اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3
یک مقام مسئول فرهنگی هشدارداد؛

ورشکستگی سینماداران قزوینی

  • کد خبر : 6506
  • 20 می 2020 - 8:44
ورشکستگی سینماداران قزوینی
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به تعطیلی سه ماهه مراکز فرهنگی و هنری به دلیل شیوع کرونا گفت: سینماداران در آستانه ورشکستگی قرار دارند.
به گزارش فروردین امروز؛ ناصر ایزدفر، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین درخصوص تعطیلی سه ماهه مراکز فرهنگی و هنری گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خسارات وارده به سینماها و مراکز فرهنگی را تا این لحظه برآورد و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است.
او اظهار کرد: برای جبران بخشی از این ضرر و زیان مالی سازمان سینمایی طی مصوبه‌ای اعلام کرده که به ازای هر سالن سینما مبلغ ۱۰۰میلیون ریال به صورت قرض‌الحسنه به سینماها پرداخت می کند.
ایزد فر با اشاره به فعالیت ۲سینما در شهر قزوین و ۲سینما سیار در شهرهای تاکستان و آبیک ادامه داد: هر کدام از این سینماها از یک سو به دلیل نداشتن درآمد و از سوی دیگر با وجود کارمندان و هزینه‌هایی جاری تحت فشار هستند و پرداخت وام ۱۰۰میلیون ریالی چاره کار نیست.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: دولت باید نگاه حمایتی ویژه‌ای به سینماها داشته باشد و ادامه دار بودن تعطیلی سالن‌های سینما و مراکز فرهنگی، اهالی فرهنگ و هنر را با چالش جدی مواجه می کند.
او تصریح کرد: هنوز هیچ تصمیمی در خصوص بازگشایی سالن‌های سینما گرفته نشده و این اداره کل پیرو نظرات ستاد ملی کرونا است و حتی در شهرهای سفید نیز سینماها فعالیت خود را شروع نکردند.
ایزدفر خاطر نشان کرد: در حال حاضر سینماهای قزوین سالن‌ها، صندلی‌ها و کل فضای داخلی را ضدعفونی و گندزدایی کردند و هر زمان که اعلام بازگشایی و فعالیت مجدد به آنها داده شود، آمادگی لازم برای ادامه فعالیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.
استان قزوین دارای ۲ سینما در شهر قزوین و ۲ سینما سیار در شهرستان‌های آبیک و تاکستان است.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6506

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.