اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
رکورد در بازار خودرو

نمایشگاه‌ها پر از ماشین!

  • کد خبر : 16
  • 06 می 2013 - 13:49
نمایشگاه‌ها پر از ماشین!
این روزها، دیگر جای خالی در نمایشگاه‌های اتومبیل به چشم نمی‌خورد و اگر سری به خیابان بلوار وسط بزنید که بورس نمایشگاه‌های اتومبیل قزوین است با انباشت خودروهای صفر ایرانی و خارجی در داخل نمایشگاه و کنار خیابان مواجه می‌شوید. سردرگمی و رکود، فروشندگان و صاحبان خودرو و نمایشگاه‌ دارها را کلافه کرده است. 
پس از افزایش یکباره قیمت خودرو در بهمن ماه و اعلام قیمت‌های جدید توسط خودروسازان، روند نامتعادل این بازار متلاطم‌تر شد تا اینکه آقای رییس جمهور در نشست خبری خود با حمله به خودروسازان به افزایش قیمت واکنش نشان داد و گفت: «خودرو کیلویی چند؟!»
این اعتراض احمدی نژاد به خودروسازان که اکثراً دولتی هستند در نوع خود جالب بود و مردم را به تکاپو انداخت که قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند. با این وضعیت، بازار شب عید که همیشه پرسودترین روزهای نمایشگاه‌داران و دلالان است به روزهای غم انگیزی تبدیل شد و رکود اسفند ماه هنوز در فروردین ادامه دارد.
 علی قفلی، یکی از نمایشگاه‌داران باسابقه قزوین در این رابطه گفت: از اسفندماه تاکنون رکودبی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنیم. هنوز به دلیل تردیدهای مردم و تصمیم‌های عجیب دولت کسی تمایل به خرید ندارد. اتومبیل‌های صفر خودروسازان زیرقیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود و همه منتظرند ببینند وضعیت چه می‌شود و شورای رقابت چه زمانی قیمت جدید خودروها را که قرار بود آخر فروردین ماه تعیین کند، اعلام می کند.
 داوود محمدی، نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در همین رابطه گفت: با اعلام قیمت های جدید که توسط شورای رقابت تعیین شده شاهد کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی قیمت ها  هستیم و خودروسازان موظفند این لیست قیمت ها را رعایت کنند.
به نظر می رسد تردید مصرف‌کنندگان و نخریدن خودرو سیاست مطلوبی بود که به کاهش قیمت منجر شده است. بنابراین باید دید این نخریدن مردم و رکود تا کی ادامه پیدا می‌کند و آیا خودروسازان با قیمت‌های جدید کنار می‌آیند یا مانند همیشه این مصرف‌کننده ایرانی است که در بازار بی‌رقیب داخلی به ناچار مغلوب تولیدکنندگان خواهد شد و در به همان پاشنه سابق می چرخد.

                              قیمت خودرو قبل ازتصویب شورای رقابت
           

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=16

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.