اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
در گردهمایی اهالی موسیقی استان رقم خورد

شب شورانگیز خنیاگران موسیقی قزوین

  • کد خبر : 2524
  • 22 ژانویه 2015 - 2:45
شب شورانگیز خنیاگران موسیقی قزوین
اولین گردهمایی گروه های موسیقی استان به همت انجمن موسیقی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر آدینه با حضور پر شور اهالی موسیقی در سالن سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد. حضور چهره های متفاوت هنرمند که برخی از آنان با ساز خود در این گردهمایی حضور یافته بودند حال و هوای خاصی به این مراسم بخشیده بود.

در این گردهمایی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: «امروز نبود بستر فرهنگی، دلیل نبود سایر بسترهاست و این یعنی، چتر انداختن فرهنگ به سیاست و اقتصاد.» احمدی با تاکید بر اینکه، بسیاری از اهل موسیقی گوشه انزوا گرفته اند، افزود: «متاسفانه کسی جویای علت انزوای هنرمندان موسیقی نمی شود. موسیقی درمان تمام دردهای اجتماعی است.»
سپس کمال رضایی، از هنرمندان پیشکسوت استان با بیان اینکه در سال گذشته هم من حرف زدم و هم انتقاد کردم، اما هیچ اتفاقی نیفتاد، گفت: «مشکل از بچه های موسیقی نیست، مشکل از جاهای دیگر است. ما انتظار نداریم که در این برهه اتفاق خاصی بیفتد وقتی تلویزیون وافور را نشان می دهد اما از نمایش ساز موسیقی ابا دارد.» وی اضافه کرد: «مردم با وجود مشکلات اقتصادی، فرزندان خود را برای فراگیری موسیقی نزد ما می آورند، اما هیچ کس در این شهر به فکر آنها نیست.»
اجرای موسیقی زنده توسط گروه بیدانه که مقام اول موسیقی استان را کسب کرده است و همچنین گروه مهر از شهرستان آبیک از دیگر برنامه های این گردهمایی بود، هر چند تک نوازی نی استاد تسلیمی و اجرای پیانو توسط هنرمند خردسال ژینا بابانیا، حاضران در سالن را به شدت به وجد آورد. پایان بخش گردهمایی بیاد ماندنی اهالی موسیقی، تقدیر از پیشکسوتان موسیقی استان بود که با تشویق ممتد حاضران همراه شد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2524

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.