اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
برای انتخاب دو نماینده قزوین صورت می‌گیرد؛

رقابت متفاوت خبرگان

  • کد خبر : 10595
  • 03 فوریه 2024 - 11:03
رقابت متفاوت خبرگان
روند برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم به روزهای نهایی خود نزدیک می‌شود و در حوزه انتخابیه قزوین شاهد رقابت سه کاندیدا برای انتخاب دو نماینده مردم استان در مجلس خبرگان هستیم.

برابر ابلاغیه شورای نگهبان به ستاد انتخابات، در مرحله اول اعلام احراز صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، صلاحیت سه نامزد در قزوین تایید شد.

براساس پیگیری‌های خبرنگار فارس در قزوین، از بین ۱۹فردی که در این انتخابات ثبت‌نام کرده بودند، تاکنون صلاحیت آیت‌الله «علی اسلامی»، آیت‌الله «مجید تلخابی» و آیت‌الله «حسین مظفری» توسط شورای نگهبان احراز شده است.

همچنین گفته شده، احتمال تغییر در فهرست نهایی برابر قانون وجود دارد و کاندیداهایی که در این مرحله احراز صلاحیت آنان اعلام نشد می‌توانند به مدت سه روز از طریق سامانه اعتراض خود را برای شورای نگهبان ارسال و این شورا تا ۱۹بهمن نتایج نهایی را ابلاغ خواهد کرد. در حال حاضر آیت‌الله علی اسلامی و آیت‌الله مجید تلخابی نمایندگان قزوین در مجلس خبرگان رهبری هستند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی در‌حالی برگزار می‌شود که با رد‌صلاحیت افراد شناخته شده‌ای چون حجت الاسلام «حسن روحانی» ریاست جمهور دو دوره گذشته و حجت‌الاسلام «محمود علوی» وزیر سابق اطلاعات، یک شوک خبری را در این انتخابات شاهد هستیم و به‌نظر می‌رسد شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها هیچ خط قرمزی ندارد و سیاست و روند همیشگی خود را ادامه خواهد داد. در این انتخابات هم مانند سنوات گذشته شاهد چندان رقابت نزدیک‌ و جدی مانند دیگر انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری نخواهیم بود. از سویی دیگر عدم شرکت حجت‌الاسلام «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان در این انتخابات به عنوان کاندیدا از نکات قابل تامل است. با این وضعیت به‌نظر می‌رسد کاندیداهای باقی‌مانده چندان کار سختی برای ورود به مجلس آینده خبرگان ندارند و شاید آیت‌الله مظفری شانس کمتری نسبت به دو نماینده فعلی داشته باشد. مظفری که متولد سال۱۳۴۸ در تهران است در‌حال اخذ دکترای فلسفه از موسسه امام خمینی است و سال‌ها در مراکز حوزوی و علوم دینی فعالیت داشته است. در بین سه کاندیدای موجود آیت‌الله علی اسلامی چهره شناخته شده‌تری است که در منطقه تاکستان هواداران بیشتری دارد ولی مجید تلخابی هم چهره نسبتا جوان و بی‌حاشیه‌ای در این انتخابات است.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=10595

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.