اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
گزارش فروردین امروز از افطاری انجمن «گل نیلوفر» برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست

لبخند های کودکان بی سرپرست به یک جشن کوچک

  • کد خبر : 436
  • 07 آگوست 2013 - 14:57
لبخند های کودکان بی سرپرست  به یک جشن کوچک
ماه رمضان که فرا می رسد، افطاری دادن و افطاری رفتن هم رونق می‌گیرد. اما افطاری که برای کار خیر آن‌هم کمک به کودکان بی سرپرست باشد فضای دیگری دارد.

 انجمن «گل نیلوفر» یکی از معدود انجمن‌هایی است که هنوز در زمینه کودکان بی‌سرپرست فعالیت می‌کند. امسال هم در ماه رمضان این انجمن در شهربازی دالفک، افطاری خیریه‌ای برگزار کرد که شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین حرکت‌های غیردولتی بود که در چند وقت اخیر شهر قزوین شاهد آن بود. در این مراسم که بیش از ۷۰۰ مهمان در آن حضور داشتند، مجریان، شاعران کودک، خوانندگان و گروه‌های تئاتر به اجرای برنامه پرداختند. البته بخش‌هایی از برنامه که مربوط به موسیقی و اجرای خوانندگان بود افراد حاضر در شهر بازی را هم تحت تاثیر قرار داده بود تا جایی که خیلی از خانواده‌های حاضر در شهر بازی در دور محوطه برنامه‌ها را نگاه می‌کردند. دکتر یوسفی مدیرعامل انجمن گل نیلوفر درباره علت برگزاری این افطاری به فروردین امروز می‌گوید: «این برنامه افطاری، مجمع سالیانه‌ای برای خیرین و کسانی است که تحت پوشش هستند تا سالی یک‌بار همدیگر را ببینند و ما سعی می‌کنیم فضای شاد و مفرحی ایجاد کنیم. از همین فضا هرساله افراد جدیدی به جمع‌ ما اضافه می‌شوند. بعد از جشن افطاری سال قبل با یک مسابقه نامه‌نویسی موفق شدیم تعداد زیادی از آرزوهای بچه‌ها را برآورده کنیم. دختر بچه‌ای که آرزو داشت به جای باران از آسمان کفش ببارد چون از دوختن کفش‌هایش هم مادر خسته شده بود هم خودش و هم کفشش به یک جفت کفش رسید و البته مواردی مشابه این هم داشتیم.
 وی همچنین درباره فعالیت‌های انجمن به فروردین امروز گفت: «گل نیلوفر به‌صورت رسمی ازسال ۸۳ شروع به فعالیت کرده، البته قبل از آن هم به‌صورت غیررسمی کار می‌کرد و در حال حاضر ۲۵۰ نفر از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست وحدود ۴۰۰ خانواده بی‌بضاعت را تحت پوشش قرار دادیم. هدف ما این بود که به عنوان یک حلقه، واسطه‌ای باشیم بین کسانی که می‌توانند کمک کنند و کسانی که نیاز به کمک دارند.
شاید با دیدن انبوهی از جوانان که صورت‌های سوخته زیر آفتابشان نشان می‌داد که از صبح مشغول به کار بوده‌اند و الان هم با شوق فراوان کارشان را ادامه می‌دهند، نیازی نبود که از خانم دکتر یوسفی سووال کنیم که چه کسانی به انجمن کمک می‌کنند، اما او به این سوال پاسخ داد: «فقط کمک‌های مردمی. فقط مردم هستند که به انجمن ما کمک می‌کنند و علت آن هم اعتمادی است که به انجمن دارند.» مدیرعامل انجمن گل نیلوفر همچنین درباره حضور جوانان برای کمک به اجرای این برنامه افزود: «دو برنامه که انجمن ما به‌دنبال آن است، کمک به تقویت پایه تحصیلی کودکان تحت پوشش است که دانشجویان می‌توانند نقش جدی و موثری در این مورد داشته باشند و -برنامه دوم کارآفرینی برای بچه ها است که با اجرایی شدن این طرح به جای کمک مستقیم، خودشان می‌توانند کسب درآمد کنند و عزت نفسشان نیز حفظ می‌شود.»
برنامه افطاری برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در نهایت با اجرای سرود «ای ایران» به لحظات پایانی رسید. سرودی که تمام حاضرین با پخش آن از جای خود بلند شدند. 
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=436

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.