اطلاعیه

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

اولین سیمای فرهنگی استان در سال ۹۴ تدوین و اجرا می شود

  • کد خبر : 2760
  • 22 مارس 2015 - 1:03
اولین سیمای فرهنگی استان در سال ۹۴ تدوین و اجرا می شود
 متولد سال 1346 است و  دارای دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی مهدی احمدی را می گویم که در سال 1393 سکان هدایت فرهنگ و هنر قزوین را به عهده گرفته است.ساعت 8 صبح روز شنبه ، از پله های اداره ارشاد بالا می رویم تا با رییس جدید آشنا شویم و گفت و گو کنیم هزار سوال توی سرم موج می زند ، درباره کسی که قرار است هنرمندها این روزها به سراغش روند و خواسته هایشان را بیان کنند ، مصصم است و اهل تعامل این اولین چیزی که به ذهنم می رسد قضاوت دیگری نمی کنم وقتی از پله ها پایین می آیم پر از آرزو هستم :کاش سالن تالار شهر ساخته شود، کاش کتابه ای خوبی چاپ شود، فیلم های خوبی ساخته شود ، کاش..

سال۱۳۹۳ سال ورود موسی احمدی به عرصه مدیریت فرهنگی و هنری در استان قزوین بوده، احساستان رانسبت به این جمله بگویید؟
من قزوین را دوست دارم از سال ۱۳۶۴ در قزوین بوده‌ام با نهادها و ارگان‌ها و خیلی از انسان‌های فرهیخته این شهر ارتباط داشته‌ام، مدتی که در تهران بودم نیز همواره این تعامل و ارتباط  فرهنگی را با استان قزوین حفظ کرده‌ام، حسی دارم که درباره‌اش می‌شود گفت: یدرک ولی یوصف، درک می‌شود اما قابلیت توصیف ندارد. در این مدت نیز سعی کرده‌ام بدون خستگی اگر خداوند  توانی در نهادم گذارده به مردم قزوین ارائه دهم.
تدوین سیمای فرهنگی استان قزوین عنوانی بود که هنگام ورود شما زیاد آن را شنیدیم. چه اقداماتی تاکنون در این راستا صورت گرفته است؟
تدوین سیمای فرهنگی استان قزوین، تیتر و عنوانی است که شاید صدها محتوا داخلش باشد.
کارهایی که تاکنون صورت گرفته به‌صورت مولفه به مولفه بوده که در سال ۱۳۹۴ با تیمی متشکل از ۳۰ نفر اولین سیمای فرهنگی را در بعد فولکور و ادبیات عامه کار خواهیم کرد.همچنین در این مدت ۱۴جشنواره و کار مهم فرهنگی و هنری انجام شده است.
 آمارها خبر از افسردگی مردم استان قزوین می‌دهد و موسیقی شادی‌بخش روح آدمی است. آیا برای موسیقی این شهر و مردمانش در این مدت اقدامی صورت گرفته است؟
یکی از اقدامات گردهمایی بزرگ موسیقی‌دانان استان قزوین بود، چیزی بالغ بر ۵۰۰نفر در سازمان تبلیغات گردهم آمدند، افرادی حضور پیدا کردند که شاید ۲۰سال در حوزه موسیقی در جامعه حضور پیدا نمی‌کردند. برگزاری کنسرت آقای علیزاده نیز یکی از اتفاقات خوب در این مدت بود. علیزاده در سالن کنسرت مطرح کرد من در این شهر با مجموعه‌ای از فرهنگ و هنر روبه‌رو شدم و خطاب به من گفت: شما دومین مدیرکل در کشور هستید که در  کنسرت حضور پیدا کردید و این دلیل این است که من دنبال نشاط اجتماعی فاخر در استان قزوینم.
 در مدت این ۸ماه برای اولین‌بار بعد از گذشت ۳۶سال از پیروزی انقلاب،  یک گروه هنرمند  به بوسنی هرزگوین اعزام شد که حضور هنرمندان موسیقی‌اش در آن کشور بازتاب بسیار خوبی داشت.
 چندی پیش قرار بود بنیامین بهادری در آبیک کنسرت داشته باشد، که گفتند کنسرت به‌علت کسالت وی برگزار نمی‌گردد اما پس از پیگیری متوجه شدیم که امام جمعه آبیک با برگزاری این کنسرت مخالف بوده است، چطور می‌شود وقتی اداره ارشاد مجوز می‌دهد، دیگر سلیقه‌ای برخورد نشود؟
جدا این‌طور نیست، من مبنای کار را مبتنی بر راستگویی گذارده‌ام و معتقدم هر جا کسی واژه‌ای به نام دروغ شنید، مدیون است اگر بیان نکند و در این خصوص چون در اداره ارشاد به موسیقی فاخر پایبندیم، مجوز صادر شد. سپس از تهران مدیر مجتمع باران آقای مافی بیان کردند حنجره‌ی بنیامین بهادری مشکل دارد و کنسرت برگزار نمی‌شود.
 یعنی شما تکذیب می‌کنید؟
نه، من در تحقیق این نبودم که آیا این اتفاق افتاده یا نه، اما از دیدگاه من عدم برگزاری کنسرت کسالت بنیامین بهادری است، چرا که من با امام جعه آبیک نشست داشته‌ام، وی در شورای فرهنگ عمومی شخصیت فاضل و برتری است.
  در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و نشر فرهنگ کتابخوانی چه برنامه‌ای دارید؟
نمایشگاه کتاب اسفند‌ماه امسال در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد. تلاشمان این است طبق فرمایش مقام معظم رهبری کتاب را به سبد خانواده‌ها ببریم. حضور ناشرانی چون سمت، نی ،‌چشمه،امیرکبیر و نگاه؛ که همگی از ناشران مطرح کشور هستند  اتفاق خوبی است. نکته جالب اینجاست که این ناشران از رفتن به تبریز استقبال نکردند و به قزوین آمدند این نشان می‌دهد از نگاه بیرون، قزوین یک شهر کاملا فرهنگی است.
همچنین قصد داریم در سال‌های آینده از همه طوایف نظرسنجی کنیم و براساس نیازهای ایشان و با یاری مؤلفین قلم‌به‌دست و زبردستی که در استان داریم، به تولید کتاب بپردازیم.
 همیشه جای خالی‌اش را احساس کرده‌ایم، یک فضای فرهنگی مناسب، یک سالن ایده‌آل برای برگزاری کنسرت، سال‌هاست منتظر اتمام پروژه تالار شهر قزوین هستیم، آیا باید همچنان منتظر بمانیم؟
برای اتمام این پروژه باید همه مسوولین تلاش کنند تا تالار شهر و بزرگترین خواستگاه هنرمندان قزوین به بهره‌برداری برسد. این پروژه از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و تاکنون حدود ۱۱درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. بزرگترین فکر و دغدغه و تمرکز فکری‌ام این است که در مدتی که این تصدی را برعهده دارم، کاری ماندگار برای هنرمندان این شهر به یادگار بگذارم.
 و اما حرف آخر…
گویندکسان که روز عید آمده است
این نکته به طبع من بعید آمده است
روزیست به ما عید که گویندهمه
زان یار سفر کرده نوید آمده است 
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2760

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.