اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
4

کلید قفل صنعت

  • کد خبر : 259
  • 24 ژوئن 2013 - 23:51
کلید قفل صنعت
استان صنعتی قزوین به طبع شرایط کشوری، دوران رکود صنعتی و تولیدی را تجربه می‌کند.  
بخش عمده‌ای از واحدهای صنعتی و تولیدی که بنا بر آمار اعلامی دولت دهم، نزدیک به ۳ هزار واحد می‌شوند، با حداقل ظرفیت پا برجا هستند. اعمال تحریم‌های ظالمانه،  تخصیص ندادن تسهیلات سرمایه در گردش، اجرای ناقص طرح هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت نکردن سهم تولید، اتخاذ سیاست‌های ناپایدار واردات و صادرات و مواردی دیگر، نفس کشیدن را برای واحدهای استان سخت کرده است. هنوز  پس از ۸ سال از حل قطعی مشکل واحدهای صنعتی بحران‌زده خبری نیست. مصوبات ستادتسهیل هم تاکنون چندان نتوانسته دردی از صنعت گران استان را دواکند.
 بزرگترین تولید کننده CD خاورمیانه خطوط تولیدش به حراج گذاشته شده است و از احداث شهرک مواد غذایی و شهرک آلومینیوم در بویین زهرا خبری نیست.
 این ها گوشه‌ای از مشکلات اساسی بخش صنعت استان  است که در پایان دولت دهم  باوجود  تلاش‌های صورت گرفته دولتمردان شرایط بغرنجی دارند.
 با این وضعیت، صنعت‌گران امید به دولت آینده دارند تا با تغییرات اساسی، تحول بنیادین در وضعیت صنعت و تولید کشور بوجود بیاورند.
حسن روحانی، کاندیدای پیروز انتخابات حل مساله بیکاری و ایجاد اشتغال را جزو برنامه‌های انتخاباتی‌اش اعلام کرد و در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها تاکید کرد که محیط کسب و کار را به طور دائم بهبود می‌بخشد و ظرف ۲ ماه، اثرات اتخاذ سیاست‌های دولتش برای مردم ملموس خواهد بود.
روحانی که با شعار دولت تدبیر و امید زمام امور را در دست خواهد گرفت، تولید را تنها راه قطع وابستگی و ایجاد ثروت در جامعه می‌داند؛ از این رو باید در ادامه دید با این دیدگاه، سیاستگزاران و مدیران رییس جمهور جدید که همگی از چهره‌های شناخته شده صنعت و تولید هستند، می‌توانند نسخه‌ای برای صنعت بیمار کشور بپیچند و قفل تولید و ایجاد اشتغال را با کلید تدبیر باز کنند.
  بی تردید در پیش گرفتن هرگونه سیاستی در بخش صنعت و تولید در استان صنعتی قزوین، خود را نشان خواهد داد؛ از این رو در اولین گام برای اصلاح امور باید ارزیابی  دقیق و واقعی از وضعیت واحدهای صنعت استان داشت و با لیست کردن مشکلات و اولویت بندی آنها به احیا صنعت و تولید در استان همت گماشت؛ البته همه عقلا و صنعت‌گران می‌دانند یک شبه مشکلات چند ساله صنعت و تولید حل نخواهد شد؛ اما قرار گرفتن در مسیر صحیح و حرکت به سمت آن، امید را دوباره به صنعت و تولید کشور باز می‌گرداند تا در کنار خلق حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی هم محقق شود.
امیر رجبی
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.