اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
زارع‌نژاد، رییس انجمن قطعه‌سازان خودرو استان قزوین

۸۰قطعه‌ساز استان در آستانه تعطیلی قرار دارند

  • کد خبر : 10
  • 05 می 2013 - 17:51
۸۰قطعه‌ساز استان در آستانه تعطیلی قرار دارند
این روزها که از هر سو، فشار زیادی برای کاهش قیمت خودرو به خودروسازان وارد می‌شود، قطعه‌سازان کشور با نگرانی و ناامیدی این روند را دنبال می‌کنند.

در استانی چون قزوین که از استان های صنعتی کشور  محسوب می شود،۸۰ واحد قطعه‌ساز وجود دارد که باوجود کاهش تیراژ تولید خودرو، مشکلات تورمی و محدودیت در تسهیلات به حیات خود ادامه می‌دهند.

  در چنین شرایطی حسن زارع‌نژاد،رییس انجمن قطعه‌سازان خودرو استان در گفتگو با" فروردین امروز" وضعیت این صنعت را در قزوین خوب ارزیابی نمی کند و می گوید: هم اکنون ۸۰قطعه‌ساز خودرو در استان به طور اسمی فعال هستند که البته اکثر آنها با مشکلات تورمی و نوسانات ارز با حداقل ظرفیت تولید می‌کنند و اگر با مصوبه‌ای که شورای رقابت  اعلام کرده، قیمت خودرو کاهش پیدا کند، دیگر باید فاتحه صنعت خودرو و قطعه‌سازان را خواند و ۸۰قطعه‌ساز استان در آستانه تعطیلی قرار می‌گیرند.

زارع‌نژاد، این سووال را خطاب به دولت و مجلس مطرح می کند: چرا همه فشارها را بر خودروسازان وارد می‌کنید؟  درحالی که قیمت پراید با دلار ۱۲۰۰تومانی، ۱۲میلیون تومان بوده، امروز که دلار به ۳۵۰۰تومان افزایش پیدا کرده، قیمت پراید به ۱۵میلیون تومان رسیده است. ما قطعه‌سازان برای واردات مواد اولیه از دلار آزاد استفاده می‌کنیم. اگر دولت و مجلس به فکر کاهش قیمت خودرو است، مواد اولیه را با دلار ۱۲۰۰تومانی به خودروسازان بدهد تا خودرو به قیمت‌های گذشته‌اش برگردد.

 با این وجودرییس انجمن قطعه‌سازان خودرو استان معتقد است: علی‌رغم مشکلات و فشارهایی که به تولید و صنعت وارد می‌شود، هم اکنون ۴هزار نفر در واحدهای قطعه‌سازی استان مشغول به کار هستند و اگر این فشارها به کاهش قیمت منجر شود، خودروسازان با کاهش تیراژ خودرو، عملا به واردات قطعات بی‌کیفیت چینی روی می آورند  یا دچار ورشکستگی  می شوند که این وضعیت باعث بیکاری و تعطیلی واحدهای قطعه‌ساز می‌شود.

 زارع نژاد تاکید می کند: در چند سال گذشته که تیراژ خودرو بالا بود، خودروسازان مطالبات قطعه‌سازان را با تاخیر حتی یکساله پرداخت می‌کردند! حالا که تیراژ کاهش پیدا کرده و خودروسازان با تنگناهای مالی مواجه هستند، دیگر شما وضعیت ما را تصور کنید.با این شرایط قطعه‌سازان باید مطالبات تامین اجتماعی, مالیات بر ارزش افزوده، آب، برق، گاز و تلفن را هم پرداخت کنند.

رییس انجمن قطعه‌سازان خودرو استان از مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس  می خواهد  که کارشناسانه به این صنعت نگاه کنند و ثمره تلاش ۳۴ساله صنعت خودرو پس از انقلاب را با تصمیمات شتاب‌زده و احساسی از بین نبرند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.