اطلاعیه

  • امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
5
از همایش‌های انتخاباتی و کنسرت موسیقی تا مسابقات ورزشی

یک سالن و صد کاربری

  • کد خبر : 223
  • 12 ژوئن 2013 - 17:03
یک سالن و صد کاربری
در حالی‌که کمتر از دو ماه به برگزاری لیگ رشته‌های ورزشی مختلف باقی مانده است، بسیاری از ورزش دوستان استان قزوین، نگران مکان مناسب برای برگزاری مسابقات تیم‌های قزوینی هستند.
 گرچه سالن «شهید بابایی»، تنها سالن موجود در شهر قزوین است که ظرفیت برگزاری چنین مسابقاتی را دارد؛ اما این سالن هم به دلیل برگزاری همایش‌های انتخاباتی و کنسرت‌های مختلف صدمات زیادی دیده است که مسوول ورزشگاه هم این مساله را تایید می کند.  
 اصغر چراغی، مسوول ورزشگاه شهید بابایی در رابطه با تعداد تیم‌های لیگ برتری قزوین و مشکلات به وجود آمده برای سالن شهید بابایی به «فروردین امروز» می‌گوید: من فکر نمی‌کنم مشکلات زیادی سر راه ما باشد؛ چراکه ما در سال‌های گذشته نیز تیم‌های لیگ برتری بسیاری داشته‌ایم. اما با برنامه ریزی های انجام شده به مشکل جدی برخورد نکرده‌ایم.
چراغی با اشاره به این که هم اکنون سالن شهید بابایی در اختیار هیات بسکتبال قزوین است، ادامه می‌دهد: برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکلی برای سالن، تیم های قزوینی حاضر در لیگ‌ها باید با فدراسیون‌های خود هماهنگ کنند و برنامه مسابقات را به گونه ای بچینند که سالن دچار مشکل نشود.
مسوول ورزشگاه شهید بابایی در رابطه با کفپوش این سالن می‌گوید: کفپوش سالن شهید بابایی، مخصوص بسکتبال است و تیم‌های دیگر مثل فوتسال و هندبال به این کفپوش اعتراض دارند و می گویند لغزنده است که درست است؛ اما چاره ای جز این نیست.
چراغی به برگزاری کنسرت‌ها و برخی همایش‌های تبلیغاتی کاندیداها در این سالن اشاره می‌کند و می‌گوید: هنگام برگزاری کنسرت‌ها و همایش‌های تبلیغاتی، یک روکش مخصوص روی کفپوش سالن شهید بابایی می‌کشیم که صدمه نبیند؛ البته این باعث نمی‌شود کفپوش کاملا سالم بماند و معتقدم کفپوش این سالن امسال نیاز به تعمیر دارد. البته این را هم بگویم که در زیر این کفپوش یک لایه کفپوش ger floor موجود است .
البته یک کارشناس ورزشی هم معتقد است:کفپوش‌های ورزشی داخل سالن ورزشی، باید متناسب با نوع کاربران و اهداف ورزش، دارای درجات مختلفی باشد.
این کارشناس ورزشی با اشاره به کفپوش‌های سالن‌های موجود در ایران به «فروردین امروز» می‌گوید: متاسفانه در بیشترنقاط ایران، این مشکل وجود دارد و به تبعیت از آن، سالن شهید بابایی قزوین هم همین‌گونه است؛ یعنی از یک سالن و یک کفپوش برای رشته‌های مختلف استفاده می‌شود.
او با اشاره به برگزاری کنسرت‌ها در این سالن می‌گوید: برای برگزاری یک کنسرت بایدstage  فراهم شود که ساخت آن در یک سالن ورزشی می تواند صدمات زیادی به سالن بزند مگراین که در زیر آن روکش کشیده شود.
در این بین، مهدی نوروزی، دبیر هیات بسکتبال قزوین در رابطه با کفپوش سالن شهید بابایی می‌گوید: پارکت موجود در سالن شهید بابایی معلق است؛ یعنی آن‌که برای بازی‌های توپی است و باید از آن به خوبی نگهداری شود؛ چراکه یک ساعت دویدن روی کفپوش این سالن برابر با چهار ساعت دویدن روی کفپوش ger floor  است.
نوروزی با اشاره به این که این سالن در اختیار هیات بسکتبال استان است، ادامه می‌دهد: سال گذشته، ۳۵میلیون تومان بابت سالن به تربیت بدنی دادیم؛ اما تربیت بدنی که قرار بود برای هر بازی به غیر از بسکتبال به حساب ما ۵۰۰هزار تومان واریز کند؛ حتی یک ریال هم واریز نکرد؛ البته مساله تنها پول نیست، بحث من همکاری است و آقای حق شناس این مسائل را درک می‌کنند؛ اما دست کم انتظار داریم، کاربری اصلی این سالن مشخص شود و دیگر کنسرت، همایش و … در این جا برگزار نشود.
دبیر هیات بسکتبال قزوین با اشاره به راه های درآمدزایی ازسالن شهید بابایی می‌گوید: درحال حاضر، صدمات جدی به کفپوش سالن شهید بابایی وارد شده است که باید با۲۰ میلیون هزینه، این کفپوش را تعمیر کرد.
نوروزی در پایان با اشاره به اینکه سالن شهید بابایی پیشانی ورزش قزوین است و باید مراقب این پیشانی بود تا صدمه نبیند، می‌گوید: با این وجود هیات بسکتبال، همچنان با دیگر رشته ها همکاری خواهد کردو در صورت نیاز، سالن را در اختیار تیم ها قرار می دهد.
در هر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا مسوولان ورزش استان فکری به حال امکانات سالن شهید بابایی می‌کنند یا این که این سالن را به حال خود رها می‌کنند؟
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.