اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
با برپایی غرفه زیبا و چشم‌نواز صورت گرفت

حضور موفق دانشگاه مهرام در دومین نمایشگاه پژوهش و کارآفرینی

  • کد خبر : 1047
  • 25 دسامبر 2013 - 13:38
حضور موفق دانشگاه مهرام در  دومین نمایشگاه پژوهش و کارآفرینی
دکتر خاکپور: «مهرام» اولین دانشگاه تخصصی صنایع غذایی در استان است.

استاندار قزوین و دکتر گرجی رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان و جمعی از مسوولین استانی از غرفه دانشگاه جامع علمی و کاربردی مهرام دیدار کردند. نمایشگاه استانی پژوهش، فناوری، اشتغال و توسعه کارآفرینی استان قزوین در سرای سعدالسلطنه برگزار شد و مرکز آموزش علمی و کاربردی «مهرام» با برپایی غرفه‌ای چشم نواز و ارایه دستاوردهای دانشجویان و اساتید دانشگاه «مهرام» گوشه‌ای از توانمندی‌های این مرکز آموزشی را به نمایش گذاشت.
در دومین روز برگزاری نمایشگاه مهندس مرتضی روزبه و دکتر گرجی رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان و جمعی از مسوولین استان از غرفه مرکز آموزشی علمی و کاربردی مهرام دیدار کردند و از نزدیک با دانشجویان و اساتید این دانشگاه گفتگو کردند. دکتر خاکپور رییس مرکز آموزشی و علمی کاربردی «مهرام» با خوشامدگویی به مقامات خصوصاً استاندار و دکتر گرجی در سخنانی گفت: دانشگاه علمی کاربردی مهرام براساس خط مشی شرکت مهرام در زمینه استفاده از توان و پتانسیل نیروی انسانی متخصص و با تجربه فعالیت خود را آغاز کرد و در رشته‌های مرتبط با صنایع غذایی به پذیرش دانشجو پرداخت و توانست در مدت کوتاهی به یکی از موفق‌ترین مراکز علمی و کاربردی استان تبدیل شود.
دکتر خاکپور افزود: در دانشگاه مهرام رعایت استانداردهای آموزشی و بهره‌گیری از محیط و امکانات و آزمایشگاه‌های کاربردی روز صنعت، توانسته به پرورش دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مورد نیاز شرکت مهرام و دیگر واحدهای صنعتی که در این بخش فعال هستند بینجامد. رییس مرکز آموزش علمی و کاربردی مهرام در ادامه به جایگاه این مرکز در استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه مهرام اولین دانشگاه تخصصی صنایع غذایی در استان است و به همین علت متعهد به بهترین بودن است.
 دکتر گرجی رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان قزوین هم در غرفه دانشگاه مهرام گفت: یکی از تفاوت‌های دانشگاه مهرام توجه ویژه به بالا نگه‌داشتن سطح علمی و آموزشی در این مرکز است و خوشبختانه این مرکز با بهره‌مندی از اساتید مطرح و موفق توانسته جایگاه مطلوبی در مراکز آموزش عالی استان بدست بیاورد. دکتر گرجی افزود: در این نمایشگاه هم شاهد حضور پرشور و گسترده این مرکز آموزشی بودیم و پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجویان و اساتید این دانشگاه توانست توجهات را به خود جلب کند و باید امیدوار بود با حمایت بیشتر از پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی شاهد رشد شکوفایی دانشجویان این مرکز پیشرو باشیم. مراکز علمی کاربردی با هدف آموزش مهارتهای مختلف در رشته‌های کابردی از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون ۹۶۸مرکز آموزشی در ۳۲ استان کشور راه‌اندازی شده است.
گرجی بیان کرد: در این مراکز ۶۰۰ هزار دانشجو در ۹۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند که در استان قزوین هم ۲۲مرکز جامع علمی کاربردی تاسیس شده و در آنها آموزش‌های مهارتی داده می‌شود.
رییس دانشگاه جامع علمی کابردی استان قزوین تصریح کرد: در سال جدید ۶۰۰رشته غیر مهارتی از این دانشگاه حذف و در کنار آن ۷۰۰رشته جدید مهارتی دایر شد که در سال‌های آینده این رشته‌ها تا سه هزار مورد افزایش خواهد یافت. این مسوول یادآورشد: در این دانشگاه براساس نیازها و هر شغل یک رشته ایجاد می‌شود تا افراد با مهارت آموزی وارد بازار کار شوند و بتوانند با مهارت‌های آموزش دیده زندگی خود را مدیریت کنند.
روزبه استاندار قزوین هم در گفتگو با اساتید و دانشجویان این دانشگاه نقطه نظرات آنها گوش داد و گفت: این مرکز می‌تواند نقش خوبی در تامین نیروی انسانی ماهر و تحصیل‌کرده و ارائه طرح‌های نوین در تولید مواد غذایی به صنایع استان داشته باشد.
روزبه ادامه داد: اگر به واحدهای صنعتی موفق دنیا نگاه کنیم یکی از علل موفقیت آنها تعامل و پیوستگی صنعت و دانشگاه است. بسیاری از تنگناها و مشکلات پیش روی امروز کشور می‌تواند با این پیوند از میان برداشته شود. استاندار قزوین ادامه داد: استان قزوین با پتانسیل‌های بسیاری که دارد می‌تواند استانی الگو در تعامل بخش صنعت و دانشگاه محسوب شود و در این راستا هم مراکز علمی و کاربردی خصوصا دانشگاه علمی و کاربردی «مهرام» می‌تواند بسیار موثر و راهگشا باشد. غرفه دانشگاه «مهرام» با استقبال دانشجویان و بازدیدکنندگان در این نمایشگاه مواجه شد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1047

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.