اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

اضافه برداشت معادن آسیب زیادی به راه‌های استان زده است

  • کد خبر : 10063
  • 30 جولای 2023 - 16:20
اضافه برداشت معادن آسیب زیادی به راه‌های استان زده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: اضافه برداشت معادن آسیب زیادی به زیرساخت های حمل و نقل استان قزوین وارد کرده است.

به گزارش فروردین امروز؛ جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در بازدید از دفتر هفته نامه “فروردین امروز” که در آستانه روز خبرنگار صورت گرفت؛ به ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: سال گذشته حدود ۱۸میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی راه‌های استان قزوین توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هزینه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهارکرد: از ابتدای دولت سیزدهم نزدیک به ۱۵کیلومتر نیوجرسی بلوک مفصلی در محورهای استان نصب و نزدیک به ۴هزار کیلومتر خط‌کشی در سطح راه‌های استان انجام شده است.

 حق لطفی با بیان اینکه بحث ایمنی هیچ‌گاه تمام شدنی نیست و بنا به موقعیت‌های مختلف جاده‌ها و استفاده کاربران مدام در تغییر است، افزود: امسال برای ایمن‌سازی راه‌های شریانی استان ۴۶میلیارد تومان هزینه شد که در حوزه ایمنی جاده‌ها نیازمند فعالیت‌ها و اقدامات بیشتری هستیم.

او در خصوص راه‌های روستایی قزوین توضیح داد: در حال حاضر ۶۵۰کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۲۰خانوار در مناطق صعب‌العبور هنوز روکش آسفالت نشده که اجرای آسفالت آن‌ها بیش از ۳۵۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: همچنین حدود ۸۰۰کیلومتر از راه‌های استان نیز به آسفالت مجدد نیاز دارد که ترمیم آن‌ها دوهزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که برای جبران بخشی از این کارها با قرارگاه امام حسن مجتبی تفاهم‌نامه امضا کردیم تا در ساخت جاده‌های روستایی به ما کمک کنند.

حق‌لطفی با بیان اینکه اضافه برداشت معادن آسیب زیادی به راه‌های استان وارد کرده است، گفت: معادن موظف هستند با تناژ استاندارد در محورهای استان تردد کنند که امسال با توجه به تصویب قانون بودجه سال۱۴۰۲ اعلام شده باید ۲۵درصد حقوق دولت از بخش معادن در جاده های روستایی هزینه شود که امیدواریم با پیگیری شورای معادن استان هرچه سریعتر به نتیجه برسیم.

او ادامه داد: یکی از اقدامات ویژه‌ای که در دوسال اخیر بر آن تمرکز داشتیم استفاده از روش‌های نوین آسفالت و آسفالت‌های حفاظتی بود که توانستیم حدود ۸۰۰هزارمترمربع از مسیرهای شریانی استان را با استفاده از این روش آسفالت کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با اشاره به اینکه ۳۷مجتمع خدمات رفاهی در استان فعالیت می کنند، افزود: از این تعداد ۲۱مجتمع در دست ساخت است و تا پایان سال ۶مجتمع به بهره‌برداری خواهد رسید.

حق‌لطفی یادآور شد: در اربعین سال قبل نیز ۱۵هزار و ۵۰۰نفر از زائران با ۶۲۳سرویس به مرز مهران منتقل شدند.

او تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین حسینی در هر سال؛ این موضوع ضرورت ساماندهی ناوگان اتوبوسی و حمل‌ونقل را دو چندان می‌کند که در این خصوص از فروردین ماه سال جاری قرارگاه اربعین در استان شروع به کار کرد و جلسات مختلفی در این زمینه برگزار و هماهنگی ۹۰دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران به مرز مهران انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهارکرد: سال گذشته چند دستگاه مختلف وظیفه اعزام زائران را بر عهده داشتند و این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرد که امسال در ستاد اربعین مطرح و مقرر شد متولی اعزام زائران بر عهده کمیته مردمی ستاد اربعین باشد تا هماهنگی و ساماندهی امور سریع‌تر صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10063

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.