اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

هُدهُد خوش آب و رنگ

  • کد خبر : 6165
  • 15 سپتامبر 2019 - 8:36
هُدهُد خوش آب و رنگ
در یک رویداد فرهنگی تازه در کتابخانه‌های عمومی کشور، مجله‌ای حرفه‌ای و خوش آب و رنگ بنام «هُدهُد سفید» در حوزه «کودک و نوجوان» تولید می‌شود که چهره‌های مطرح حوزه کودک و نوجوان چون فریدون عموزاده خلیلی، دست اندرکار انتشار آن هستند.
 تاکنون ۴جلد از این کتاب منتشر شده که با استقبال اعضای نوجوان کتابخانه‌های عمومی همراه شده است.
چهارمین جلد «هدهد سفید» هفته گذشته با بخش‌های جذابی چون «به استقبال ماه مهر» ، «از محرم، ماه خون و حقیقت»، «سرزمین‌ها و افسانه‌ها»، «صد دانه یاقوت»، «چراغ جادو»، «دو شب و هزار و یک قصه»، «۱۰۱درس محرمانه برای نویسنده شدن»، «ماموریت؛ نجات کتابخانه» و در نهایت داستان مصور بخش پایانی چهارمین کتاب «هدهد سفید» منتشر شد.
در بخشی از چهارمین جلد این کتاب با عنوان «ماموریت؛ نجات کتابخانه»، از بچه‌ها خواسته شده تا تصور کنند با یک ماشین زمان پرت شده‌اند به حدود هشتصد سال پیش؛ زمانی که مغول‌ها به ایران حمله کرده‌اند و دارند یکی‌یکی کتابخانه‌ها را می‌سوزانند و کتاب‌های ارزشمند را آتش می‌زنند. بر این اساس از بچه‌ها خواسته شد تا برای «هدهد سفید» بنویسند که برای نجات کتابخانه شهر یا روستایشان چکار می‌کنند و چه‌طوری کتاب‌های محبوب‌شان را از چنگ مغول‌ها درمی‌آورند؟ کدام کتاب‌ها را اول از همه نجات می دهند؟ و… که پاسخ برخی از نوجوانان کتابخانه‌های عمومی از سراسر کشور، مطالب جالب این بخش را به خود اختصاص داده است.
«هدهد سفید» کتابچه‌ای با موضوع کتاب برای نوجوانان و کودکان است که با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به نوجوانان و کودکان در زمینه کتاب، ترویج، فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان و ترغیب آنان به مطالعه و انس بیشتر با کتاب و تعمیق دیدگاه مطالعاتی کودکان و نوجوانان در مواجهه با کتاب منتشر می‌شود.
مخاطب این کتاب، کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، مراجعان کودک و نوجوان کتابخانه‌ها و دانش‌آموزان مدارس هستند که با مطالعه بخش‌های مختلف این کتاب، با موضوعاتی چون مناسبت‌های مختلف، ادبیات مناطق مختلف کشور، اجرای نمایشنامه در کتابخانه‌ها و آموزش داستان‌نویسی، آشنا می‌شوند.
محسن جلیلوند
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=6165

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.