از وضعیت صنعت و تجارت استان، درسخنانی گفت: در زمان مدیریت من، دو اتفاق مهم در صنعت استان افتاد؛ ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و وزارت صنایع و تشدید تحریم‌ها که هر کدام از این اتفاقات، باعث به هم خوردن تعادل در این بخش مهم شد؛ اما خدا را شاکریم که با تمهیدات انجام شده، در این مدت هیچ‌گونه تجمع اعتراض‌آمیز کارگری در قزوین رخ نداد.
با انتصاب پُرزحمت به عنوان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که سابقه‌ای صنعتی و تولیدی دارد، دوران مدیریت «بازرگانی‌ها» در این سازمان پایان یافت و مشخص شد که تولید و صنعت، در اولویت این وزارت خانه قراردارد.
پُرزحمت، درحالی بر صندلی ریاست این سازمان تکیه می‌زند که وضعیت تولید و اشتغال استان در وضعیت وخیمی به سر می‌برد و اگر هرچه زودتر اقدام عملی مناسبی برای رفع مشکلات موجود این بخش صورت نگیرد، فرصت‌های شغلی بسیاری از دست می‌رود و باید با بسیاری از واحد‌های صنعتی قدیمی و خوشنام استان خداحافظی کرد.

سید امیرحسین رجب پور

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=913

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.